- Bedankjes 216
Aldfaer slaat geen stamboombestand meer op.
- verwa
- Auteur
Aldfaer slaat geen stamboombestand meer op.
21 aug 2019 18:12 - 21 aug 2019 18:13
Ik kan geen stamboombestand meer opslaan, krijg steeds de melding:
Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan bestand niet openen
\Aldfaer\Aldfaer veiligheidskopie\_0xDFAE350_familie 22082019\familie 22082019_at.alf
Ik kan ook niet onder een andere naam bewaren, hoe kan ik dit oplossen? Heb juist verschillende gegevens kunnen bijvoegen, ben ik die verloren?
mvg,
Walter
Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan bestand niet openen
\Aldfaer\Aldfaer veiligheidskopie\_0xDFAE350_familie 22082019\familie 22082019_at.alfIk kan ook niet onder een andere naam bewaren, hoe kan ik dit oplossen? Heb juist verschillende gegevens kunnen bijvoegen, ben ik die verloren?
mvg,
Walter
Laatst bewerkt 21 aug 2019 18:13 door verwa.
- G W Sandberg
Lees minder
Lees meer
Re: Aldfaer slaat geen stamboombestand meer op.
22 aug 2019 08:37 - 22 aug 2019 08:39
Walter,
enkele vragen:
-is er niet sprake van het onbedoeld openen van Veiligheidscopiën ?
(resultaat kan fouten als "padnaam te lang" opleveren).
-is disk
beschikbaar ?
-waarom gewone Aldfaer databestanden opslaan in een map die veiligheidscopie heet ?
Probeer eens Menu-Bestand-Opslaan als, selecteer disk C:
enkele vragen:
-is er niet sprake van het onbedoeld openen van Veiligheidscopiën ?
(resultaat kan fouten als "padnaam te lang" opleveren).
-is disk
beschikbaar ?-waarom gewone Aldfaer databestanden opslaan in een map die veiligheidscopie heet ?
Probeer eens Menu-Bestand-Opslaan als, selecteer disk C:
Laatst bewerkt 22 aug 2019 08:39 door G W Sandberg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: verwa
- verwa
- Auteur
22 aug 2019 17:10
Hoi,
=> Er is geen poging geweest veiligheidskopieën te openen met gelijk welk programma, ook niet via Aldfaer.
=> Disk D is nog steeds beschikbaar, en er is nog 1,57 TB vrij.
=> Ik installeer programma bestanden op de D schijf, op de C schijf staat enkel het besturingssysteem. Dus Aldfaer installeert die mappen zoals veiligheidkopieën ook op de D schijf. Dat is tegen het crashen van het besturingssyteem, als dat crasht heb ik nog altijd de D schijf met alle bestanden
=> De poging het Aldfaer databestand op te slaan op een andere schijf, of onder een andere naam heb ik al geprobeerd dat lukt niet.
Ik heb schrik dat als ik nu Aldefaer afsluit ik mijn juist aangevulde gegevens kwijt ben of erger nog, dat het hele bestand corrupt is en dat ik naar een (veel) vroeger bestand moet terugkeren. Met alle gevolgen van dien, een massa data kwijt.
En ik gebruik de Aldfaer versie 7.2.
mvg,
Walter
=> Er is geen poging geweest veiligheidskopieën te openen met gelijk welk programma, ook niet via Aldfaer.
=> Disk D is nog steeds beschikbaar, en er is nog 1,57 TB vrij.
=> Ik installeer programma bestanden op de D schijf, op de C schijf staat enkel het besturingssysteem. Dus Aldfaer installeert die mappen zoals veiligheidkopieën ook op de D schijf. Dat is tegen het crashen van het besturingssyteem, als dat crasht heb ik nog altijd de D schijf met alle bestanden
=> De poging het Aldfaer databestand op te slaan op een andere schijf, of onder een andere naam heb ik al geprobeerd dat lukt niet.
Ik heb schrik dat als ik nu Aldefaer afsluit ik mijn juist aangevulde gegevens kwijt ben of erger nog, dat het hele bestand corrupt is en dat ik naar een (veel) vroeger bestand moet terugkeren. Met alle gevolgen van dien, een massa data kwijt.
En ik gebruik de Aldfaer versie 7.2.
mvg,
Walter
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
22 aug 2019 17:23
Walter,
Je hebt Aldfaer in de Map d:\Aldfaer geïnstalleerd.
Ik zie dat de foutmelding
\Aldfaer\Aldfaer veiligheidskopie\_0xDFAE350_familie 22082019\familie 22082019_at.alf
Je hebt de submap Aldfaer veiligheidskopie onder gebracht in Aldfaer en dat is verboden
Je dient alle submappen onder Aldfaer te verplaatsen b.v. naar de map Aldfaerdata
Je hebt Aldfaer in de Map d:\Aldfaer geïnstalleerd.
Ik zie dat de foutmelding
\Aldfaer\Aldfaer veiligheidskopie\_0xDFAE350_familie 22082019\familie 22082019_at.alfJe hebt de submap Aldfaer veiligheidskopie onder gebracht in Aldfaer en dat is verboden
Je dient alle submappen onder Aldfaer te verplaatsen b.v. naar de map Aldfaerdata
- Han Kortekaas
-
22 aug 2019 17:54
In aanvulling op Meije, als het bestand toch niet opent kunt u proberen om de twee *.ini bestanden , bij u waarschijnlijk in
\Aldfaer een andere naam te geven en daarna Aldfaer te starten.
Ik neem verder aan dat
\ niet een partitie is maar een fysieke schijf.
\Aldfaer een andere naam te geven en daarna Aldfaer te starten.Ik neem verder aan dat
\ niet een partitie is maar een fysieke schijf. - verwa
- Auteur
22 aug 2019 18:00
Bedankt voor de tip.
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt, maar ik ben de laatste ingegeven data kwijt.
Dat was wel te verwachten denk ik, maar het databestand zelf is niet corrupt dat doet het nog.
mvg,
Walter
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt, maar ik ben de laatste ingegeven data kwijt.
Dat was wel te verwachten denk ik, maar het databestand zelf is niet corrupt dat doet het nog.
mvg,
Walter
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
22 aug 2019 18:34
Je kunt nog onder Bestand->Zoek Aldfaer-bestanden te kijken waar de stamboom bestanden en de veiligheidskopie bestanden staan. Mogelijk is dan de meest recente nog te vinden.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 aug 2019 19:08 - 22 aug 2019 19:08In het geval problemen zich zouden voordoen kan je nooit een massa data kwijtspelen, m.a.w. niet meer dan deze sinds de vorige sessie, als in de instellingen een vink staat bij "Automatische veiligheidskopie bij afsluiten".verwa schreef : Ik heb schrik dat als ik nu Aldefaer afsluit ik mijn juist aangevulde gegevens kwijt ben of erger nog, dat het hele bestand corrupt is en dat ik naar een (veel) vroeger bestand moet terugkeren. Met alle gevolgen van dien, een massa data kwijt.
Laatst bewerkt 22 aug 2019 19:08 door JayCee.