- Bedankjes 996
namen in kader wisselen
- Will Scheijen
- Auteur
namen in kader wisselen
04 jun 2019 15:43
in het kader "Relatie" heb ik twee namen staan , daarvan is één mijn Oma, en de tweede is de tweede echtgenote van mijn Opa.
hoe kan ik die wisselen, dus op volgorde zetten
hoe kan ik die wisselen, dus op volgorde zetten
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: namen in kader wisselen
04 jun 2019 15:50 - 04 jun 2019 15:55
voer de huwelijksdata in. Onbekend, voer dan een geschat jaar van huwelijk in bv ca1925 voor die onbekende relatie
Er bestaat een handmatige mogelijkheid, maar komt later de juiste data ter beschikking blijft die volgorde (ook als die fout is) gehandhaafd of men moet eerst de handmatige volgorde ophefefen.
Idem geldt ook voor volgorde kinderen
Er bestaat een handmatige mogelijkheid, maar komt later de juiste data ter beschikking blijft die volgorde (ook als die fout is) gehandhaafd of men moet eerst de handmatige volgorde ophefefen.
Idem geldt ook voor volgorde kinderen
Laatst bewerkt 04 jun 2019 15:55 door Ruud de Ruiter.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
04 jun 2019 17:46 - 04 jun 2019 17:46
Will,
Handmatig wisselen kan door rechts-klikken op de persoon die u wil verplaatsen, kies de verplaatsing in de uitvalmenu.
Handmatig wisselen kan door rechts-klikken op de persoon die u wil verplaatsen, kies de verplaatsing in de uitvalmenu.
Laatst bewerkt 04 jun 2019 17:46 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
04 jun 2019 20:12 - 04 jun 2019 20:13
JayCee
Handmatig wisselen is , zoals ik had aangegeven, bekend maar blijft actief als men de juiste data verkrijgt. Dus een verkeerde volgorde handmatig vastgelegd dien eerst opgeheven te worden.
Precies de reden dat ik gebruik van die handmatige methode afraadt
Handmatig wisselen is , zoals ik had aangegeven, bekend maar blijft actief als men de juiste data verkrijgt. Dus een verkeerde volgorde handmatig vastgelegd dien eerst opgeheven te worden.
Precies de reden dat ik gebruik van die handmatige methode afraadt
Laatst bewerkt 04 jun 2019 20:13 door Ruud de Ruiter.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
04 jun 2019 20:56 - 04 jun 2019 20:56
Ruud,
De vraagsteller kent de volgorde van de partners, vandaar zijn vraag. Met mijn bericht denk ik het antwoord gegeven te hebben op de gestelde vraag.
Het handmatig sorteren is een handige functie en het al dan niet gebruiken ervan beslist de gebruiker. Dit betekent natuurlijk niet dat een advies over de mogelijke gevolgen niet welkom is.
De vraagsteller kent de volgorde van de partners, vandaar zijn vraag. Met mijn bericht denk ik het antwoord gegeven te hebben op de gestelde vraag.
Het handmatig sorteren is een handige functie en het al dan niet gebruiken ervan beslist de gebruiker. Dit betekent natuurlijk niet dat een advies over de mogelijke gevolgen niet welkom is.
Laatst bewerkt 04 jun 2019 20:56 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
05 jun 2019 15:40
De handmatige sortering heeft tevens als voordeel dat er geen ca-datums ingevuld hoeven te worden. Ca-datums zijn bij velen een crime want het is bestandsvervuiling. Maar anderen zien het anders.
- Ruud de Ruiter
-
05 jun 2019 18:12 - 05 jun 2019 18:15
Han, JayCee
Ben het niet met jullie eens
Een foutieve handmatige sortering wordt bij invoer van de juiste gegevens niet automatisch ongedaan gemaakt en blijft de volgorde fout. Vervolgens komt de forum vraag, waarom is de volgorde fout ondanks het invoeren van de juiste data.
De oorzaak is omdat er geen zichtbare indicatie is dat handmatige sortering is toegepast en de gebruiker vergeten heeft dat handmatig is gebruikt.
Alleen door de handmatige sortering niet te gebruiken en een gewenste sortering te forceren met cajaar invoer voorkom je dit.
Ook maakt dit het eventueel gebruik van een al dan niet bestaand sjabloon om gebruik van handmatige sortering vast te stellen, overbodig
Ben het niet met jullie eens
Een foutieve handmatige sortering wordt bij invoer van de juiste gegevens niet automatisch ongedaan gemaakt en blijft de volgorde fout. Vervolgens komt de forum vraag, waarom is de volgorde fout ondanks het invoeren van de juiste data.
De oorzaak is omdat er geen zichtbare indicatie is dat handmatige sortering is toegepast en de gebruiker vergeten heeft dat handmatig is gebruikt.
Alleen door de handmatige sortering niet te gebruiken en een gewenste sortering te forceren met cajaar invoer voorkom je dit.
Ook maakt dit het eventueel gebruik van een al dan niet bestaand sjabloon om gebruik van handmatige sortering vast te stellen, overbodig
Laatst bewerkt 05 jun 2019 18:15 door Ruud de Ruiter.