OVERDRACHT VAN ALDFAER NAAR GENEANET

• Reimond Vanderleyden
  • Auteur

OVERDRACHT VAN ALDFAER NAAR GENEANET

14 sep 2019 21:52
Ik stel vast dat de "Roepnaam", bvb: JOANNES wordt als JAN als roepnaam, in Geneanet wordt geimporteerd als "Bijnaam" en niet als "Publieke naam".
Dat kan zijn omdat de "Roepnaam" van Aldfaer in het GEDCOM-bestand als NICK(-name) staat, wat eigenlijk niet hetzelfde is als een roepnaam. De Nick(-name) wordt dus door Geneanet, terecht, in de zone "Bijnaam" gezet.
Welke veldnaam in GEDCOM kan ik gebruiken zodat Jan als Publieke naam in Geneanet komt (naast al de doopnamen die in de zone "Voornamen" staan)?

Lees meer

Re: OVERDRACHT VAN ALDFAER NAAR GENEANET

15 sep 2019 10:22
Ik neem aan dat u met 'Publieke naam' de (eerste)voornaam bedoeld zoals in het register opgenomen.
Gedcom gebruikt een en dezelfde tag "NICK" voor alle mogelijke synoniemen. Elke ontwikkelaar van genealogiesoftware is vrij de naam van de label te kiezen voor de invulvelden. Geneanet is van Franse makelij, daarom is m.i. het door u aangehaald probleem ontstaan door een ongelukkige gekozen vertaling voor de label van het veld "Bijnaam"(b.t.w. in het Engels bestaat 'byname' ook, maar minder gebruikt).

Zoek de tag op dat Geneanet gebruikt voor het veld "Roepnaam". Open het gedcombestand in een text editor en wijzig de tag overeenkomstig.

Gemaakt door Kunena