- Bedankjes 996
verschoven interne nummers
- Guido van Harten
- Auteur
verschoven interne nummers
02 jan 2020 11:22
Door nog onverklaarbare redenen ben ik deel van de brongegevens in mijn stamboom kwijt.
Nu heb ik wel een oude gedcom waar deze bronnen voorkomen, maar als ik deze bekijk valt me op dat van diverse personen het interne nummer is gewijzigd.
Hoe kan dat?
Worden de interne nummers van verwijderde personen opnieuw gebruikt?
Nu heb ik wel een oude gedcom waar deze bronnen voorkomen, maar als ik deze bekijk valt me op dat van diverse personen het interne nummer is gewijzigd.
Hoe kan dat?
Worden de interne nummers van verwijderde personen opnieuw gebruikt?
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: verschoven interne nummers
02 jan 2020 11:53
Na iedere gedcom import veranderen de interne nummers
- Han Kortekaas
-
Re: verschoven interne nummers
02 jan 2020 12:22 - 02 jan 2020 12:24
Alleen de interne nummers voor de records in de gedcom worden bij het inlezen in een stamboombestand overnieuw bepaald.
Als je van een volledig bestand een gedcom maakt wordt krijgt iedereen bij het inlezen een nieuw nummer, tenzij je met de interne nummering gesorteerd de gedcom hebt gemaakt. In dat geval wordt vanaf de eerste vrije nummer (de 'gaten' , ontstaan door verwijdering) opnieuw genummerd.
Het is onverstandig het interne nummer te gebruiken als bronverwijzing.
Als je van een volledig bestand een gedcom maakt wordt krijgt iedereen bij het inlezen een nieuw nummer, tenzij je met de interne nummering gesorteerd de gedcom hebt gemaakt. In dat geval wordt vanaf de eerste vrije nummer (de 'gaten' , ontstaan door verwijdering) opnieuw genummerd.
Het is onverstandig het interne nummer te gebruiken als bronverwijzing.
Laatst bewerkt 02 jan 2020 12:24 door Han Kortekaas.