- Bedankjes 0
controleren van gegevens
- Etienne De Smet
- Auteur
Lees minder
Lees meer
controleren van gegevens
07 jan 2020 10:19
in het resultaat van de optie "controleer gegevens" kan je met de rechter muisklik de persoon uitsluiten van controle. is dit een tijdelijke uitsluiting of geldt dit voor alle volgende controles ook? ttz als ik een persoon uitsluit omdat hij overleden is na de geboorte van zijn kind (wat wel degelijk kan, tenzij het de moeder betreft mss, en dan nog ...) zal hij dan nog gecontroleerd worden op andere fouten (die ik later zou maken) of moet ik de uitsluiting ergens ongedaan maken?
bedankt voor jullie antwoord en "geni"aal 2020!
bedankt voor jullie antwoord en "geni"aal 2020!
- Evert
Re: controleren van gegevens
07 jan 2020 10:39
Beste Etienne,
Bij het 1e venster van controleer gegevens staat onderaan een vakje waar je aan kunt geven of je de uitgesloten personen mee wilt nemen bij je controle.
Groet,
Evert.
Bij het 1e venster van controleer gegevens staat onderaan een vakje waar je aan kunt geven of je de uitgesloten personen mee wilt nemen bij je controle.
Groet,
Evert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Etienne De Smet
- Han Kortekaas
-
07 jan 2020 11:46
Als bij de Tab Diversen een vink is gezet bij 'Uitsluiten van controle' dan geldt dat voor alle controles, tenzij bij de functie 'Controleer gegevens' ook de vink is gezet bij 'Controleer ook van controle uitgesloten personen'. Die laatste kan naar mijn mening niet met de rechtermuisklik gezet worden.
- Etienne De Smet
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 jan 2020 11:29
tot zover begreep ik het en zo te zien is het dus niet mogelijk om 1 bepaalde fout bij 1 persoon uit te sluiten zodat de foutmelding niet steeds terugkomt. Mijn vb: ik heb een dochter die geboren is na de dood van haar vader, aldfaer vermeld dit telkens als fout en in die foutenlijst klik ik dan rechts zodat een balkje verschijnt "persoon uitsluiten van controle". ik wou eigenlijk enkel die bepaalde fout uitsluiten van controle. (ik dacht dat dit wel lukte in geneanet...maar omdat ik regelmatig een nieuwe gedcom upload heeft dit ook weinig zin daar.)
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
19 jan 2020 12:06
Etienne,
Controleer gegevens via de menu stamboom en in de bonusrapporten moet je eerder beschouwen als waarschuwingen van mogelijke fout.
Het uitsluiten van één, of meerdere waarschuwingen, is m.i. geen haalbare kaart.
Controleer gegevens via de menu stamboom en in de bonusrapporten moet je eerder beschouwen als waarschuwingen van mogelijke fout.
Het uitsluiten van één, of meerdere waarschuwingen, is m.i. geen haalbare kaart.
- Han Kortekaas
-
19 jan 2020 12:06
Uitsluiten van controle heeft alleen invloed binnen Aldfaer. Zodra u de gegevens naar een andere platform brengt gelden de regels van dat platform.
Aldfaer kent nog geen mogelijkheid om 'Uitsluiten van controle' toe te passen per melding van een mogelijke fout
Aldfaer kent nog geen mogelijkheid om 'Uitsluiten van controle' toe te passen per melding van een mogelijke fout