- Bedankjes 0
Scherm delen windows 10
- Dolf
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Scherm delen windows 10
21 apr 2019 09:54
In windows 10 kan je twee programma op je scherm tonen; één links en één rechts. (icoon links onder Taakweergave)
Handig bij het overnemen van data. Bij Aldfaer lukt dit niet. Aldfaer blijft op het gehele scherm bestaan. Kan Aldfaer dit niet of doe ik iets niet goed?
Handig bij het overnemen van data. Bij Aldfaer lukt dit niet. Aldfaer blijft op het gehele scherm bestaan. Kan Aldfaer dit niet of doe ik iets niet goed?
- Hans Weggemans
-
Re: Scherm delen windows 10
21 apr 2019 10:05
Waarschijnlijk heb je je scherm gemaximaliseerd.
Klik rechtsboven op icoontje tussen plat streepje en kruisje, verklein het Aldfaer-venster en je kunt het 2e programma ernaast zetten.
Klik rechtsboven op icoontje tussen plat streepje en kruisje, verklein het Aldfaer-venster en je kunt het 2e programma ernaast zetten.
- Dolf
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 apr 2019 11:17
Hans, hartelijk bedankt voor je reactie. Ik kan mijn Aldfaer niet verkleinen zoals jij aangeeft. Als ik op het betreffende vierkantje klik, wordt het vierkantje wel verdubbeld, maar Alfaer blijft nog scherm groot. ?????
- Hans Weggemans
-
21 apr 2019 11:43
Klikken tot je een enkel vierkantje hebt, ga op een buitenrand staan tot je een pijltje links/rechts krijgt, linkermuis klikken en vasthouden en dan verkleinen.
- Hans Weggemans
-
21 apr 2019 11:47 - 21 apr 2019 12:03
Wat gebeurd er als je op F11 drukt?
Laatst bewerkt 21 apr 2019 12:03 door Hans Weggemans.
- Dolf
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 apr 2019 11:35
Hans toets F11 maakt het scherm van aldfaer klein. Met de cursor kan ik het scherm op maat maken. Het icoon taakweergave (linksonder) is niet te gebruiken voor aldfaer.
Ik moet het scherm van aldfaer handmatig aanpassen tot het halve monitorscherm. Daarna kan ik met het icoon taakweergave het andere programma op de andere helft plaatsen.
"Nadeel" is, dat Aldfaer daarna altijd in een verkleinde scherm opstart. Ook als ik aldfaer afgesloten heb met een volledig scherm. Met F11 of het vierkantje kan het scherm dan weer op volle grootte gezet worden. Voor mij een goed alternatief.
Ik moet het scherm van aldfaer handmatig aanpassen tot het halve monitorscherm. Daarna kan ik met het icoon taakweergave het andere programma op de andere helft plaatsen.
"Nadeel" is, dat Aldfaer daarna altijd in een verkleinde scherm opstart. Ook als ik aldfaer afgesloten heb met een volledig scherm. Met F11 of het vierkantje kan het scherm dan weer op volle grootte gezet worden. Voor mij een goed alternatief.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 apr 2019 12:20
Dolf,
Plats de cursor ergens op de taakbalk > rechter muis, in de uitvalmenu heb je een sorteerkeuze voor de open vensters.
Plats de cursor ergens op de taakbalk > rechter muis, in de uitvalmenu heb je een sorteerkeuze voor de open vensters.
- Dolf
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 apr 2019 16:01
Jay bedankt voor je bericht. Het is een aanvullende mogelijkheid. Alleen het scherm wordt "bijgesneden" en niet verkleind. Je mist dus een stukje. Bij Aldfaer ontbreekt namelijk de onderste horizontale schuifbalk.
- Han Kortekaas
-
22 apr 2019 17:46Kwestie van het hoofdvenster van Aldfaer met de cursor op het onderste lijn te plaatsen en venster omhoog verkleinen.Dolf schreef : knip......... Bij Aldfaer ontbreekt namelijk de onderste horizontale schuifbalk.
- Ruud de Ruiter
-
26 mrt 2021 16:18 - 26 mrt 2021 16:22
Dolf
Re Bij Aldfaer ontbreekt namelijk de onderste horizontale schuifbalk.
Er ontbreekt niets, Aldfaer heef altijd al geen horizontale schuifbalk. Daarvoor heb je bij de tabbladen "pijltjes" om van tabblad te wisselen
Opstarten verkleind: Als Aldfaer "verkleind" wordt afgesloten, wordt verkleind opgestart.
Vóór het afsluiten op vol scherm zetten verandert daaraan niets tenzij in vol scherm een bewerking is gedaan en dan bij afsluiten bewaard is.
Inernet browsers werken identiek en hebben (MS Edge) ook geen horizontale schuifbalk
Re Bij Aldfaer ontbreekt namelijk de onderste horizontale schuifbalk.
Er ontbreekt niets, Aldfaer heef altijd al geen horizontale schuifbalk. Daarvoor heb je bij de tabbladen "pijltjes" om van tabblad te wisselen
Opstarten verkleind: Als Aldfaer "verkleind" wordt afgesloten, wordt verkleind opgestart.
Vóór het afsluiten op vol scherm zetten verandert daaraan niets tenzij in vol scherm een bewerking is gedaan en dan bij afsluiten bewaard is.
Inernet browsers werken identiek en hebben (MS Edge) ook geen horizontale schuifbalk
Laatst bewerkt 26 mrt 2021 16:22 door Ruud de Ruiter.