clusters/groepen

• Guido van Harten
  • Auteur

clusters/groepen

31 mei 2019 12:12
Ik onderzoek de familie X. Nu ik veel namen heb ingevoerd, zitten daar grote en kleine clusters in.
Ik selecteer daarna de oudste van een cluster en vervolgens maak ik daarvan een nieuwe groep maak met koppelingen inclusief alle opties (behalve de laatste - koppelingen met gekoppelde personen).
Vreemd genoeg zijn er toch personen die in meer dan 1 groep zitten. Kan ik een overzicht maken van deze mensen?

Vriendelijke groet,
Guido van Harten

Lees meer

Re: clusters/groepen

01 jun 2019 17:31
Selecteer (alle) groepen
Toon personen die in alle geselecteerde groepen voorkomen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Guido van Harten

• Guido van Harten
  • Auteur

02 jun 2019 18:43
Hallo Ruud,
Nee, dit bedoel ik niet. In het overzicht wil ik een lijstje namen zien van mensen die bijvoorbeeld in groep 1 en groep 83 zitten (terwijl ze alleen in groep 83 zouden moeten zitten).

Ik heb nu handmatig alle mensen met de familienaam X bekeken vanuit de Personenlijst en daarbij gelet op het aantal groepen waarin de desbetreffende persoon zit. Er blijken 4 personen te zijn die in twee groepen voorkomen (de overige personen komen allemaal netjes in één groep voor). De genoemde groepen zijn bij deze 4 personen dezelfde groepen, maar deze groepen bevatten 19 resp. 55 personen.
Wat kan hieruit nu afleiden en hoe herstel ik een ergens gemaakte fout?

Vriendelijke groet,
Guido

• Guido van Harten
  • Auteur

02 jun 2019 19:51
Het probleem is opgelost!
Meneer X is getrouwd met mevrouw X. Wat de verdere onderlinge relatie tussen man en vrouw is, moet ik nog onderzoeken.
Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten.

Vriendelijke groet,
Guido

Gemaakt door Kunena