tekst bij printen rapport

Lees meer

tekst bij printen rapport

05 dec 2019 11:31
Wie kan mij helpen? Ik wil een boekrapport maken, en dan printen. Bij het printen vind ik het mooier om niet de door het systeem aangebrachte tekst boven en onderaan de bladzijde te printen.Ik meende ergens gelezen te hebben, dat je dat kunt uitschakelen, maar kan dit nergens terugvinden. Of vergis ik me? Heel graag een reaktei, waarvoor mijn dank.

Lees meer

Re: tekst bij printen rapport

05 dec 2019 14:27 - 05 dec 2019 14:30
U specifieerd het bedoelde rapport niet, maar mogelijk vindt u in deze berichten het antwoord.
Laatst bewerkt 05 dec 2019 14:30 door JayCee.

• Francke

05 dec 2019 16:40
De kop- en voettekst wordt bepaald door de browser waarmee u het document print. Bij Firefox bijv ga naar File->Page Setup ... en regel daar wat u wilt zien en printen.

Lees meer

06 dec 2019 10:01
Ik dacht dat dit in Aldfaer gewijzigd kon worden, helaas. Van instellingen in de browser (Google) heb ik geen kennis.Dan moet ik het maar printen met kop- en voettekst.
Overigens vriendelijk dznk voor de reactie.

Lees meer

06 dec 2019 13:55
Peter,
Sommige bonusrapporten hebben bieden de optie om dit te doen. Printinstellingen voor de Chrome browser staan uiteraard bij de instellingen. Ga naar de drie bollen in de rechterbovenhoek > afdrukken > meer instellingen en uitvinken bij 'kop- en voettekst'.

Lees meer

06 dec 2019 14:43
Beste JayCee,
De instelling heb ik aangebracht. Vervolgens het rapport aangemaakt. Verder heb ik voor de zekerheid slechts 3 blz. geprint.............., maar toch weer met de kop- en voettekst. Toch nog gekeken naar de instelling, maar die staat nog steeds op niet aangevinkt.
Wat zou ik verder nog kunnen doen, enig idee?
groet,
peter

Lees meer

06 dec 2019 18:37
Peter, de volgorde is
(1) maak het rapport in Aldfaer
(2) klik bovenaan op het wereldbolletje om naar de browser te gaan
(3) in uw browser ga naar afdrukken en afdrukinstellingen
(4) afdrukken

Lees meer

07 dec 2019 12:04
Beste Han,
Heb ik geprobeerd, werkt helaas niet. De kop- en voettekst zijn niet aangevinkt, toch blijft deze tekst geprint worden. Heb het idee, dat het een ander probleem is. Suggesties zijn uiteraard welkom.Zie bijlage.
Prettig weekend,
Peter

Bijlagen:

Lees meer

07 dec 2019 13:55
Beste Peter,
Een wat vreemde opmerking maar wat als je er wel een V zet ?

Lees meer

07 dec 2019 15:28
Evert, dank voor het meedenken. Voor mij is iets niet gauw vreemd, bij een computer. Ik heb je suggestie toegepast, maar......... helaas.
Nadat ik heb gekozen voor het rapport, verschijnt er een menuutje met 5 keuzes. Die staat bij mij standaard op : Gebruik bewaarde instellingen. Dit kan toch niet van invloed zijn op het printresultaat? Enig idee?
Peter

Lees meer

07 dec 2019 15:48
Peter,
Het is inderdaad soms net een toverdoos.
Zelf heb ik MS-Edge en dat geeft bij de printer een vergelijkbaar plaatje van jouw bijlage.
Daar kan ik op klikken en dan kiezen voor aan/uit en dat werkt dan ook zo.
Ik heb even snel een testje met een standaard persoonskaart gedaan.
Dus, zoals ook door anderen aangegeven, moet het toch in de browser en printerinstellingen te regelen zijn.

Overigens, dit schrijvende, ik weet niet welk rapport je gebruikt maar als je bijv een standaard persoonskaart wil printen heb je dan hetzelfde resultaat ?
Als dat wel goed werkt zou het mogelijk aan het betreffende rapport vs de printer kunnen liggen.

Groet,
Evert.

Lees meer

07 dec 2019 15:48 - 07 dec 2019 15:51
Peter,
als u in Chrome wilt afdrukken dan moet u wel eerst de pagina die u wilt afdrukken geladen hebben in Chrome. Daarom zei ik dat de volgorde was om
1. in Aldfaer het rapport te maken dan
2. links bovenin het scherm van het rapport van Aldfaer op het blauwe wereldbolletje drukken, waarna u verbonden wordt met Chrome
3. in Chrome kiest u voor Afdrukken en dan ziet u aan de linkderkant het Aldfaer rapport staan
4. vink de kop- en voettekst uit en dan ziet u aan de linkerkant de kop- en voettekst verdwijnen.
5. Druk dan 1 pagina af om te testen.
Laatst bewerkt 07 dec 2019 15:51 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena