- Bedankjes 0
Geboortedatum / Overlijdensdatum en aangiftedatum
- D.J. Reijnhout
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Geboortedatum / Overlijdensdatum en aangiftedatum
20 sep 2019 21:46 - 20 sep 2019 21:49
Beste Altfaer bouwers en Altfaer gebruikers.
Tijdens het invoeren van geboorte en overlijdens gegevens in de verschillende tabbladen kwam ik erachter dat je niet alle gegevens in kan vullen.
Zo is er een geboortedatum en een aktedatum (aangiftedatum), welke niet alle twee gelijk hoeven te zijn (er kan zelfs een week tussen zitten bij een geboorte of overlijden in een andere plaats).
Niet alle twee de gegevens kunnen ingevoerd worden.
De geboortedatum en overlijdensdatum zijn niet in te voeren maar de aangiftedatum wel.
Hoe lossen jullie dit op en is het mogelijk om dit bij de volgende versie aan te passen met een extra datumveld op de tabbladen geboorte en overlijden zodat de geboortedatum en overlijdensdatum ingevoerd kunnen worden?
Tijdens het invoeren van geboorte en overlijdens gegevens in de verschillende tabbladen kwam ik erachter dat je niet alle gegevens in kan vullen.
Zo is er een geboortedatum en een aktedatum (aangiftedatum), welke niet alle twee gelijk hoeven te zijn (er kan zelfs een week tussen zitten bij een geboorte of overlijden in een andere plaats).
Niet alle twee de gegevens kunnen ingevoerd worden.
De geboortedatum en overlijdensdatum zijn niet in te voeren maar de aangiftedatum wel.
Hoe lossen jullie dit op en is het mogelijk om dit bij de volgende versie aan te passen met een extra datumveld op de tabbladen geboorte en overlijden zodat de geboortedatum en overlijdensdatum ingevoerd kunnen worden?
Laatst bewerkt 20 sep 2019 21:49 door D.J. Reijnhout.
- Han Kortekaas
-
Re: Geboortedatum / Overlijdensdatum en aangiftedatum
21 sep 2019 00:08
Ik denk eerder dat uw toetsenboard verkeerd is ingesteld, of u heeft problemen met de PC.
Heeft u dat alleen bij Aldfaer of ook bij andere programma's.
Met welke versie Windows en Aldfaer werkt u?
Heeft u dat alleen bij Aldfaer of ook bij andere programma's.
Met welke versie Windows en Aldfaer werkt u?
- Frank
-
21 sep 2019 10:11
Beste Reijnhout,
bestudeer de bijlage eens, denk dat je er wel uit komt.
Tip -> aan rechterzijde het tabblad openen
bestudeer de bijlage eens, denk dat je er wel uit komt.
Tip -> aan rechterzijde het tabblad openen
- Carel Plantagie
-
21 sep 2019 14:20 - 21 sep 2019 14:21
Het is misschien een beetje verwarrend: Op het tabblad Geboorte kun je een doopdatum en -plaats invullen welk ook links komt te staan. Voor de geboortedatum en -plaats geldt dit niet: Die kun je alleen op het linker deel invullen.
Voor de begraaf- en overlijdens-rubrieken geldt hetzelfde.
Dit onderscheid wordt mogelijk duidelijk door de optie Extra > Instellingen > Vensters > Hoofdvenster waar rechts het vakje 'Doop- en begrafenisveld altijd zichtbaar' nu aangevinkt is.
Voor de begraaf- en overlijdens-rubrieken geldt hetzelfde.
Dit onderscheid wordt mogelijk duidelijk door de optie Extra > Instellingen > Vensters > Hoofdvenster waar rechts het vakje 'Doop- en begrafenisveld altijd zichtbaar' nu aangevinkt is.
Laatst bewerkt 21 sep 2019 14:21 door Carel Plantagie.
- Ruud de Ruiter
-
21 sep 2019 16:24
Geb en ovl datum (en eventueel doop en begraven) staan in het hoofdvenster en worden daar ingevoerd. Op de tabbladen komen de aangifte (akte) datums
- D.J. Reijnhout
- Auteur
21 okt 2019 20:21
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reactie, en excuses dat ik niet eerder gereageerd heb maar ik kreeg geen mailtje dat er gereageerd was terwijl ik dit wel had aangegeven
.
Meneer Plantagie geeft precies aan wat ik bedoelde.
Misschien is het een idee om op het hoofdvenster niets in te vullen maar met koppelingen naar het desbetreffende veld op het betreffende tabblad te leggen zodat je alleen op de tabbladen je gegevens in kan voeren en dat dan automatisch het hoofdvenster gevuld wordt met de geboorte/doop/overlijdens/begraaf datum en plaats.
Meneer Plantagie geeft precies aan wat ik bedoelde.
Misschien is het een idee om op het hoofdvenster niets in te vullen maar met koppelingen naar het desbetreffende veld op het betreffende tabblad te leggen zodat je alleen op de tabbladen je gegevens in kan voeren en dat dan automatisch het hoofdvenster gevuld wordt met de geboorte/doop/overlijdens/begraaf datum en plaats.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
21 okt 2019 22:04
Op dezelfde instellingen aangegeven door Carel Plantagie kunt u ook een vinkje plaatsen bij 'Automatisch tabbladen selecteren'. Wanneer u dan in het linker vak op een veld klikt van bv Ovl, dan opent in het rechter vak de tab 'Overlijden' automatisch.
- Ruud de Ruiter
-
22 okt 2019 07:46
Dick,
Je suggestie voegt per gegeven (geb, ovl, doop, begr) een extra handeling toe, d.w.z. minimaal een klik per gegeven om naar een tabblad te gaan. Ik zie daar persoonlijk het voordeel niet, eerder het nadeel van extra werk.
Je suggestie voegt per gegeven (geb, ovl, doop, begr) een extra handeling toe, d.w.z. minimaal een klik per gegeven om naar een tabblad te gaan. Ik zie daar persoonlijk het voordeel niet, eerder het nadeel van extra werk.