problerem met ruimte voor tekst.

Lees meer

problerem met ruimte voor tekst.

03 jun 2019 14:07
Een lange tijd versie 6.x gebruikt op een desktop met Window7 pro. Dit werkte prima.
Op een laptop gebruikte ik ook deze versie maar dan onder Windows10 home.
De versie op de laptop (Windows10) heb ik bijgewerkt naar versie 7,2. Dit werkt ook direct prima.
Ook de versie op de desktop (Windows7 pro) bijgewerkt naar 7.2 maar daar gaan meerdere zaken fout.
Ten eerste moet ik de karaktergrootte veel kleiner maken anders past deze bij lange na niet in standaard vakjes en ook worden karakters aan de onderzijde afgekapt. In de menu's van Aldfaer (bovenste regel), zijn de laatste delen van langere teksten over elkaar heen geschreven.
Wat is het dat hier fout gaat en hoe is dit te verhelpen? Ik vind de karakters die nu redelijk passen eigenlijk al te klein. (veel kleiner dan bij versie 6.x) Ik weet ook dat support voor Windows7 gaat stoppen, heb ook windows10 getest maar blijf voorlopig W7 pro veel beter vinden. Windows tekst instelling: normaal-125%, resolutie: 1920x1080. (niet veranderd t.o.v. de oudere versie)
Bij voorbaat mijn dank voor elk antwoord.

Lees meer

Re: problerem met ruimte voor tekst.

03 jun 2019 14:39
B.Huijsdens schreef : Ook de versie op de desktop (Windows7 pro) bijgewerkt naar 7.2 maar daar gaan meerdere zaken fout.
Dit probleem is door meerdere lezers op het forum gemeld. Blijkbaar heeft de pro-versie van W7 daar last van, de home versie minder. Er is momenteel geen andere oplossing dan de gulde middenweg te zoeken tussen resolutie en lettegrootte van Aldfaer. Het probleem komt minder( lees bijna nooit) voor indien de resolutie op 100%(Windows aanbevolen) staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: B.Huijsdens

Gemaakt door Kunena