Veiligheidskopie

Lees meer

Veiligheidskopie

11 dec 2019 20:34
Wil een veiligheidskopie maken, heb een bestand van 64136 pers. ( 42.1 MB ) en ± 5500 doc / fotos ( 7.20 GB ). Doel is een SD card van 32 GB. Na ong. 10 min. krijg ik melding ' te weinig geheugen voor materiaal ' ??
Kan iemand helpen of idee voor oplossing.
Met dank voor aandacht,
Vriendelijke Groeten,
WILLE Roland.

Lees meer

Re: Veiligheidskopie

11 dec 2019 22:21
U probeert een VK bestand aan te maken die bijna 8Gb groot is. Veel eenvoudiger is gewoon de laatste automatische VK die Aldfaer bij afsluiten maakt over te zetten naar die SD kaart en vervolgens via de Windows verkenner de map waar die foto's inzitten te kopiëren naar de SK kaart.

Lees meer

12 dec 2019 07:32
Wat opvalt is dat u 7.2 GB materiaal heeft. Mijn materiaal met een gelijksoortig aantal docs/fotos is minder als 2 GB. De vermoedelijke oorzaak van deze omvang is dat U downloads van aktes etc klakkeloos overneemt. Mijn ervaring is dat vele archieven idioot grote afmetingen en resoluties gebruiken en bovendien niet gecomprimeerd. Reden dat ik standaard deze downloads terug breng van A3 of groter met 300 dpi naar max A4 met 200 dpi en gecomprimeerd factor 5. Ok het is werk maar voorkomt dergelijke problemen.
Ter info: de melding te weinig geheugen slaat niet op de SD kaart maar op uw interne werkgeheugen afhankelijk van de PC 4 of 8 GB (3.8 of 7.8 bruikbaar)

Lees meer

12 dec 2019 09:51
Willie,
Indien de USB stick geformatteerd is als Fat32 dan is niet alleen de de 32GB bepalend voor de maximale capaciteit maar ook de lengte van de bestandsnamen 8+3 is dan de juiste lengte.
Indien de USB geformatteerd is als NTFS dan speelt dit geen rol.
Ga met de verkenner naar de USB en klik op rechtermuisknop en kies Formatteren... en daar wordt aangegeven onder Bestandssysteem welk format is gebruikt, hier kun je eventueel deze aanpassen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WILLE Roland

Lees meer

12 dec 2019 18:30
Ga trachten iedeeen ineens te antwoorden
Aan Meije van Slageren, ik wil opmerken dat het geen USB stick is maarSD 32 GB.
Aan ruud de Ruiter, de meeste akten zijn ° X †, de huwelijksakte zijn de grootste ( max A4 ) en dan nog veelal ingekort ( getuigen niet in akte maar afzonderlijk ingegeven )
Aan Han Kortekaas, u heeft een punt daarom heb ik heden getracht het bestand te kopiëren, ik hoop dat voldoende ruimte heb om alle bijlagen te laden.
Met dank, vriendelijke groeten, Wille Roland.

Bijlagen:

Lees meer

12 dec 2019 18:45
Wille,
Ook voor SD 32 GB en andere opslag mediums geld de omschrijving in bericht #31447

Lees meer

12 dec 2019 18:45
In bijlage afdruk van de bewerking,

Met vriendelijke groeten,

Wille Roland

Bijlagen:

Lees meer

12 dec 2019 19:59
De reden dat u naar die SD kaart wilt schrijven is waarschijnlijk het hebben van een back-up.
Als dat zo is en u heeft Windows10, heeft u dan wel eens overwogen om OneDrive te gebruiken als opslagmedium voor de veiligheidskopieën en Materiaal? Ik heb al mijn Materiaal, in oorspronkelijke omvang dus geen resize, gewoon staan in een map users/OneDrive/materiaal en de VK's automatisch opgeslagen in users/OneDrive/veiligheidskopie

Nergens geen zorgen meer over back-ups.

Resizen hoeft u alleen te doen als u in rapportages last krijgt van de omvang. Je kunt nooit van tevoren voorspellen wanneer dat is want dat is browser afhankelijk. En wat let u om twee materiaalmappen aan te leggen, de een voor oorspronkelijk materiaal en de ander geresized voor rapportages.

Lees meer

12 dec 2019 22:06
Ruud de Ruiter schreef : Wat opvalt is dat u 7.2 GB materiaal heeft. Mijn materiaal met een gelijksoortig aantal docs/fotos is minder als 2 GB.

Indien de schijf voldoende groot is heeft dit er niets mee te maken.
Heb zelfs 399 GB aan materiaal in de map zitten (vele DTB boeken in Noord Brabant) op een externe schijf van 1000 GB en ervaar geen problemen.

Lees meer

12 dec 2019 22:08
Han Kortekaas schreef : knip....Nergens geen zorgen meer over back-ups.... knip.

Besef dat alles wat on line staat altijd een keer geleend kan worden door derde.
Ook als deze achter slot en grendel on line zitten.

Gemaakt door Kunena