maplink voorgeresized materiaal

Lees meer

maplink voorgeresized materiaal

14 dec 2019 09:56 - 14 dec 2019 09:57
Doe per deze een verzoek om standaard een map link aan te maken om waar geresized materiaal in opgeslagen kan worden zodat html uitdraaien (die aan een max. gebonden zijn ook het materiaal kunnen tonen.)

Dit omdat er steeds meer forum bezoekers tegen hetzelfde probleem aan lopen bij een uitdraai waardoor het materiaal niet getoond word in de uitdraai.

Mag aan gewerkt worden voor de opvolgende versie :)
Laatst bewerkt 14 dec 2019 09:57 door Frank .

Lees meer

Re: maplink voorgeresized materiaal

14 dec 2019 12:45
Frank, prima om wensen (verzoeken om verbeteringen aan Aldfaer) in dit Forum te droppen, maar je kunt dan ook rekenen op reacties van anderen:

ik snap je wens niet helemaal: Bedoel je een extra map waar gebruikers hun geresized materiaal kunnen plaatsen? Want dat is toch de materiaalmap al? Of bedoel je dat Aldfaer het materiaal zou moeten resizen (Met instelbare verkleiningsfactoren)?

Het lijkt me zinvoller dat het vakje 'Publiceren' alleen gezet kan worden bij materiaal dat in een HTML-document werkelijk getoond kan worden, met eventueel een waarschuwing wanneer het gekoppelde materiaal een bepaalde (instelbare?) bestandsgrootte overschrijdt. Bij het aanmaken van een rapport zou ook vooraf berekend kunnen worden wat de totale grootte van het weer te geven materiaal zal zijn (met een waarschuwing dat mogelijk niet alles in de weergave zal komen).

Lees meer

Re: maplink voor geresized materiaal

14 dec 2019 13:45 - 14 dec 2019 13:56
Hoi Carel,

ik bedoel een 2de link waar je een andere map aan kan geven onder :
Stamboom=> Eigenschappen (Cntr+ E)

Waarbij de html- uitdraai van de actes als eerste word aangegeven naar die bewuste map.

En indien deze niet ingevoerd staat met een link de eerste map te kiezen.
Zodat je een map met orgineel hebt
en een map met geresized materiaal kan hebben

Bijlagen:

Laatst bewerkt 14 dec 2019 13:56 door Frank .

Lees meer

Re: maplink voor geresized materiaal

19 dec 2019 16:05
Dag,
Naar mijn mening is het aan de gebruiker over te laten welke verwijzing deze naar een map Materiaal wenst te maken en deze dan uitsluitend te laden met resized materiaal. Vergeet niet dat de map Materiaal ook submappen kan bevatten.
Hij of zij kan ook de bestaande Genea map' kopiëren naar een map "Full size" en vervolgens de inhoud van zijn "Geneamap" via b.v. Irfanview verkleinen.En ja. met submappen heb je dan "even" werk

Gemaakt door Kunena