- Bedankjes 996
Kwartierstaat maken waarin ook wettige ouders voorkomen.
- Guido van Harten
- Auteur
Kwartierstaat maken waarin ook wettige ouders voorkomen.
20 apr 2019 20:20
Ik wil graag een kwartierstaat. Toen deze op het scherm stond, bleek dat het overzicht eindigde bij de persoon die een gewettigde zoon is van X en Y (wel biologisch van Y).
Kan ik ook een kwartierstaat maken waarin X en Y en hun voorouders voorkomen?
Vriendelijke groet,
Guido
Kan ik ook een kwartierstaat maken waarin X en Y en hun voorouders voorkomen?
Vriendelijke groet,
Guido
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Kwartierstaat maken waarin ook wettige ouders voorkomen.
24 apr 2019 16:19 - 24 apr 2019 16:20
Guido,
Het overzicht eindigt niet bij Z. de biologische tak wordt normaal uitgewerkt, alleen de wettige tak niet.
Echter meestal is er geen sprake van een wettiging, maar een erkenning door de man dat hij de verwekker van dat kind is. Op dat moment wordt het een biologische vader, zelfs als dat niet waar is, en verkijgt het kind de familienaam van de erkennende vader.
Normaal wordt dan een vermelding bij de relatie EN bij het kind van die erkenning vastgelegd. Tenminste, dat is mijn werkwijze in dergelijke gevallen, waarbij ik voor de duidelijkheid voorbij ga aan mogelijke wetswijzigingen, draagmoeders en andere soortgelijke toestanden
Het overzicht eindigt niet bij Z. de biologische tak wordt normaal uitgewerkt, alleen de wettige tak niet.
Echter meestal is er geen sprake van een wettiging, maar een erkenning door de man dat hij de verwekker van dat kind is. Op dat moment wordt het een biologische vader, zelfs als dat niet waar is, en verkijgt het kind de familienaam van de erkennende vader.
Normaal wordt dan een vermelding bij de relatie EN bij het kind van die erkenning vastgelegd. Tenminste, dat is mijn werkwijze in dergelijke gevallen, waarbij ik voor de duidelijkheid voorbij ga aan mogelijke wetswijzigingen, draagmoeders en andere soortgelijke toestanden
Laatst bewerkt 24 apr 2019 16:20 door Ruud de Ruiter.