- Bedankjes 1024
Hoofdletters achternaam
- Michel Heineman
- Auteur
Hoofdletters achternaam
28 aug 2019 15:59
Ik voegde nieuwe familienamen in eerste instantie altijd toe in kleine letters. Is van een zekere persoon zeker dat hij of zij tot de 'boom' behoort, dan veranderde ik de familienaam van die persoon in kapitalen (hoofdletters) en gaf die gelijk een kleur en de optie 'vet' mee, zodat ik in de namenlijst snel kon zien wie er familie is. Ik vond dit altijd een prima methode. Maar sinds 7.2 werkt dat niet meer. Eenmaal klein blijft het klein. Is daar nog een truukje voor beschikbaar? (Windows 7 zowel als 10)
- Francke
Re: Hoofdletters achternaam
28 aug 2019 16:34
In menu Stamboom - Eigenschappen... - Hoofdlettergevoeligheid - Achternaam aanvinken.
Alleen de kleur krijg ik niet aangepast, vet etc wel, hoe dat zit weet ik niet.
Alleen de kleur krijg ik niet aangepast, vet etc wel, hoe dat zit weet ik niet.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
28 aug 2019 20:26 - 28 aug 2019 20:27
Lees hierover de help na door menu Stamboom > Eigenschappen > F1
Laatst bewerkt 28 aug 2019 20:27 door JayCee.
- Francke
28 aug 2019 21:18
mi gaat het over TAB: Diversen - Presentatie en dan het instellen vd kleur aldaar
- Ruud de Ruiter
-
29 aug 2019 10:40 - 29 aug 2019 10:40
Francke
Tab Diversen > Presentatie > zet vink Kleur > klik "Kleur" en kiest de gewenste kleur
Uiteraard geldt die alleen voor de betreffende persoon
Tab Diversen > Presentatie > zet vink Kleur > klik "Kleur" en kiest de gewenste kleur
Uiteraard geldt die alleen voor de betreffende persoon
Laatst bewerkt 29 aug 2019 10:40 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
29 aug 2019 11:11
Michel,
voor presentatiedoeleinden is uw methode niet zo geschikt. Namen in Kapitalen en andere in kleine letters is verwarrend voor de lezer.
Kent u ook de methode op een referentiepersoon te maken en dan onder Vensters een kleur te kiezen voor de referentiepersoon en voor- en nageslacht? Dat betekent dan dat als u de proband als referentiepersoon kenmerkt dat alle voor- en nageslacht automatisch van een kleur is voorzien
voor presentatiedoeleinden is uw methode niet zo geschikt. Namen in Kapitalen en andere in kleine letters is verwarrend voor de lezer.
Kent u ook de methode op een referentiepersoon te maken en dan onder Vensters een kleur te kiezen voor de referentiepersoon en voor- en nageslacht? Dat betekent dan dat als u de proband als referentiepersoon kenmerkt dat alle voor- en nageslacht automatisch van een kleur is voorzien
- Francke
29 aug 2019 15:50In Windows 10 werkt dat bij mij niet, wel in Windows 7 en 8.1, daarom vroeg ik me af of er misschien in W10 aan een bepaalde voorwaarde voldaan moet worden om het werkend te krijgen.Ruud de Ruiter schreef : Tab Diversen > Presentatie > zet vink Kleur > klik "Kleur" en kiest de gewenste kleur Uiteraard geldt die alleen voor de betreffende persoon
de tekst zou blauw moeten zijn.
- Michel Heineman
- Auteur
29 aug 2019 15:52
Dat hoofdlettervinkje was eigenlijk al de oplossing van het probleem, waarvoor mijn dank.
Ik begon mijn stamboom lang geleden na de geboorte van ons eerste kind. Met Aldfaer heeft dat nu een mooie structuur gekregen en onze beide zonen zijn al net zo enthousiast als wij. Ik heb de moederskant de groene kleur meegegeven en de vaderskant (ik dus) de bruine kleur. Zo is tussen alle namen door goed te onderscheiden wie bij welke kant hoort. Nazaten zonder nageslacht geef ik een grijze kleur, die hoef ik verder niet meer uit te zoeken. De snippers en bijvangsten blijven voorlopig nog gewoon zwart en met kleine letters.
Aan presentatie doeleinden heb ik nog niet gedacht.
Maar nog steeds zeer enthousiast en tevreden over Aldfaer en zijn mogelijkheden.
Ik begon mijn stamboom lang geleden na de geboorte van ons eerste kind. Met Aldfaer heeft dat nu een mooie structuur gekregen en onze beide zonen zijn al net zo enthousiast als wij. Ik heb de moederskant de groene kleur meegegeven en de vaderskant (ik dus) de bruine kleur. Zo is tussen alle namen door goed te onderscheiden wie bij welke kant hoort. Nazaten zonder nageslacht geef ik een grijze kleur, die hoef ik verder niet meer uit te zoeken. De snippers en bijvangsten blijven voorlopig nog gewoon zwart en met kleine letters.
Aan presentatie doeleinden heb ik nog niet gedacht.
Maar nog steeds zeer enthousiast en tevreden over Aldfaer en zijn mogelijkheden.
- Michel Heineman
- Auteur
29 aug 2019 16:02
@ Ruud de Ruiter: Dat zou zomaar ook een oorzaak kunnen zijn. Ik heb de hoofdversie van Aldfaer op mijn desktop en Windows 7 staan. Ik ben nu bezig om de gegevens in de cloud (onedrive) op te slaan zodat ik met een laptop ook op andere adressen met Aldfaer kan werken en opslaan. De laptop is dus wel Windows 10 en daar kwamen ook de problemen in beeld. Ik ga dat verder uitzoeken.
Dank voor je meedenken.
Dank voor je meedenken.
- Ruud de Ruiter
-
29 aug 2019 18:30
Michel,
Je mag een *.aldf bestand niet in de cloud of OneDrive zetten. Dit om problemen te voorkomen.
Wat ik doe is programma en bestanden op een extern medium met een vaste drive letter zetten waarbij het adres voor de v-kopie wordt C:\V-kopie
Ik gebruik dan dat medium op willekeurige computers W10, 7, 8 etc waar dan bij afsluiten een v-kopie of die computer achterblijft
Je mag een *.aldf bestand niet in de cloud of OneDrive zetten. Dit om problemen te voorkomen.
Wat ik doe is programma en bestanden op een extern medium met een vaste drive letter zetten waarbij het adres voor de v-kopie wordt C:\V-kopie
Ik gebruik dan dat medium op willekeurige computers W10, 7, 8 etc waar dan bij afsluiten een v-kopie of die computer achterblijft
- Ruud de Ruiter
-
29 aug 2019 18:33
Francke,
Je "blauw" probleem. Ik vermoed dat het in dit geval zwart blijft als gevolg van kleurkeuze referentie persoon in instellingen
Je "blauw" probleem. Ik vermoed dat het in dit geval zwart blijft als gevolg van kleurkeuze referentie persoon in instellingen