- Bedankjes 1024
groep maken van ALLE nakomelingen
- Guido van Harten
- Auteur
groep maken van ALLE nakomelingen
05 jun 2019 09:41
Als ik een groep probeer te maken van ALLE nakomelingen van mijn oudst bekende voorvader, dan merk ik dat niet alle gewenste personen erin voorkomen.
Het "probleem" zit hem volgens mij in de nakomelingen van de kinderen die niet binnen het huwelijk zijn geboren. De voorkinderen zijn - voorzover ik kan zien - WEL opgenomen in de groep, maar hun nakomelingen niet.
Is er - behalve handmatig toevoegen - een andere mogelijkheid om deze in de groep op te nemen?
Vriendelijke groet,
Guido
Het "probleem" zit hem volgens mij in de nakomelingen van de kinderen die niet binnen het huwelijk zijn geboren. De voorkinderen zijn - voorzover ik kan zien - WEL opgenomen in de groep, maar hun nakomelingen niet.
Is er - behalve handmatig toevoegen - een andere mogelijkheid om deze in de groep op te nemen?
Vriendelijke groet,
Guido
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: groep maken van ALLE nakomelingen
05 jun 2019 09:56
Guido,
welke parameters gebruik je voor de samenstelling vd groep?
welke parameters gebruik je voor de samenstelling vd groep?
- Guido van Harten
- Auteur
05 jun 2019 09:58
Mijn werkwijze: ik zet de focus op de oudst bekende voorvader en kies vervolgens Persoon - Groep - Toevoegen aan nieuwe groep. Aan de linkerzijde selecteer ik Nageslacht - Parenteel en aan de rechterzijde selecteer ik alle opties behalve de laatste.
(Sorry, die alinea had ik wel in m'n concept-antwoord klaar staan, maar is door tekstredactie weer verdwenen)
(Sorry, die alinea had ik wel in m'n concept-antwoord klaar staan, maar is door tekstredactie weer verdwenen)
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
05 jun 2019 10:33
Uw stelling blijkt juist. Alle soorten kinderen(5) worden opgenomen. Indien het aantal ontbrekende kinderen niet te groot is, voor elk kind een afzonderlijke groep met dezelfde parameters en vervolgens 'Personen in elk van de geselecteerde groepen'
- Guido van Harten
- Auteur
05 jun 2019 12:59
Toch zijn er, naast de "voorkinderen" ook binnen het huwelijk geboren kinderen die NIET in de groep worden meegenomen. Waarom is me niet duidelijk. Is er iemand die mij dat kan uitleggen?
- Ruud de Ruiter
-
05 jun 2019 18:17
Mogelijk omdat deze niet als biologisch kind zijn ingevoerd
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
05 jun 2019 19:12Gezien alle types kinderen wel getoond worden kan ik alleen nog bedenken dat ze niet aan de vader gekoppeld zijn, niet geadopteerd, niet gewetigd of niet gepleegd ingevoerd zijn.Guido van Harten schreef : Toch zijn er, naast de "voorkinderen" ook binnen het huwelijk geboren kinderen die NIET in de groep worden meegenomen.