- Bedankjes 119
knippen en plakken van feiten
- roelof
- Auteur
knippen en plakken van feiten
27 mei 2019 23:18
knippen en plakken van feiten.
overzetten van feiten is wel eens tijdrovend bij het samen voegen van data bij dubbele personen.
ag, zo bij zo handig
overzetten van feiten is wel eens tijdrovend bij het samen voegen van data bij dubbele personen.
ag, zo bij zo handig
- Carel Plantagie
-
Lees minder
Lees meer
Re: knippen en plakken van feiten
28 mei 2019 07:44roelof schreef : overzetten van feiten is wel eens tijdrovend bij het samen voegen van data bij dubbele personen.
ag, zo bij zo handig
Wat is de vraag?
- roelof
- Auteur
28 mei 2019 18:26
de wens om de mogelijkheid van knippen/kopieren en plakken van gegevens die bij "Feiten" staan op te nemen in het programma:)
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
28 mei 2019 21:28 - 28 mei 2019 21:29
roelof,
Vooreerst, wat is het nut dubbele personen te hebben in de database? Dit kan alleen maar verwarring veroorzaken.
Als u een feit aanmaakt krijgt u de mogelijkheid dezelfde feiten aan alle leden van het gezin en ouders automatisch toe te voegen door onderaan in het venster "Ook toevoegen bij" de personen aan te vinken.
Knippen/plakken kan steeds zoals in Windows door rechtsklik op de geselecteerde teksten.
Vooreerst, wat is het nut dubbele personen te hebben in de database? Dit kan alleen maar verwarring veroorzaken.
Als u een feit aanmaakt krijgt u de mogelijkheid dezelfde feiten aan alle leden van het gezin en ouders automatisch toe te voegen door onderaan in het venster "Ook toevoegen bij" de personen aan te vinken.
Knippen/plakken kan steeds zoals in Windows door rechtsklik op de geselecteerde teksten.
Laatst bewerkt 28 mei 2019 21:29 door JayCee.
- roelof
- Auteur
29 mei 2019 23:01
sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben.
Dubbele personen verwijderen bedoel ik, dan maak je een keus welke persoon je houdt en welke je verwijderd.
De te verwijderen persoon pluk je kaal, en de te houden persoon krijgt deze data als aanvulling.
Wanneer je een mooie partij feiten hebt bv aantal adressen over meerdere jaren of beroepen bij de feiten, dan is het handig wanneer je de complete "feit" (b.v. straat-nr/plaats/land/begindatum/einddatum) een 1 handeling kunt selectern en dan kopieren/knipen en plakken
ook handig om adressen bij kinderen toe te voegen wanneer ze bij de ouders wonen en de kinderen later worden toegevoegd in de stamboom.
Dubbele personen verwijderen bedoel ik, dan maak je een keus welke persoon je houdt en welke je verwijderd.
De te verwijderen persoon pluk je kaal, en de te houden persoon krijgt deze data als aanvulling.
Wanneer je een mooie partij feiten hebt bv aantal adressen over meerdere jaren of beroepen bij de feiten, dan is het handig wanneer je de complete "feit" (b.v. straat-nr/plaats/land/begindatum/einddatum) een 1 handeling kunt selectern en dan kopieren/knipen en plakken
ook handig om adressen bij kinderen toe te voegen wanneer ze bij de ouders wonen en de kinderen later worden toegevoegd in de stamboom.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
30 mei 2019 00:37
Helaas zal het niet anders kunnen. Behoud de persoon met de meeste informatie en werk deze bij. Ontkoppel indien nodig de andere persoon en vervang hem door de bijgewerkte.
Indien dezelfde feiten aan de gezinsleden dienen te worden toegevoegd ga dan tewerk zoals beschreven in mijn vorig bericht.
Indien dezelfde feiten aan de gezinsleden dienen te worden toegevoegd ga dan tewerk zoals beschreven in mijn vorig bericht.
- Ruud de Ruiter
-
30 mei 2019 15:07 - 30 mei 2019 15:08
Roelof:
re. complete "feit" (b.v. straat-nr/plaats/land/begindatum/einddatum) een 1 handeling kunt selectern en dan kopieren/knipen en plakken
Dat gaat er dan van uit dat begin/einddatum identiek zijn. Echter die (en andere gegevens) kunnen anders zijn.
Kies de "meest complete persoon" en voeg daar aanvullende info van de dubbele aan toe.
Suggestie voor werkwijze:
Kies de minst complete persoon
Maak een persoonskaart met alle vinken aan en laat die open staan.
Kies de meest complete persoon en voeg daar de aanvullende info aan toe
re. complete "feit" (b.v. straat-nr/plaats/land/begindatum/einddatum) een 1 handeling kunt selectern en dan kopieren/knipen en plakken
Dat gaat er dan van uit dat begin/einddatum identiek zijn. Echter die (en andere gegevens) kunnen anders zijn.
Kies de "meest complete persoon" en voeg daar aanvullende info van de dubbele aan toe.
Suggestie voor werkwijze:
Kies de minst complete persoon
Maak een persoonskaart met alle vinken aan en laat die open staan.
Kies de meest complete persoon en voeg daar de aanvullende info aan toe
Laatst bewerkt 30 mei 2019 15:08 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
30 mei 2019 15:52
Even terzijde de voorgestelde werkmethode bij het ontdubbelen.
1. Zorg dat er een referentiepersoon is, waardoor het verband van voor- en nageslacht met een kleur zichtbaar wordt.
2. Verwijder dan van de dubbelen de niet gekleurde persoon. Dus breng zijn informatie over. Er is sprake van pech als die de meeste informatie heeft.
3. In plaats van zaken uit te printen kan ook overwogen worden om een kopie te nemen van de stamboom en die in een tweede sessie van Aldfaer te openen. Leg je die twee naast elkaar dan kun je heel makkelijk vergelijken en overnemen.
1. Zorg dat er een referentiepersoon is, waardoor het verband van voor- en nageslacht met een kleur zichtbaar wordt.
2. Verwijder dan van de dubbelen de niet gekleurde persoon. Dus breng zijn informatie over. Er is sprake van pech als die de meeste informatie heeft.
3. In plaats van zaken uit te printen kan ook overwogen worden om een kopie te nemen van de stamboom en die in een tweede sessie van Aldfaer te openen. Leg je die twee naast elkaar dan kun je heel makkelijk vergelijken en overnemen.
- roelof
- Auteur
30 mei 2019 18:25
Ontdubbelen heb ik aangevoerd als voorbeeld waarbij het knippen en plakken van feiten handig is.
Met ontdubbelen heb ik geen problemen, is ook niet de discusie.
Mijn wens is "knippen/kopieren en plakken van feiten"
En dan bedoel ik het "knippen/kopieren en plakken" van alle invul velden van een FEIT in 1 keer
Toch bedankt voor het meedenken
Met ontdubbelen heb ik geen problemen, is ook niet de discusie.
Mijn wens is "knippen/kopieren en plakken van feiten"
En dan bedoel ik het "knippen/kopieren en plakken" van alle invul velden van een FEIT in 1 keer
Toch bedankt voor het meedenken
- Han Kortekaas
-
30 mei 2019 18:41
Die gevraagde functionaliteit om een feit te kopiëren en bij een ander record te plakken bestaat gewoonweg niet. Gezien de andere mogelijkheden die in dit draadje zijn aangevoerd zal zo'n /copy/knip/plak functie er niet zo gauw komen.