- Bedankjes 1
Genereren van stamreeks en van familienamen
- Buitendijk
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Genereren van stamreeks en van familienamen
19 sep 2019 15:36 - 19 sep 2019 15:38
Goedendag, onlangs heb ik een stamreeks gegenereerd en dat proces heeft precies 41 uur 53 minuten en 27 seconden geduurd!! nee geen gekheid is gewoon waarheid want ik heb er een klok naast laten lopen.
Het is toch van de zotte dat dit zo lang moet duren eer men over een stamreeks kan beschikken.
Ik ben nu precies 48 uur bezig om alle familienamen die ik mijn bestand heb staan te genereren maar ik kan u nu al vertellen dat ik om 15.30uur precies 48 uur al bezig ben, althans de computer staat al 48 uur aan om dit bestand ooit hopelijk zichtbaar te krijgen in de vorm van een webpagina, ik zal u hierbij het rapport zoals ik zie staan op Aldfaer als bijlage toevoegen.
Het geeft als laatste aan dat er een parameter foutief is, zou het daarom komen dat dit proces zo lang voortduurt?
Dit is toch niet goed? neem ik aan.
Ooit op 30 december 2013 heb ik ook eens alle familienamen (achternamen bedoel ik hiermee) gegenereerd en dat lukt binnen een aantal uur, maar toen had ik er nog ± 84000 personen in mijn bestand nu is dat inmiddels ruimschoots verdubbeld naar ±177000. personen, het zal toch niet aan het aantal personen liggen hoop ik want ik vraag mij af hoelang ik de computer nog moet laten aanstaan en dan maar hopen dat Microsoft niet met een update komt anders kan je weer opnieuw beginnen en dat risico is reëel aanwezig aangezien ze bij Microsoft ook niet stil hebben gezeten heb ik gemerkt de afgelopen tijd.
Ik verneem gaarne van uw kant na het aanzien/bestuderen van de afbeelding van het generatieproces wat er precies aan schort en wat is dan de oplossing?
Met vriendelijke groet.
Het is toch van de zotte dat dit zo lang moet duren eer men over een stamreeks kan beschikken.
Ik ben nu precies 48 uur bezig om alle familienamen die ik mijn bestand heb staan te genereren maar ik kan u nu al vertellen dat ik om 15.30uur precies 48 uur al bezig ben, althans de computer staat al 48 uur aan om dit bestand ooit hopelijk zichtbaar te krijgen in de vorm van een webpagina, ik zal u hierbij het rapport zoals ik zie staan op Aldfaer als bijlage toevoegen.
Het geeft als laatste aan dat er een parameter foutief is, zou het daarom komen dat dit proces zo lang voortduurt?
Dit is toch niet goed? neem ik aan.
Ooit op 30 december 2013 heb ik ook eens alle familienamen (achternamen bedoel ik hiermee) gegenereerd en dat lukt binnen een aantal uur, maar toen had ik er nog ± 84000 personen in mijn bestand nu is dat inmiddels ruimschoots verdubbeld naar ±177000. personen, het zal toch niet aan het aantal personen liggen hoop ik want ik vraag mij af hoelang ik de computer nog moet laten aanstaan en dan maar hopen dat Microsoft niet met een update komt anders kan je weer opnieuw beginnen en dat risico is reëel aanwezig aangezien ze bij Microsoft ook niet stil hebben gezeten heb ik gemerkt de afgelopen tijd.
Ik verneem gaarne van uw kant na het aanzien/bestuderen van de afbeelding van het generatieproces wat er precies aan schort en wat is dan de oplossing?
Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt 19 sep 2019 15:38 door Buitendijk.
- Han Kortekaas
-
Re: Genereren van stamreeks en van familienamen
19 sep 2019 16:36
Het door u gegeven plaatje duidt aan dat er een bepaald bestand niet gevonden is. Kunt u controleren of op het pad documenten/aldfaer/invoegtoepassingen/Bonusrapporten/Lib/ dialoogschil.asjl en dialoogbasis.asjl staan?
- Buitendijk
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
19 sep 2019 19:49
Geachte heer Kortekaas, ik heb van de map documenten waar u naar verwijst een plaatje gemaakt, de schuine strepen zijn even vervangen door liggende streepjes aangezien het anders niet wil opslaan.
Dank voor uw voorgaande antwoord overigens en hopende dat we licht gaan zien in deze materie
Met vriendelijke groet
Dank voor uw voorgaande antwoord overigens en hopende dat we licht gaan zien in deze materie
Met vriendelijke groet
- Han Kortekaas
-
19 sep 2019 23:45
Kunt u eens proberen om de bestandjes \documenten\aldfaer\invoegtoepassingen\bonusrapporten\-alle sjablonen\familienamen\familienamen_personal_settings.cfg en \documenten\aldfaer\invoegtoepassingen\bonusrapporten\-alle sjablonen\stamreeks\stamreeks_personal_settings.cfg te verwijderen.
U begint dan met die twee genoemde sjablonen Stamreeks en FamilieNamen overnieuw. Misschien waren die twee bestandjes op de een of andere manier corrupt geraakt.
U begint dan met die twee genoemde sjablonen Stamreeks en FamilieNamen overnieuw. Misschien waren die twee bestandjes op de een of andere manier corrupt geraakt.
- Buitendijk
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
20 sep 2019 01:25
Geachte her Kortekaas, ik heb precies de paden gevolgd zoals u had beschreven maar het bevreemd mij dat ik dus niet het bestand(je) _personal_settings.cfg heb kunnen ontdekken en dit bestand(je) ook niet in de map stamreeks, ik zal u wederom een paar voorbeelden (screenshots) als bijlage meesturen zoals het op dit moment ook in de map "documenten" staat.
Ik kom daar nooit en denk ook dat ik er weinig te zoeken heb, tot op vandaag dan.
Wellicht heeft u iets aan de voorbeelden die ik dus stuur, ik verneem het gaarne van u.
Dank voor uw antwoord en met vriendelijke groet.
Ik kom daar nooit en denk ook dat ik er weinig te zoeken heb, tot op vandaag dan.
Wellicht heeft u iets aan de voorbeelden die ik dus stuur, ik verneem het gaarne van u.
Dank voor uw antwoord en met vriendelijke groet.
- Ruud de Ruiter
-
20 sep 2019 07:30
Rapport gedraaid in versie 7.2, 56'000 personen, duur minder als één minuut.
Welke opties van dit rapport gebruikt U?
Voer eens bestandscontrole en opschonen uit
Welke opties van dit rapport gebruikt U?
Voer eens bestandscontrole en opschonen uit
- Han Kortekaas
-
20 sep 2019 08:20
Staat onder Extra -> Instellingen -> Bestanden het pad voor Eigen sjablonen en invoegtoepassingen wel op C:\Users\inlognaam\documenten\aldfaer\invoegtoepassingen
- Buitendijk
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
20 sep 2019 13:30
Geachte heer Kortekaas, ik heb zojuist het pad veranderd dat stond uiteraard niet waar het moest staan.
Heb zojuist ook Aldfaer opgestart en kreeg een update van "Bonusrapporten" heb daarna Aldfaer even afgesloten en opnieuw geopend en heb daarna onder Bonusrapporten/overzichten/familienamen opgestart ik ben heel benieuwd wat daaruit zal voortvloeien.
Ik heb al gemerkt dat het menu wat je voorgeschoteld krijgt anders reageerde dan voorheen, ik stuur u hierbij een nieuw voorbeeld van het menu wat ik nu te zien krijg de naam van de bijlage luidt: genereren familienamen op 20-09-2019.JPG" .
Ik lees daarin dat bepaalde items nog altijd niet gevonden zijn, wellicht bent u beter op de hoogte van de werking van deze uitvoerrapporten, ik verneem het gaarne van u.
Met vriendelijke groet.
Heb zojuist ook Aldfaer opgestart en kreeg een update van "Bonusrapporten" heb daarna Aldfaer even afgesloten en opnieuw geopend en heb daarna onder Bonusrapporten/overzichten/familienamen opgestart ik ben heel benieuwd wat daaruit zal voortvloeien.
Ik heb al gemerkt dat het menu wat je voorgeschoteld krijgt anders reageerde dan voorheen, ik stuur u hierbij een nieuw voorbeeld van het menu wat ik nu te zien krijg de naam van de bijlage luidt: genereren familienamen op 20-09-2019.JPG" .
Ik lees daarin dat bepaalde items nog altijd niet gevonden zijn, wellicht bent u beter op de hoogte van de werking van deze uitvoerrapporten, ik verneem het gaarne van u.
Met vriendelijke groet.
- Buitendijk
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
20 sep 2019 13:46
Geachte heer Kortekaas en heer de Ruiter, ik heb zojuist met succes een complete lijst met familienamen kunnen genereren in amper 5 minuten tijd, zie een klein stukje hiervan als bijlage, wel iets anders dan ruim 48 uur, maar dat was dus een ernstige fout van mijn kant, excuus daarvoor.
Heeft u nog enige suggesties of aanbevelingen dan verneem ik dat gaarne.
Ik heb een totale stamboom overgenomen van een familielid die niet meer bij machte is om dit te volbrengen vanwege een ernstige aandoening, ik heb dus het complete programma zoals op zijn computer staat gewoon in zijn geheel overgenomen, ik heb dus in feite zijn harde schijf overgezet in een tweede computer die ikzelf nog had staan.
Hij heeft mij gevraagd of ik het hele gebeuren wil afronden en daartoe ben ik zeker bereid om dit te doen, de instellingen heeft hij toentertijd zelf zo gemaakt of ingevuld daar heb ik dus part noch deel aan.
Dit bovenstaande even ter verduidelijking zodat u weet waar het allemaal naartoe kan leiden.
Ik dank u hartelijk voor de geweldige support, met vriendelijke groet, Dhr.Buitendijk.
Heeft u nog enige suggesties of aanbevelingen dan verneem ik dat gaarne.
Ik heb een totale stamboom overgenomen van een familielid die niet meer bij machte is om dit te volbrengen vanwege een ernstige aandoening, ik heb dus het complete programma zoals op zijn computer staat gewoon in zijn geheel overgenomen, ik heb dus in feite zijn harde schijf overgezet in een tweede computer die ikzelf nog had staan.
Hij heeft mij gevraagd of ik het hele gebeuren wil afronden en daartoe ben ik zeker bereid om dit te doen, de instellingen heeft hij toentertijd zelf zo gemaakt of ingevuld daar heb ik dus part noch deel aan.
Dit bovenstaande even ter verduidelijking zodat u weet waar het allemaal naartoe kan leiden.
Ik dank u hartelijk voor de geweldige support, met vriendelijke groet, Dhr.Buitendijk.
- Han Kortekaas
-
20 sep 2019 14:22
Ik begrijp dat u in een tweede PC een volledige Aldfaer installatie heeft staan met een stamboom die u gaat voortzetten. U maakt het uzelf wel moeilijk. Waarom niet gewoon die stamboom op uw andere PC plaatsen en daar gewoon doorgaan? U kunt toch rustig twee verschillende stambomen in de map Stambomen hebben staan?
Dan kunt u ook niet die ervaring krijgen die u nu heeft gehad.
Dan kunt u ook niet die ervaring krijgen die u nu heeft gehad.
- Buitendijk
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
20 sep 2019 15:21
Geachte heer Kortekaas, ik begrijp wat u bedoelt en dat gaat ook binnenkort plaatsvinden vanwege wat organisatorische ontwikkelingen heeft dat nog geen doorgang kunnen vinden.
De "tweede" computer is een oudje en traag maar voor bepaalde doeleinden nog wel bruikbaar vandaar ook dat de stamboom die ik ga voortzetten daarop zal gaan verdwijnen en op mijn eigen en ook snellere computer zal worden voorgezet.
Ik dank u nogmaals voor de geweldige support die u gegeven heeft.
Ik wens u nog een prettig weekend, met vriendelijke groet Dhr.Buitendijk.
De "tweede" computer is een oudje en traag maar voor bepaalde doeleinden nog wel bruikbaar vandaar ook dat de stamboom die ik ga voortzetten daarop zal gaan verdwijnen en op mijn eigen en ook snellere computer zal worden voorgezet.
Ik dank u nogmaals voor de geweldige support die u gegeven heeft.
Ik wens u nog een prettig weekend, met vriendelijke groet Dhr.Buitendijk.