gedcom

• Ad de la Mar
  • Auteur

gedcom

21 dec 2019 13:04
In juni maakte ik een gedcom-bestand. In Genealogica Grafica werd mijn naam weergegeven als 'la Mar, de'. Dat is niet juist, maar ik kan ermee leven. Nu maak ik een nieuwe gedcom en die wordt weergegeven als 'la Mar, de la". Mijn naam in dat programma wordt dus: Ad de la la Mar. Er schijnt dus iets in 'export gedcom' veranderd te zijn. Hoe los ik dit op? Voor alle duidelijkheid: Als ik de juni-gedcom importeer in Genealogica Grafica krijg ik geen 2x la.

Lees meer

Re: gedcom

21 dec 2019 15:56
Vooreerst, kunt u eens kijken of de weergave in het Hoofdvenster goed staat? Dus Familienaam = 'Mar' Voornamen ='Ad" en tussenvoegsels 'de la'.

Als dat goed staat dan is de vraag of u de tussenvoegsels bij de gedcom export in een apart veld SPFX wilt.

Als dat niet lukt dan zou u bij Genealogica Grafica de vraag kunnen stellen waarom dit verkeerd verwerkt wordt.

• Ad de la Mar
  • Auteur

22 dec 2019 16:19
Beste Han,

Fijn dat je reageert. Ik werk al jaren met Aldfaer en GenGraf en had nooit problemen. Mijn gegevens in Aldfaer zijn juist ingevuld.

Ik probeerde mijn juni-gedcom in genGraf te laden en die gaf geen problemen. De oorzaak zal dus waarschijnlijk liggen aan iets dat veranderd is bij Aldfaer export gedcom. Ik contacteerde Tom de Neef van GenGraf, maar heb mijn vraag weer ingetrokken.

Je tweede vraag begrijp ik niet. Ik wilde je mijn juni- en december-gedcom sturen, maar die extensie blijkt niet toegestaan. Ik heb ze daarom maar gezipt, maar nu blijkt de bijlage limiet bereikt. Wat moet ik doen?

Fijne feestdagen,
Ad

• Ad de la Mar
  • Auteur

22 dec 2019 16:27
Dag Han,

Ik kreeg van Tom de Neef (GenGraf) toch nog een tip en daarmee is mijn probleem opgelost. Ik verwacht van jou geen actie meer en dank je hartelijk voor het meedenken.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat GenGraf anders reageert op beide gedcoms.

Ad

Lees meer

03 jan 2020 10:40
Ik begrijp niets meer van die versies van Gedcom. Ik weet alleen dat het sinds kort niet meer lukt om een Gedcom bestand in te lezen in Genealogie online en dat zij mij berichten dat Aldfaer de verkeerde versie zou gebruiken. Kunt u svp melden wat ik eraan kan doen of wat u eraan gaat doen? Zo gaat het in elk geval niet goed.

Lees meer

03 jan 2020 11:08
Maarten,
lees dit draadje gedcom perikelen
en het zal wellicht duidelijk zijn dat u niets hoeft te doen en gewoon de gedcoms inlezen.

Lees meer

03 jan 2020 11:40
Aan dit antwoord heb ik niets. Gedcoms inlezen lukt niet, ook al lees ik nog zo vaak uw "draadje". Zou u svp wat meer uitleg kunnen geven? En ook vertellen hoe de zaak kan worden opgelost?

Lees meer

03 jan 2020 12:29 - 03 jan 2020 12:29
De soortgelijke meldingen van GenealogieOnline gebruikers spreken alle van waarschuwingen van de zijde van GenealogieOnline en niet dat de gedcom niet ingelezen kan worden.
Ik heb geen account bij die club, dus kan het niet controleren.

Wat let u om bij de helpdesk van GenealogieOnline de vraag te stellen waarom uw gedcom niet verwerkt wordt?
Laatst bewerkt 03 jan 2020 12:29 door Han Kortekaas.

Lees meer

03 jan 2020 12:37
Zo blijven jullie de schuld naar elkaar toe schuiven. Elk van jullie zegt dat het aan de ander ligt. Kunnen jullie dat nou niet samen oplossen? Als gebruiker loop ik nu vast en ik ben blijkbaar niet de enige.
Nogmaals: de gedcom van Aldfaer wordt niet foutloos ingelezen. Genealogie online zegt dat dit aan Aldfaer ligt.

Lees meer

03 jan 2020 13:08 - 03 jan 2020 13:09
mijn gedcom wordt bij Geneanet goed ingelezen dus het probleem zit bij genealogie online dus ik zou toch met hun contact opnemen.
Laatst bewerkt 03 jan 2020 13:09 door Frans de Vos.

Lees meer

03 jan 2020 13:17
Ik vind het ontzettend flauw om elkaar de schuld te blijven toeschuiven en intussen niets op te lossen. Dat kan toch wel wat professioneler? Ik heb dezelfde vragen ook bij Geneanet neergelegd. Ook zij doen niets tot nu toe. Als gebruiker zit ik klem.

Lees meer

03 jan 2020 13:28
Maarten Stoffels schreef : Ik heb dezelfde vragen ook bij Geneanet neergelegd. Ook zij doen niets tot nu toe.
Dan zou u hieruit toch moeten begrijpen dat GenealogieOnline afwijkt van de standaard die door de anderen wel gevolgd wordt. Dus, naar mijn mening kan alleen GenealogoeOnline uw klem losmaken.

Gemaakt door Kunena