- Bedankjes 1024
Aldfaerbestand exporteren
- Freek
- Auteur
Aldfaerbestand exporteren
11 dec 2019 15:51
Goede middag,
Ik wil mijn volledige Aldfaer-bestand exporteren van mijn oude PC naar mijn nieuwe laptop. Beiden hebben
Windows10 en Aldfaer, laatste versie. Na het exporteren wordt Adfaer van de PC verwijderd en wordt de PC voor
andere doeleinden gebruikt.
Maar hoe doe ik dat het verstandigst? Via een usb-stick? of via OneDrive (in de cloud)?
Maar hoe krijg ik dat, op een van beiden?
Heeft U een stappenplan voor mij?
M.vr.gr.
Freek Edeling
Ik wil mijn volledige Aldfaer-bestand exporteren van mijn oude PC naar mijn nieuwe laptop. Beiden hebben
Windows10 en Aldfaer, laatste versie. Na het exporteren wordt Adfaer van de PC verwijderd en wordt de PC voor
andere doeleinden gebruikt.
Maar hoe doe ik dat het verstandigst? Via een usb-stick? of via OneDrive (in de cloud)?
Maar hoe krijg ik dat, op een van beiden?
Heeft U een stappenplan voor mij?
M.vr.gr.
Freek Edeling
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Aldfaerbestand exporteren
26 dec 2019 14:54 - 26 dec 2019 15:05Freek schreef : Hartelijk dank voor onderstaande support. Het overzetten van Altfaer bestanden van oude PC naar nieuwe laptop is gelukt.
Echter wel nog een probleempje! Zie bijgevoegde bijlagen.
De fotobestanden, de rode tekst geeft aan, dat de foto’s niet getoond kunnen worden. Heeft u hier ook een oplossing voor, hoe dit aan te pakken?
Simpel gedacht, verwijder die boodschap en zet de foto er opnieuw in. Maar hoe doe ik dat?
Graag uw oplossing hiervoor.
Het kan vlugger; Controleer of het pad bij Stamboom > Eigenschappen > Materiaal correct staat. Bij een standaardinstallatie zou dat C:\Users\Freek\Documents\Aldfaer\Materiaal zijn. Draai vervolgens een Stamboom > bestandscontrole en -reparatie.
Laatst bewerkt 26 dec 2019 15:05 door JayCee.
- Gerard
30 dec 2019 06:45
Ik heb hetzelfde probleem. Aldfaer geinstalleerd op mijn nieuwe computer, bestanden overgezet naar de juiste plaats op mijn nieuwe computer, bestandscontrole/reparatie uitgevoerd, maar in mijn nieuwe Aldfaer worden foto's nog steeds niet herkend. Heb nog geprobeerd om een nieuwe foto te koppelen, maar ook deze wordt niet herkend. Kunt u mij verder helpen?
- Ruud de Ruiter
-
30 dec 2019 07:18
Doe Menu > Stamboom > Eigenschappen > Klik mapsymbool
Bij standaard installatie navigeer naar Documents > Aldfaer > Materiaal en klik OK
Bij standaard installatie navigeer naar Documents > Aldfaer > Materiaal en klik OK
- Han Kortekaas
-
30 dec 2019 09:16
En als u dan de juiste map heeft gezet in Stamboom -> Eigenschappen draai dan daarna Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie, zodat alle koppelingen hersteld worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gerard
- Gerard
30 dec 2019 09:18
Logisch dat bestandsnaam goed gekoppeld moet zijn, maar je moet er wel even aan denken. Super bedankt. Het werkt allemaal weer.