- Bedankjes 1024
gedcom
- vda
- Auteur
gedcom
17 aug 2019 11:09
In de loop der jaren heb ik ( te )veel familiegegevens verzameld en in aldfaer ondergebracht in één stamboom.
Van een paar families heb ik zoveel gegevens dat ik er een aparte stamboom van zou moeten maken, maar dat wordt teveel werk. Is het mogelijk die families uit de stamboom te distileren ( zoals bv een parenteel) en er bv een gedcom van te maken?
Zou een hoop werk schelen.
Ik ben benieuwd.
Van een paar families heb ik zoveel gegevens dat ik er een aparte stamboom van zou moeten maken, maar dat wordt teveel werk. Is het mogelijk die families uit de stamboom te distileren ( zoals bv een parenteel) en er bv een gedcom van te maken?
Zou een hoop werk schelen.
Ik ben benieuwd.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: gedcom
17 aug 2019 13:06 - 17 aug 2019 13:09
Indien alle families op de ene of andere wijze met elkaar verbonden zijn is het aanbevolen ze in één stamboombestand te behouden. U kunt van elke familie een groep maken bv via menu Persoon > Groep > Toevoegen aan een bestaande/nieuwe groep. In het dialoog venster kunt u kiezen welke verwanten in deze groep gewenst zijn. Een groep kunt u bewaren als nieuwe stamboom of gedcom. Let wel dat, eenmaal een afzonderlijk bestand gemaakt, wijzigingen in het basisbestand niet automatisch verwerkt worden in het nieuw bestand.
Lees alles over groepen in de help, het snelst te bereiken door klik op het groepen-icoontje en druk toets F1.
Lees alles over groepen in de help, het snelst te bereiken door klik op het groepen-icoontje en druk toets F1.
Laatst bewerkt 17 aug 2019 13:09 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
17 aug 2019 14:25
Hoewel JayCee al heeft gezegd dat het de aanbeveling is om het in één stamboom te houden wil ik dat ook benadrukken. Maar ik ben wel benieuwd waarom u kennelijk die behoefte heeft om van die familie met heel veel informatie een aparte stamboom te maken.
Heeft dat te maken met het niet snel genoeg kunnen vinden van de juiste familie? Dan heeft u wellicht een navigatieprobleempje wat met een paar bladwijzers makkelijk is op te lossen. Misschien kent u ook niet de mogelijkheid om een voor- en nageslacht van de referentiepersoon een aparte kleur te geven.
Heeft dat te maken met het niet snel genoeg kunnen vinden van de juiste familie? Dan heeft u wellicht een navigatieprobleempje wat met een paar bladwijzers makkelijk is op te lossen. Misschien kent u ook niet de mogelijkheid om een voor- en nageslacht van de referentiepersoon een aparte kleur te geven.
- G W Sandberg
17 aug 2019 15:46
Beste VDA,
Roerend eens met bovenstaande.
Dit forum staat vol met de problemen van achteraf samenvoegen van verschillende stambomen.
(zelf heb ik ooit twee verschillende databases laten ontstaan, nog steeds spijt van)
Afsplitsen daarentegen is een simpele zaak (en heeft zijn functie), maar niet om daarna de afzonderlijke databases te gaan muteren.
re: zoveel gegevens
Hoeveel ?
Databases met 50.000 personen en meer vormen geen probleem voor Aldfaer.
re: op de ene of andere wijze met elkaar...
Met een trucje is het goed mogelijk om verschillende families, (nog zonder links) in één fysieke database bij te houden.
Roerend eens met bovenstaande.
Dit forum staat vol met de problemen van achteraf samenvoegen van verschillende stambomen.
(zelf heb ik ooit twee verschillende databases laten ontstaan, nog steeds spijt van)
Afsplitsen daarentegen is een simpele zaak (en heeft zijn functie), maar niet om daarna de afzonderlijke databases te gaan muteren.
re: zoveel gegevens
Hoeveel ?
Databases met 50.000 personen en meer vormen geen probleem voor Aldfaer.
re: op de ene of andere wijze met elkaar...
Met een trucje is het goed mogelijk om verschillende families, (nog zonder links) in één fysieke database bij te houden.
- vda
- Auteur
17 aug 2019 18:03
Allen bedankt voor de antwoorden, ik kan ermee verder. Kennelijk is het toch beter alles in één bestand te houden. Géén probleem, alleen dacht ik dat e.e.a. overzichtelijker zou zijn.
Ik kan alles makkelijk benaderen en de zoekfunktie werkt prima.
Ik ga onverdroten verder.
nogmaals héél erg bedankt
vda
Ik kan alles makkelijk benaderen en de zoekfunktie werkt prima.
Ik ga onverdroten verder.
nogmaals héél erg bedankt
vda