- Bedankjes 1024
Formaat afbeelding wijzigen van bijvoorbeeld 10 em naar 20 em
- A. Hoek
- Auteur
Formaat afbeelding wijzigen van bijvoorbeeld 10 em naar 20 em
18 mei 2019 23:44
Als ik het formaat van de afbeeldingen vergroot van 10 em naar 20 em dan zijn bij meerdere afbeeldingen, welke gekoppeld zijn aan één persoon, op de uitdraai de laatste afbeeldingen buiten beeld. Standaard staan er vijf afbeeldingen op een regel. Waar kan ik dit aantal wijzigen naar bijvoorbeeld 3?
Als ik dit html bestand importeer in Word zie ik maar 3 afbeeldingen op een regel, de 4e is maar gedeeltelijk zichtbaar en de 5e zie je helemaal niet. Of kan ik dat in Word ergens aanpassen?
Als ik dit html bestand importeer in Word zie ik maar 3 afbeeldingen op een regel, de 4e is maar gedeeltelijk zichtbaar en de 5e zie je helemaal niet. Of kan ik dat in Word ergens aanpassen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Formaat afbeelding wijzigen van bijvoorbeeld 10 em naar 20 em
19 mei 2019 11:54 - 19 mei 2019 11:55afbeeldingen verkleinen tot ze allen zichtbaar zijn. Klik op de foto om in een apart venster vergroot te zien.A. Hoek schreef : ..de laatste afbeeldingen buiten beeld.Standaard staan er vijf afbeeldingen op een regel.
Door de foto's die u niet wil publicereb de vink(net onder de foto) uitzetten.Waar kan ik dit aantal wijzigen naar bijvoorbeeld 3?
Dat moet inderdaad in Word aanpgepast worden....Of kan ik dat in Word ergens aanpassen?
Laatst bewerkt 19 mei 2019 11:55 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: A. Hoek
- A. Hoek
- Auteur
19 mei 2019 14:26
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb al een aantal foto's uitgezet maar dan nog heb ik meer dan 3 foto's. Bij mij zelf blijven er zelfs twaalf over. Verkleinen is juist niet de bedoeling omdat bij 10 em ze juist zo klein zijn.
Blijft mijn vraag waar kan ik dit aanpassen in Word?
Blijft mijn vraag waar kan ik dit aanpassen in Word?
- Ruud de Ruiter
-
19 mei 2019 14:45 - 19 mei 2019 14:46
Dag,
Het aantal afbeeldingen in kwartierstaat of parenteel is standaard 5 per regel ongeacht de grootte.
U wilt groter, naar mijn mening zijn er 2 oplossingen:
a) probeer eens wat papierformaat liggend doet
b) een "hook" ontwikkelen die dat mogelijk maakt met als resultaat b.v : 3 grotere afbeeldingen per "regel" (ik maak die niet)
Vergeet niet dat de opzet van deze rapporten is gebaseerd op computer gebruik en niet op papier afdruk want u verliest de mogelijkheid van echt groot weergeven via een dubbelklik op die kleine afbeelding
Te meer daar zelfs uw grotere 13 em foto nog te klein kan zijn.
Het aantal afbeeldingen in kwartierstaat of parenteel is standaard 5 per regel ongeacht de grootte.
U wilt groter, naar mijn mening zijn er 2 oplossingen:
a) probeer eens wat papierformaat liggend doet
b) een "hook" ontwikkelen die dat mogelijk maakt met als resultaat b.v : 3 grotere afbeeldingen per "regel" (ik maak die niet)
Vergeet niet dat de opzet van deze rapporten is gebaseerd op computer gebruik en niet op papier afdruk want u verliest de mogelijkheid van echt groot weergeven via een dubbelklik op die kleine afbeelding
Te meer daar zelfs uw grotere 13 em foto nog te klein kan zijn.
Laatst bewerkt 19 mei 2019 14:46 door Ruud de Ruiter.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
19 mei 2019 17:36Dat moet u normaal in de help van Word zoeken. Maar probeer met de foto in het Word-document te selecteren, de rechts-benedenhoek aanklikken, vasthouden en slepen naar de gewenste grootte.A. Hoek schreef : Blijft mijn vraag waar kan ik dit aanpassen in Word?
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
21 mei 2019 11:52
A Hoek,
Om 3 afbeeldingen op één rij te plaatsen en de volgende daaronder te plaatsen is het nodig om een hook bestand te maken met met de volgende functie FOTOS_PER_RIJ
Meer informatie kun je vinden over hook bestanden via Tonen->Rapporten... Standaard Tekstrapporten
en daarna op rechter pagina op hook te klikken.
Als bijlage de Standaardhook.asjl die je dan in de map Invoegtoepassingen/Lib User dient te plaatsen, als deze nog niet bestaat dien je de map Lib User aan te maken. Mocht je reeds een StandaardHook.asjl hebben dan dien je de functie FOTOS_PER_RIJ toe te voegen aan de bestaande hook
Om 3 afbeeldingen op één rij te plaatsen en de volgende daaronder te plaatsen is het nodig om een hook bestand te maken met met de volgende functie FOTOS_PER_RIJ
Meer informatie kun je vinden over hook bestanden via Tonen->Rapporten... Standaard Tekstrapporten
en daarna op rechter pagina op hook te klikken.
Als bijlage de Standaardhook.asjl die je dan in de map Invoegtoepassingen/Lib User dient te plaatsen, als deze nog niet bestaat dien je de map Lib User aan te maken. Mocht je reeds een StandaardHook.asjl hebben dan dien je de functie FOTOS_PER_RIJ toe te voegen aan de bestaande hook
- A. Hoek
- Auteur
21 mei 2019 16:19
Hartelijk dank voor uw reactie. Dit lijkt mij de goede kant op te gaan.
Alleen mijn vraag is waar kan ik de map invoegtoepassingen vinden.
Ik heb gezocht in C:/Aldfaer/Aldfaer-sjablonen/Aldfaer-rapporten maar kan daar geen map invoegtoepassingen vinden. Als hij nog niet bestaat in welke map moet ik hem dan alsnog aanmaken?
Ik hoor graag van U.
Hartelijke groet,
Aad Hoek
Alleen mijn vraag is waar kan ik de map invoegtoepassingen vinden.
Ik heb gezocht in C:/Aldfaer/Aldfaer-sjablonen/Aldfaer-rapporten maar kan daar geen map invoegtoepassingen vinden. Als hij nog niet bestaat in welke map moet ik hem dan alsnog aanmaken?
Ik hoor graag van U.
Hartelijke groet,
Aad Hoek
- Evert
21 mei 2019 16:27
\Gebruikers\Evert\Documenten\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Lib UserHet 1e deel (
\Gebruikers\Evert) is afhankelijk van de persoonlijke installatie
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
21 mei 2019 16:28
De map Invoegtoepassingen kun je vinden onder Instellingen (Ctrl+I) of Menu Extra->Instellingen...
En dan de kies Bestanden en de tekst onder Eigen sjablonen en invoegtoepassingen geeft de map.
Bij mij staat daar C:\Users\medis\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
Alleen medis zal de gebruikersnaam zijn die je gebruikt
En dan de kies Bestanden en de tekst onder Eigen sjablonen en invoegtoepassingen geeft de map.
Bij mij staat daar C:\Users\medis\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
Alleen medis zal de gebruikersnaam zijn die je gebruikt
- A. Hoek
- Auteur
21 mei 2019 20:51
Heel hartelijk dank voor dit advies. Het is mij gelukt. Het werkt goed.
Hartelijke groet,
Aad Hoek
Hartelijke groet,
Aad Hoek
- Dries De Potter
16 aug 2019 22:32
Bedankt voor de tip. Ik heb een StandaardHook.asjl gemaakt maar het werkt niet. Bij mij zijn de extensies asj en niet asjl. Heeft dat er iets mee te maken ?
Ik werk al lang met Aldfaer en heb al verschillende versies gehad. Mijn bestanden staan op de C-schijf onder Aldfaer maar ook onder Documenten>Aldfaer.
Ik werk al lang met Aldfaer en heb al verschillende versies gehad. Mijn bestanden staan op de C-schijf onder Aldfaer maar ook onder Documenten>Aldfaer.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
16 aug 2019 23:04 - 16 aug 2019 23:06Naar welke bestanden verwijst u? Een Hookbestand heeft *.asjl als extensie.Dries De Potter schreef : Bedankt voor de tip. ...Bij mij zijn de extensies asj en niet asjl.
Laatst bewerkt 16 aug 2019 23:06 door JayCee.