natuurlijk niet-erkend kind

• Guido van Harten
  • Auteur

natuurlijk niet-erkend kind

25 mei 2019 14:26
In een akte lees ik dat iemand een "natuurlijk niet-erkend" kind is van de vader.
Hoe registreer ik deze relatie in Aldfaer?

Lees meer

Re: natuurlijk niet-erkend kind

25 mei 2019 15:01
In wat voor soort akte want ik heb een "beetje" moeite met "natuurlijk-niet erkend" Wie is de persoon die dat verklaart heeft? Niet erkend dus niet door de (door de aangever als natuurlijk verklaarde) vader. Natuurlijk verklaard door de moeder? Welk bewijs? Hoeveel partners heeft die moeder, 7 tot 10 maanden voor de geboorte, gehad?

De enige zekerheid is een kind van de natuurlijke moeder (tenzij draag/donor moeder)

Naar mijn mening:
1) Bij de moeder als natuurlijk kind en geen registratie als kind van de niet erkennende vader
2) Eventueel als een notitie "niet erkend door vader" bij het kind en die "toegewezen" vader, maar om toekomstige problemen te voorkomen beter dit niet registreren.

Lees meer

25 mei 2019 15:13
Guido,
Zowieso als biologisch kind. Dat het niet erkend werd kan alleen in de notitie vermeld worden of met een overig feit indien bv de reden voor niet-erkennning is gekend.

Ter zijde:
Het nadeel van een overige feiten is dat ze niet afzonderlijk kunnen geselecteerd worden voor de presentatie. Deze functie zou m.i. een meerwaarde zijn aan de rapporten gezien de ontelbare mogelijkheden ervan. Dus een wens, voor bv een max aantal selecteerbare overige feiten van 5.

Lees meer

25 mei 2019 17:46
we spreken over de kindvorm 'bastaard', een verdere verbijzondering van een biologisch kind.

Gemaakt door Kunena