- Bedankjes 1024
Kan Aldfaer niet openen
- Gerard
- Auteur
Kan Aldfaer niet openen
28 feb 2019 18:42
Kan mijn bestand niet meer openen, in de bovenste regel staat wel de naam van mijn bestand maar er gebeurt verder niets.
Ook als ik hier het programma sluiten klik, (bovenste regel geen programma open) en klik op nieuwe stamboom maken. (openen) Krijg ik wel het normaal scherm waar ik de nieuwe gegevens moet invoeren, maar kan niets invoeren, net of de toegang tot het programma geblokkeerd is.
Wie weet hier een antwoord op.
Groet
Gerard
Ook als ik hier het programma sluiten klik, (bovenste regel geen programma open) en klik op nieuwe stamboom maken. (openen) Krijg ik wel het normaal scherm waar ik de nieuwe gegevens moet invoeren, maar kan niets invoeren, net of de toegang tot het programma geblokkeerd is.
Wie weet hier een antwoord op.
Groet
Gerard
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Kan Aldfaer niet openen
28 feb 2019 18:53 - 28 feb 2019 18:55
Welke versie van Windows en Aldfaer heeft u? Is Aldfaer is toch C:\Aldfaer geïnstalleerd en niet in program Files? Had u misschien Aldfaer tweemaal open staan?
Krijgt u een foutmelding bij het openen, zo ja dewelke? Zo niet, ga naar menu Bestand > Zoek Adfaer-bestanden en plaats een vink bij 'Stambomen' en 'Aldfaer-programma's'. maak een knipsel van het resultatenvenster en stuur deze op.
Krijgt u een foutmelding bij het openen, zo ja dewelke? Zo niet, ga naar menu Bestand > Zoek Adfaer-bestanden en plaats een vink bij 'Stambomen' en 'Aldfaer-programma's'. maak een knipsel van het resultatenvenster en stuur deze op.
Laatst bewerkt 28 feb 2019 18:55 door JayCee.
- Gerard
- Auteur
28 feb 2019 21:07 - 28 feb 2019 21:10
Laat ik nog eenvoudiger vertellen.
Aldfaer programma helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Aldfaer openen en nieuwe stamboom aanmaken, volgende regels invullen zoals naam van nieuwe stamboom.
Dan krijg je het scherm waar je een persoon moet invoeren, maar dat gaat niet je kunt hier helemaal niets invullen alles geblokkeerd.
Hoop dat dit nog duidelijker is, wat het probleem is.
Gerard
Aldfaer programma helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Aldfaer openen en nieuwe stamboom aanmaken, volgende regels invullen zoals naam van nieuwe stamboom.
Dan krijg je het scherm waar je een persoon moet invoeren, maar dat gaat niet je kunt hier helemaal niets invullen alles geblokkeerd.
Hoop dat dit nog duidelijker is, wat het probleem is.
Gerard
Laatst bewerkt 28 feb 2019 21:10 door Gerard.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
28 feb 2019 22:44
Graag een antwoord op mijn eerste twee vragen.
Bedoeld u dat er in het venster waar een persoon moet ingevoerd worden geen enkel wit invulveld kan geklikt worden?
Bedoeld u dat er in het venster waar een persoon moet ingevoerd worden geen enkel wit invulveld kan geklikt worden?
- Han Kortekaas
-
- Gerard
- Auteur
01 mrt 2019 08:29 - 01 mrt 2019 08:46
Dat is helemaal juist velden zijn zichtbaar maar geen enkel veld is beschrijfbaar.
Windows 10 Aldfaer-versie 7.0 Rapport versie 7.0.0.5
Installatie gewoon op de C:Aldfaer
Zelfs mijn computer reparateur weet hier geen raad mee. Computer is prima maar het programma, zit een blokkade voor schrijven in, zegt hij. Als je het programma verwijderd blijven ergens de instellingen opgeslagen en na het opnieuw downloaden neemt het programma toch weer de oude instellingen over.
Maar waar staat deze instelling dat het programma geblokkeerd is voor schrijven?
Ter aanvulling:
Werk al jaren met Aldfaer heb er 21000 namen instaan en deze data met namen en materialen kopieer ik naar mijn vriend zijn computer met Aldfaer en alles doet het zoals ik het altijd gewend ben.
Ken dus Aldfaer goed, maar kan niet uitstaan dat ik niet weet waar ik misschien ergens onbewust op geklikt heb en het programma geblokkeerd heb.
Groet
Gerard
Windows 10 Aldfaer-versie 7.0 Rapport versie 7.0.0.5
Installatie gewoon op de C:Aldfaer
Zelfs mijn computer reparateur weet hier geen raad mee. Computer is prima maar het programma, zit een blokkade voor schrijven in, zegt hij. Als je het programma verwijderd blijven ergens de instellingen opgeslagen en na het opnieuw downloaden neemt het programma toch weer de oude instellingen over.
Maar waar staat deze instelling dat het programma geblokkeerd is voor schrijven?
Ter aanvulling:
Werk al jaren met Aldfaer heb er 21000 namen instaan en deze data met namen en materialen kopieer ik naar mijn vriend zijn computer met Aldfaer en alles doet het zoals ik het altijd gewend ben.
Ken dus Aldfaer goed, maar kan niet uitstaan dat ik niet weet waar ik misschien ergens onbewust op geklikt heb en het programma geblokkeerd heb.
Groet
Gerard
Laatst bewerkt 01 mrt 2019 08:46 door Gerard.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
01 mrt 2019 09:30
Ga naar Bestand > zoek Aldfaer-bestanden en vink alles aan bij 'Wat zoeken' en alle schijven, ook verwisselbare indien u deze gebruikt. Maak van het resultatenvenster een knipsel en stuur deze op.
Indien u verkiest dat op afstand de zaak op afstand wordt bekeken via Teamviewer , klik dan op mijn naam in de linker kolom voor mijn e-mailadres en stuur mij een bericht.
Indien u verkiest dat op afstand de zaak op afstand wordt bekeken via Teamviewer , klik dan op mijn naam in de linker kolom voor mijn e-mailadres en stuur mij een bericht.
- Gerard
- Auteur
01 mrt 2019 09:56
Laten we de aanvulling die ik schreef vergeten want dan praten we weer over twee dingen, bestaand bestand openen en een nieuwe stamboom maken, zit natuurlijk dicht bij elkaar. Mijn data is niet weg en kan ik gewoon op een andere computer inzien dus dat is het probleem niet.
Maar laten we het alleen hebben over een nieuwe stamboom maken en dat ik hier niets kan invullen, dat is het probleem. (de rest komt dan vanzelf)
Via teamviewer gelet op de wet AVG hou ik hier niet van, dit doe ik al met mijn computer deskundige en hier gaat het om het Aldfaer programma.
Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.
Gerard
Maar laten we het alleen hebben over een nieuwe stamboom maken en dat ik hier niets kan invullen, dat is het probleem. (de rest komt dan vanzelf)
Via teamviewer gelet op de wet AVG hou ik hier niet van, dit doe ik al met mijn computer deskundige en hier gaat het om het Aldfaer programma.
Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.
Gerard
- Han Kortekaas
-
01 mrt 2019 10:36
Gerard,
u heeft een verkeerd idee wat het AVG behelst. Dat heeft niets te maken met het feit dat u iemand in uw PC mee laat kijken; u doet dat trouwens al met uw computerdeskundige. Het heeft meer te maken met het feit dat u het niet prettig vindt dat iemand in uw PC kijkt, terwijl u zelf kunt meekijken wat die persoon doet en dat ook nog eens kunt afbreken.
Laat uw PC deskundige eens kijken of er een firewall actief is die Aldfaer in de greep heeft.
u heeft een verkeerd idee wat het AVG behelst. Dat heeft niets te maken met het feit dat u iemand in uw PC mee laat kijken; u doet dat trouwens al met uw computerdeskundige. Het heeft meer te maken met het feit dat u het niet prettig vindt dat iemand in uw PC kijkt, terwijl u zelf kunt meekijken wat die persoon doet en dat ook nog eens kunt afbreken.
Laat uw PC deskundige eens kijken of er een firewall actief is die Aldfaer in de greep heeft.
- Gerard
- Auteur
01 mrt 2019 13:17
Dit Forum is er niet voor om op AVG in te gaan.
Firewall dat heeft de deskundige al gedaan.
Groet
Gerard
Firewall dat heeft de deskundige al gedaan.
Groet
Gerard
- Han Kortekaas
-
01 mrt 2019 14:18 - 01 mrt 2019 14:18
in C:\Aldfaer staan twee bestandjes Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram. Bij herinstallatie worden die niet verwijderd. Als Aldfaer gesloten is verwijder deze dan (of een rename) en start Aldfar daarna op. Kijk eventueel de instellingen na en zorg dat het aantal VK op 100 staat.
Laatst bewerkt 01 mrt 2019 14:18 door Han Kortekaas.
- Gerard
- Auteur