Volgorde vensters

Lees meer

Volgorde vensters

09 apr 2019 23:16 - 09 apr 2019 23:17
Vanavond, bij het opstarten van Aldfaer, bleek de volgorde van de vensters op het hoofdscherm aan de linkerkant opeens veranderd.

De volgorde was:
- Naam/data
- Huwelijk
- Kinderen
- Ouders
- Gezin

Nu is de volgorde plots:
- Naam/data
- Huwelijk
- Ouders
- Gezin
- Kinderen

Hoe herstel ik dit? Kan de vensters wel vergroten/verkleinen, maar niet over elkaar heen schuiven en zie in de instellingen ook geen optie om de vensters van plek te wisselen.
Laatst bewerkt 09 apr 2019 23:17 door Harm Selling.

Lees meer

Re: Volgorde vensters

09 apr 2019 23:42
Inmiddels opgelost door Aldfaer volledig te de-installeren en opnieuw te installeren.
Maar hoe zoiets opeens kan gebeuren?

• Van elzakker

29 dec 2019 21:31
Ik heb sinds 28-12-2019 hetzelfde probleem. Is er ook een andere oplossing dan opnieuw te installeren?
Bij mij staan nu de kinderen onder de hoofdpersoon. En daaronder pas de partner. Deze schermen zijn niet te verplaatsen of te verschuiven,.
Ik heb versie 7.2

Lees meer

29 dec 2019 23:36
Probeer het volgende:
in de map C:\Aldfaer staat een bestand Aldfaer.iniprogram. Sluit Aldfaer > verwijder of hernoem het bestand > start Aldfaer.

Lees meer

29 dec 2019 23:39
Met welke versie werkt u?

U zou kunnen proberen het lettertype in de Extra -> Instellingen te wijzigen naar bv 15. Dan start Aldfaer overnieuw op met waarschijnlijk een juiste volgorde van blokvensters.

Zo niet ga dan naar C:\Aldfaer als Aldfaer gesloten is en geef de twee bestandjes Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram een andere naam. heropen Aldfaer; u moet dan wel de Extra -> Instellingen nalopen of deze correct zijn.

Gemaakt door Kunena