- Bedankjes 1
analytisch script invoegen
- Buitendijk
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
analytisch script invoegen
22 nov 2019 15:07
Goedendag, ik heb een Java script voor analytische gegevens wat betreft bezoekers en andere zaken die inherent zijn aan een website, zeg maar om te kijken welke pagina's veel of weinig worden bezocht etc. ik zou graag willen weten waar en hoe ik zo'n script in de broncode van het Aldfaer programma kan in of toevoegen, ik neem aan dat het niet in een Basis gezet zal moeten worden maar wellicht in de Standaardhook maar ga er wel vanuit de code anders zal moeten zijn aangezien het onzichtbaar/verborgen op een webpagina automatisch eraan wordt toegevoegd, uiteraard zal ik hiervan een kopie maken en deze opslaan mocht er ooit iets fout gaan.
Ik heb nogal een aanzienlijke hoeveelheid pagina;s die ik daarvan wil gaan voorzien en het is ondoenlijk om dat allemaal handmatig te gaan toevoegen, heeft u een aanwijzing voor mij waar en hoe ik dat eenvoudig kan toepassen, hartelijk dank.
Met vriendelijke groet Dhr. Buitendijk
Ik heb nogal een aanzienlijke hoeveelheid pagina;s die ik daarvan wil gaan voorzien en het is ondoenlijk om dat allemaal handmatig te gaan toevoegen, heeft u een aanwijzing voor mij waar en hoe ik dat eenvoudig kan toepassen, hartelijk dank.
Met vriendelijke groet Dhr. Buitendijk
- Han Kortekaas
-
Re: analytisch script invoegen
22 nov 2019 15:27
Dit bedoelde script wat bezoekers van een pagina telt dient meestal aan het einde van een html pagina geplaatst te worden. Sommige kunnen in een stylesheet staan.
Een hookconstructie is er voor om een basis functie, bv een die in basis.asjl staat, te overschrijven en te vullen met eigen script. In de standaard rapporten is geen enkele te overschrijven code die aan het eind van een pagina staat en dus overschrijfbaar zou zijn.
Om e.e.a. te realiseren zou u een eigen toepassing moeten maken of het script met een macro in de gemaakte standaard pagina's te importeren. Met enige moeite zou dat met Notepad++ (eenmalig) gedaan kunnen worden.
Een hookconstructie is er voor om een basis functie, bv een die in basis.asjl staat, te overschrijven en te vullen met eigen script. In de standaard rapporten is geen enkele te overschrijven code die aan het eind van een pagina staat en dus overschrijfbaar zou zijn.
Om e.e.a. te realiseren zou u een eigen toepassing moeten maken of het script met een macro in de gemaakte standaard pagina's te importeren. Met enige moeite zou dat met Notepad++ (eenmalig) gedaan kunnen worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Buitendijk
- Buitendijk
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
Re: analytisch script invoegen
22 nov 2019 16:02
Geachte heer Kortekaas hartelijk dank voor uw antwoord, ik maak ook zelf HTML webpagina's die ik al op "voorraad' heb staan zeg maar met dat script er al ingeplaatst op het einde van de pagina, dus in de "<body>" is wel zo makkelijk anders moet je elke keer zo'n HTML pagina helemaal opnieuw gaan voorzien van allerlei scripts of wat diens meer zij, meestal worden deze HTML pagina's gebruikt voor verhalen met wel of geen afbeeldingen etc. dat is allemaal al voorgeprogrammeerd zal ik maar zeggen, ik hoef alleen nog maar de tekst en de afbeeldingen toe te voegen en niet vergeten die voorgeprogrammeerde pagina van een andere bestandsnaam te voorzien.
Maar bij Aldfaer ligt dit anders en daar kun je dus gebruik maken van de optie die u zojuist aandraagt, we gaan het proberen en zal de uitkomst wel laten weten t.z.t
Dank.
Met vriendelijke groet, Dhr. Buitendijk
Maar bij Aldfaer ligt dit anders en daar kun je dus gebruik maken van de optie die u zojuist aandraagt, we gaan het proberen en zal de uitkomst wel laten weten t.z.t
Dank.
Met vriendelijke groet, Dhr. Buitendijk