lesbisch huwelijk

Lees meer

lesbisch huwelijk

20 mei 2019 16:57
Hoe kan ik een lesbisch huwelijk invoeren en kinderen koppelen aan dit huwelijk

Lees meer

Re: lesbisch huwelijk

20 mei 2019 18:53
Walter,
een V-V relatie kan als relatie ingevoerd worden. Of dat een huwelijk of andere vorm is, hangt af van de wetgeving in het betreffende land. (ik ben niet op de hoogte van eventuele recente wetswijziging in NL of BE)

Kinderen:
Een V-V relatie kan per definitie geen kinderen verwekken (indem voor een M-M relatie. Als dit kinderen zijn geboren na het begin van de relatie, dan is het voor beide personen een adoptie.
Als de kinderen uit een eerdere relatie met een M van één van die V partners zijn voortgekomen, dan zijn het van die persoon biologische kinderen en van de andere V-partner adoptie kinderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: walter willems

• Francke

20 mei 2019 22:45
Per 1 april 2014 is de Wet lesbisch ouderschap van kracht.
Zie Wikipedia voor meer informatie

Hier nog een algemene zoekaktie met Google op wet op lesbisch ouderschap

Lees meer

21 mei 2019 08:29
Francke,
Bedankt voor deze info.
Genealogie is naar mijn mening het vastleggen van biologische verbanden met als uitzondering een erkenning door de (mogelijke) vader van een kind geboren buiten of voor een huwelijk/relatie.

Wetgeving als die op lesbisch ouderschap is een juridisch gebeuren geldig in NL. Ik negeer die, want deze is niet van toepassing op genealogische verbanden, en zeker niet op die buiten NL. Binnen een bestand kan men niet meerdere, verschillende, benaderingen toepassen. Ter info, mijn bestand bevat een 17-tal landen

Gemaakt door Kunena