lokatie materiaal

Lees meer

lokatie materiaal

19 jul 2019 09:53
Sinds jaar en dag sla ik het materiaal dat gekoppeld is aan mijn stamboom op in een door mij destijds gekozen lokatie. Ik merk tot mijn schrik dat vanaf Aldfaer 6 de lokatie veranderd is. Ik heb nu materiaal op 2 lokaties staan en dat is niet handig. Hoe kan ik de bestanden van de ene lokatie verhuizen naar de andere zonder daarbij alle koppelingen (een paar duizend) te verliezen?

Lees meer

Re: lokatie materiaal

19 jul 2019 10:27 - 19 jul 2019 10:28
Begin met handmatig via het Aldfaer menu > Bestand > Veilgheidskopie maken een veiligheidskopie inclusief materiaal te maken.

Normaal gebruikt Aldfaer uitlsuitend de lokatie die in Menu > Stamboom > Eigenschappen is vastgelegd.
Ik vermoed derhalve dat van de 2e lokatie een kopie van die bestanden in de bovenstaande lokatie bevinden. Ga dat eerst eens na.

Indien dat niet het geval is, meldt u
Laatst bewerkt 19 jul 2019 10:28 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maarten Stoffels

Lees meer

Re: lokatie materiaal

19 jul 2019 12:14 - 19 jul 2019 12:15
U kunt al het materiaal met de Windows verkenner van de ene map naar de andere verhuizen.
Aldfaer heeft bv in de Menu_ Stamboom - Eigenschappen nu staan C:\Users\uw inlognaam\Documents\Aldfaer\Materiaal en u had daar een andere locatie.
Dan gaat u met de Windows verkenner naar de bovenstaande map en ga IN de map staan. Vervolgens selecteert u met de toetsen CTRL A alles in die map Materiaal Daarna met CTRL X knipt u alles uit die map en ga dan naar de locatie die u zelf had. Ga in die map staan en plak alles met CTRL V

In Aldfaer moet u nu wel het hoofdpad onder Menu -> Stamboom -> Eigenschappen wijzigen naar uw eigen locatie. Daarna moeten de koppelingen hersteld worden door het programma Menu -> Stamboom -> Bestandscontrole en reparatie te draaien.

Een veiligheidskopie is hiervoor niet nodig.
Laatst bewerkt 19 jul 2019 12:15 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maarten Stoffels

Gemaakt door Kunena