- Bedankjes 996
Upgrade
- Hessel
- Auteur
Upgrade
19 sep 2019 19:11
Geacht forum,ik werk nog steeds met versie 3.5. Door omstandigheden nooit ge upgrade. Ik zou graag mijn stamboom naar 7.2 willen upgraden. Maar dat durf ik niet zo. Kan ik dit doen zonder schade,of lieverd niet ?
Vriendelijk Groet,
Vriendelijk Groet,
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Upgrade
20 sep 2019 07:20
Dag Hessel,
Vanaf versie 3.5 kunt u direct een upgrade naar 7.2 uitvoeren.
Start Aldfaer,
Maak een v-kopie met materiaal
Controleer of in Instellingen > Algemeen de vink voor updates is aangevinkt.
Herstart Aldfaer en volg de aanwijzingen
Vanaf versie 3.5 kunt u direct een upgrade naar 7.2 uitvoeren.
Start Aldfaer,
Maak een v-kopie met materiaal
Controleer of in Instellingen > Algemeen de vink voor updates is aangevinkt.
Herstart Aldfaer en volg de aanwijzingen
- Hessel
- Auteur
22 sep 2019 18:02
Beste Ruud,
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb de volgende vraag; Ik kan in de versie die ik heb 3.5 , nergens bij instellingen >algemeen vinden waar ik het vinkje moet zetten voor update ?
Ik maak altijd een backup van aldfaer, kan ik deze ook voor het update gebruiken of moet het anders ?
In afwachting op je antwoord,
Vriendelijke Groet
Hessel
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb de volgende vraag; Ik kan in de versie die ik heb 3.5 , nergens bij instellingen >algemeen vinden waar ik het vinkje moet zetten voor update ?
Ik maak altijd een backup van aldfaer, kan ik deze ook voor het update gebruiken of moet het anders ?
In afwachting op je antwoord,
Vriendelijke Groet
Hessel
- Han Kortekaas
-
22 sep 2019 18:47
U kunt het bestand naar mij opsturen en ik zal het converteren. Klik op mijn naam voor het email-adres
- Ruud de Ruiter
-
23 sep 2019 08:24 - 23 sep 2019 08:28
Hessel,
Alleen converteren is niet voldoende. (Han - program files)
In versie 3.5 gecontroleerd. Die heeft inderdaad geen automatische update.
Deze versie 3.5 kon destijds in de map Program Files geïnstalleerd worden. Dat mag nu met versie 7.2 niet meer.
Verwijder de huidige installatie van Versie 3.5 via Windows > Parameters > Toepassingen (of programma's)
Dit verwijdert niet de stamboombestand(en)
Ga naar aldfaer.net/sitemap//
Download en installeer de huidige versie 7.2 in C:\Aldfaer
Vanuit deze versie, open je het bestaande bestand. Aldfaer maakt dan een veiligheidskopie van dat bestand en voert de conversie naar versie 7.2 uit
Alleen converteren is niet voldoende. (Han - program files)
In versie 3.5 gecontroleerd. Die heeft inderdaad geen automatische update.
Deze versie 3.5 kon destijds in de map Program Files geïnstalleerd worden. Dat mag nu met versie 7.2 niet meer.
Verwijder de huidige installatie van Versie 3.5 via Windows > Parameters > Toepassingen (of programma's)
Dit verwijdert niet de stamboombestand(en)
Ga naar aldfaer.net/sitemap//
Download en installeer de huidige versie 7.2 in C:\Aldfaer
Vanuit deze versie, open je het bestaande bestand. Aldfaer maakt dan een veiligheidskopie van dat bestand en voert de conversie naar versie 7.2 uit
Laatst bewerkt 23 sep 2019 08:28 door Ruud de Ruiter.
- Ruud de Ruiter
-
- Hessel
- Auteur
25 sep 2019 11:44
Goedemorgen Ruud, ik neem aan dat je bedoeld met verwijderen van de huidige installatie versie 3.5. Dat ik dit in het configuratie gedeelte moet gebeuren? Daar staat Aldfaer niet bij. Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik niet zo slim ben met de computer hoor. Voor het geval ik het niet begrijp. Groetjes Hessel.
- Ruud de Ruiter
-
25 sep 2019 15:06
Hessel,
Installeer het gratis programma Teamviewer 14
Neem daarna e-mail contact op - klik op mijn naam voor het adres
Ik ga dan op afstand e.e.a uitvoeren
Installeer het gratis programma Teamviewer 14
Neem daarna e-mail contact op - klik op mijn naam voor het adres
Ik ga dan op afstand e.e.a uitvoeren
- Hessel
- Auteur
27 sep 2019 11:28
Beste Ruud, voor mij word het een beetje te complex, dat licht echt aan mij hoor. Jij heb je best voor mij gedaan en daar wil ik je voor bedanken.Ik ga maar gewoon met mijn oude versie verder. Maar toch, nogmaals bedankt voor je moeite. Groetjes Hessel.