Personenlijst alfabetisch zetten

• Klaas Pera
  • Auteur

Personenlijst alfabetisch zetten

23 jan 2020 14:33
Beste forumleden,

De personenlijst in mijn bestand staat maar gedeeltelijk in alfabetische volgorde. Mogelijk is dat het gevolg van nieuwere versies van Aldfaer; ik gebruik momenteel versie 7.2. De nieuwste gegevens worden wel toegevoegd aan mijn bestand, maar niet correct alfabetisch. Hoe kan ik er voor zorgen, dat de hele personenlijst in de juiste alfabetische volgorde staat?

Met vriendelijke groet,

Klaas Pera

Lees meer

Re: Personenlijst alfabetisch zetten

23 jan 2020 14:42 - 23 jan 2020 14:43
Open de personenlijst en druk op toest F1. De help zal nu rechtstreeks op de relevante pagina openen.
Alvast onder de tekst onder paragraaf,
de lijst sorteren
"Als u de lijst op een bepaalde kolom wilt sorteren, klikt u éénmaal met de linkermuistoets op de titel van die kolom. U zult zien dat de sortering wordt aangepast, en het kopje waarop gesorteerd is vet wordt weergegeven.
Wilt u een extra sortering doen op een andere kolom dan houdt u de Shift-toets ingedrukt terwijl u op het kopje van die andere kolom klikt. Door de cijfers achter de kopjes kunt u altijd zien in welke volgorde de lijst wordt gesorteerd.
Met de knop kunt u de gekozen sortering vastzetten. Nogmaals klikken op de knop geeft de sortering weer vrij, zodat u weer andere kolommen kunt kiezen. "
Laatst bewerkt 23 jan 2020 14:43 door JayCee.

• Klaas Pera
  • Auteur

Re: Personenlijst alfabetisch zetten

23 jan 2020 15:17
Hartelijk dank voor de snelle beantwoording van mijn vraag. Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt.:)

Met vriendelijke groet,

Klaas Pera

Gemaakt door Kunena