Verbeter suggesties

Lees meer

Verbeter suggesties

16 dec 2019 14:14
1- merge ( samenvoegen) functie : laten we verondertellen dat ik een profileA heb met echtg1 en 2 kinderen en ik importeer een gedcom bestand met hetzelfde profileA maar met echtg2 en 3 kinderen , het resultaat van de functie merge(profileA) zou dan moeten zijn 1 profileA met 2 echtgenotes en 5 kinderen

2- een personen lijst waarbij de actieve persoon in het midden van de lijst komt te staan

Lees meer

Re: Verbeter suggesties

16 dec 2019 15:09 - 16 dec 2019 15:10
1. Indien ik het goed begrijp is uw stelling: man A met echtgenote 1 met 2 kinderen > import dezelfde man A met echtgenote 2 met 3 kinderen. Dit is volgens mij niet mogelijk omdat de import man een verschillend internnummer heeft. Deze moet dan verwijderd worden en aan echtgenote 1 koppelen. De 3 import kinderen worden dan stief/adoptie kinderen van echtgenote 1.

2. wat bedoeld u met "in de midden". De actieve persoon wordt als eerste in de lijst getoond.
Laatst bewerkt 16 dec 2019 15:10 door JayCee.

Lees meer

16 dec 2019 17:38
Beste Derek,

Volgens mij is de merge mogelijkheid al heel lang een wens in Aldfaer.
Dus het staat zeker op de ijst van het Aldfaer team.

Groet,
Evert.

Lees meer

19 dec 2019 15:45 - 19 dec 2019 15:47
Merge functie is niet zo éénvoudig
1) In een gedcom heb je honderden tags die je dus moet vergelijken en al dan niet een keuze maken welk gegeven juist is
2) Als ik mij beperk tot de informatie in het hoofdvenster, dan heb je daar 81 verschillende gegevens te vergelijken en een keuze te maken welk gegeven juist is.
Ter illustratie een mogelijke benadering opgesteld in Xcel, maar het dient een ieder duidelijk te zijn dat de Xcel alleen een illustratie is
Het principe is:
per gegeven één input, die input telt
2 identieke gegevens, neem input 1
verrschillende gegevens, de gebruiker zal een keuze moeten maken via de radio button selectie en dat blijft dus handwerk

Ik laat volledig in het midden of een dergelijke benadering uitvoerbaar is. Dromen van een volledige automatische verwerking is en blijft naar mijn inzicht een droom

Bijlagen:

Laatst bewerkt 19 dec 2019 15:47 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

19 dec 2019 18:40 - 19 dec 2019 18:48
En wat te doen als Jan de Bock geschreven is overleden in Scheveningen ? Word deze persoon dan ook herkend als zelfde persoon?

een utopie ? Nee zeker niet bevolking in een plaats heden tot 1811 zijn al gehele familiereconstructies gemaakt via open data van de archieven, waarvan 99 % traceerbaar was. zal een kwestie van tijd worden. Heb geduld....

Heb zelf enkele jaren terug een 70 tal bestanden aan mijn eigen genealogie mogen kunnen koppelen, hier had ik een bepaalde methode voor en heden ten dagen ontdek ik nog steeds dubbelingen in mijn bestand.

Het is overigens al mogelijk om dubbele personen te vinden in je bestand,
Stamboom -> controleer gegevens-> klik mogelijke dubbele personen aan
Met deze lijst kan je een voor een de mogelijke dubbele personen bekijken en samenvoegen.
Laatst bewerkt 19 dec 2019 18:48 door Frank .

Lees meer

22 dec 2019 10:14
Scheveningen is geen gemeente maar een wijk van Den Haag. Het resultaat geeft dus een verschil en de gebruiker dient een keuze te maken of samenvoegen te weigeren

Iedere poging is er één. Mogelijk niet de ideale oplossing, maar dat ontdek je bij het testen van modellen
Ik dacht dat het onderwerp van je vraag was een methode te ontwikkelen voor het samenvoegen van dubbele personen. Ik heb maar enkele van de ruim 80 parameters getoond

Om deze te vinden. Mogelijk dubbele personen werkt uiterst beperkt en lijkt, tenzij ik mij vergis, alleen naar naam, voornaam en jaartallen te kijken en niet naar partners

Lees meer

04 feb 2020 15:22
MERGING : ik ging misschien een beetje snel door de bocht maar inde veronderstelling dat ik een profileA heb met echtg1 en 2 kinderen en ik importeer een gedcom bestand met hetzelfde profileA maar met echtg2 en 3 kinderen , het resultaat van de functie merge(profileA) zou dan moeten zijn 1 profileA met 2 echtgenotes en 5 kinderen
zouden dit de stappen zijn
A- profileA met echtg1 en 2 kinderen
B- ik importeer een gedcom bestand met hetzelfde profileA maar met echtg2 en 3 kinderen
C- met de controle functie wordt aangegeven dat er 2 personen zijn met profileA
D - met de functie merge(profileA) zou ik dan beide profielen kunnen vergelijken, en zijn de links naar echgentoes kinderen (profileA met 2 echtgenotes en 5 kinderen) en de voorvaderen samengevoegd
D1 - alle gelijke gegevens van profileA(1) en profileA(2)zijn dan ingevuld bij uiteindelijke resultaat profileA, de lege velden vervangend door ingevulde velden, texten in textvelden geconcateneerd,
dan moeten enkel de afwijkende velden hand matig worden gekozen, heowel er per default een voorstel kan worden gemaakt dat bvb een datum DD/MM/YYYY een +/-datum of een jaartal YYYY vervangt
tussen scheveningen en den haag moet de gerbuiker dan een keuze maken dmv een radio button
D2 - de zaak schuift in elkaar en de gebruiker can controleren en saven

Lees meer

04 feb 2020 15:26
De personenlijst
laten we er even van uitgaan dat ik bezig ben met een profiel Jan Baptist Peeters van 1835
ik druk op de knop personenlijst dan wordtde lijst weergegeven met Jan Baptist Peeters van 1835 in het midden van de lijst ( nu staat hij bovenaan), zodat ik de personen die alfabetisch voor en na hem gerangschikt zijn kan zien

Gemaakt door Kunena