- Bedankjes 1634
Dubbele personen samenvoegen
- Peter van Oostrum
- Auteur
Dubbele personen samenvoegen
05 jan 2020 16:09
Hallo,
ik werk al een aantal jaren met Aldfaer en nu heb ik een aantal personen in mijn bestand die er dubbel instaan, met in beide persoonsbestanden gegevens die samengevoegd moeten worden. is dit technisch mogelijk of moet ik 1 persoon verwijderen en alle gegevens bij de andere persoon toevoegen?
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
mvg.
Peter van Oostrum
ik werk al een aantal jaren met Aldfaer en nu heb ik een aantal personen in mijn bestand die er dubbel instaan, met in beide persoonsbestanden gegevens die samengevoegd moeten worden. is dit technisch mogelijk of moet ik 1 persoon verwijderen en alle gegevens bij de andere persoon toevoegen?
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
mvg.
Peter van Oostrum
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Dubbele personen samenvoegen
05 jan 2020 16:44
Peter,
het ontdubbelen is per persoon, met de hand, corrigeren.
Een tip is om van de proband van de stamboom een referentiepersoon te maken en dan in de Instellingen -> vensters de referentiepersoon en voor- en nageslacht een kleur te geven.
Op die manier weet je in ieder geval dat een gekleurde persoon niet verwijderd moet worden en de gegevens van de andere (dubbel) met de hand aangebracht moeten worden.
het ontdubbelen is per persoon, met de hand, corrigeren.
Een tip is om van de proband van de stamboom een referentiepersoon te maken en dan in de Instellingen -> vensters de referentiepersoon en voor- en nageslacht een kleur te geven.
Op die manier weet je in ieder geval dat een gekleurde persoon niet verwijderd moet worden en de gegevens van de andere (dubbel) met de hand aangebracht moeten worden.
- Ruud de Ruiter
-
06 jan 2020 09:35 - 06 jan 2020 09:35
Hieronder een methode, maar absoluut niet de enige, om dubbele personen samen te voegen
Werkwijze
In Menu > Extra > Instellingen > Rapporten > Tekst > Presentatie, zet alle vinken behalve