- Bedankjes 1024
groep(en) weergeven in personenlijst
- roelof
- Auteur
groep(en) weergeven in personenlijst
24 mei 2019 20:57
Een wens om de groep(en) weer te geven in de personenlijst.
ik bedoel dat je kunt zien aan welke groep(en) een persoon gekoppeld is.
dit lijkt me handig om "verloren" personen/groepjes terug te vinden, dia na wijzigingen koppelingen kwijt zijn
ik bedoel dat je kunt zien aan welke groep(en) een persoon gekoppeld is.
dit lijkt me handig om "verloren" personen/groepjes terug te vinden, dia na wijzigingen koppelingen kwijt zijn
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: groep(en) weergeven in personenlijst
24 mei 2019 21:58 - 24 mei 2019 21:59
Volgens mij niet uitvoerbaar. Wat indien personen in tientallen(en meer) groepen voorkomen?
Laatst bewerkt 24 mei 2019 21:59 door JayCee.
- Francke
24 mei 2019 22:13
In de TAB Groepen (aantal) kun je zien in hoeveel groepen de actieve persoon voorkomt en in welke. Is dat wat u voor ogen staat?
- roelof
- Auteur
24 mei 2019 23:07 - 24 mei 2019 23:22
JayCee, de lijst kan dan wat lamger worden, maar die kollom zal meestal uit staan en is dan niet hinderlijk.
Francke, ah TAB groepen, ja die ken ik, maar heb ik niks aan
mijn bedoeling is om te kijken of er personen zijn die niet tot een groep behoren, bij mij hoort iedereen tot een of meer groepen, maar ook ik maak fouten.
bedankt voor de input
Francke, ah TAB groepen, ja die ken ik, maar heb ik niks aan
mijn bedoeling is om te kijken of er personen zijn die niet tot een groep behoren, bij mij hoort iedereen tot een of meer groepen, maar ook ik maak fouten.
bedankt voor de input
Laatst bewerkt 24 mei 2019 23:22 door roelof.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
24 mei 2019 23:34 - 24 mei 2019 23:34Selecteer in het groepenvenster alle groepen > klik op de uiterst-rechtse knop(lees de hint) in de knoppenbalk.roelof schreef : ...mijn bedoeling is om te kijken of er personen zijn die niet tot een groep behoren,....
Laatst bewerkt 24 mei 2019 23:34 door JayCee.
- roelof
- Auteur
25 mei 2019 21:40
Sorry, heb momenteel 670 groepen
Dan zou knopje "select all" wel handig zijn
Zal toch eens de help lezen want ik kon deze functie niet.
Bedankt voor je input JayCee
Dan zou knopje "select all" wel handig zijn
Zal toch eens de help lezen want ik kon deze functie niet.
Bedankt voor je input JayCee
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
25 mei 2019 22:11alternatief: selecteer de eerste > scroll naar de laatste > Shift + clickroelof schreef : ...dan zou knopje "select all" wel handig zijn
short cut naar de help: actief venster groepen > F1.Zal toch eens de help lezen want ik kon deze functie niet.
- roelof
- Auteur
- Francke
25 mei 2019 23:02 - 25 mei 2019 23:03
Alle groepen selecteren gaat door ergens/willekeurig met de muis in een selectievakje te gaan staan en dan is shift klik voldoende. Een volgende shift klik: alles is gedeselecteerd.
Laatst bewerkt 25 mei 2019 23:03 door Francke.
- Frank
-
26 mei 2019 14:30 - 26 mei 2019 14:37
Deze optie van Francke was me niet bekend,
Werkt overigens niet met mijn bestand en geeft een foutmelding : External exception EEFFACE
na 2 keer deze foutmelding weg geklikt te hebben blijkt deze waarschijnlijk toch te werken, en word een start gemaakt om de 148 groepen te updaten.
Deze foutmelding komt telkens te voorschijn als ik een groep geupdate heb, en moet ik weer op vernieuwen drukken als er een selectie is samengesteld. Niet echt handig dus, behoudens alleen het gelijk aanklikken dat wel goed gaat.
Werkt overigens niet met mijn bestand en geeft een foutmelding : External exception EEFFACE
na 2 keer deze foutmelding weg geklikt te hebben blijkt deze waarschijnlijk toch te werken, en word een start gemaakt om de 148 groepen te updaten.
Deze foutmelding komt telkens te voorschijn als ik een groep geupdate heb, en moet ik weer op vernieuwen drukken als er een selectie is samengesteld. Niet echt handig dus, behoudens alleen het gelijk aanklikken dat wel goed gaat.
Laatst bewerkt 26 mei 2019 14:37 door Frank .
- Francke
26 mei 2019 17:49 - 26 mei 2019 17:50
GEDCOM instellingen (zie menu: Extra-Instellingen-GEDCOM-export) werkt op dezelfde manier.
Laatst bewerkt 26 mei 2019 17:50 door Francke.