- Bedankjes 996
overzicht van alle "takken" waarin achternaam X voorkomt
- Guido van Harten
- Auteur
overzicht van alle "takken" waarin achternaam X voorkomt
25 mei 2019 10:30
Ik probeer een stamboom te maken van de familie X. In mijn stamboombestand heb ik verschillend "takken" zitten waarvan de oudste persoon waarvan een geboorte- of doopdatum bekend is gemakkelijk is te achterhalen via Gegevenscontrole - Familieclusters.
Maar hoe krijg ik een overzicht van ALLE mensen met achternaam X, met name die dus niet voorkomen in een van bovengenoemde clusters?
Maar hoe krijg ik een overzicht van ALLE mensen met achternaam X, met name die dus niet voorkomen in een van bovengenoemde clusters?
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: overzicht van alle "takken" waarin achternaam X voorkomt
25 mei 2019 14:22
Guido
Zoek > Persoon > Achternaam > is gelijk aan
Zoek > Persoon > Achternaam > is gelijk aan
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
25 mei 2019 14:56
Guido,
Heb nog niet getest maar mogelijk is het wat je zoekt:
Uit de handleiding van het rapport Gegevenscontrole > Familieclusters:
"In Aldfaer kan een Groep van een voor- en nageslacht gemaakt worden. (zie Persoon-->Maak groep) Als aan de rechterzijde van dat groepsvenster alles wordt aangevinkt, behalve getuigen, dan onstaat een Groep die hier 'Familiecluster' wordt genoemd."
Maak vervolgens een groep zoals Ruud aangeeft. Klik daarna op de knop "Toon personen die in geen van de geselecteerde groepen voorkomen.
Heb nog niet getest maar mogelijk is het wat je zoekt:
Uit de handleiding van het rapport Gegevenscontrole > Familieclusters:
"In Aldfaer kan een Groep van een voor- en nageslacht gemaakt worden. (zie Persoon-->Maak groep) Als aan de rechterzijde van dat groepsvenster alles wordt aangevinkt, behalve getuigen, dan onstaat een Groep die hier 'Familiecluster' wordt genoemd."
Maak vervolgens een groep zoals Ruud aangeeft. Klik daarna op de knop "Toon personen die in geen van de geselecteerde groepen voorkomen.
- Han Kortekaas
-
25 mei 2019 17:43
Guido,
verschillende Bonus rapporten draaien op Groepen.
Maak een groep van alle mensen die achternaam X beginnen.
Ga naar Diversen uitzoeken in de Bonus rapporten; verander de (laatste) keuze rapporten en kies dan voor groepen.
verschillende Bonus rapporten draaien op Groepen.
Maak een groep van alle mensen die achternaam X beginnen.
Ga naar Diversen uitzoeken in de Bonus rapporten; verander de (laatste) keuze rapporten en kies dan voor groepen.