Gewijzigd scherm na uitval pc

• Quintens V
  • Auteur

Gewijzigd scherm na uitval pc

18 feb 2019 18:34 - 19 feb 2019 17:13
Mijn pc is onverwacht volledig uitgevallen toen ik in Aldfaer bezig was. Bij heropstart kreeg ik een totaal ander scherm waar je niets mee kan aanvangen. Geeft de indruk dat het rechterdeel van het scherm over de linkerkant "geschoven" is. Scherm

Bijlage niet gevonden

is bijna volledig wit.
Ik werk met Windows 10 en had Aldfaer al een jaar niet meer gebruikt. Ik dacht het probleem te verhelpen door de nieuwe versie van Aldfaer te downloaden, zonder resultaat.
Als ik mijn stamboom wil openen krijg ik de melding dat deze open is. Bij "verwanten" zie ik idd enkele van mijn personen staan. (Kleine stamboom van 177 personen)
Dank voor info.

De overbodige scans zijn verwijderd
webmaster
Laatst bewerkt 19 feb 2019 17:13 door Webmaster.

Lees meer

Re: Gewijzigd scherm na uitval pc

18 feb 2019 19:40 - 18 feb 2019 19:41
Welke Aldfaer versie was de vorige?
Sluit Aldfaer en controleer via taakbeheer of Aldfaer nog draaiend is. Zo ja, sluiten.
Zoek in C:\Aldfaer naar het bestand Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram en hernoem beiden. Vervolgens Aldfaer starten.
Laatst bewerkt 18 feb 2019 19:41 door JayCee.

• Quintens V
  • Auteur

19 feb 2019 16:30
Ik heb één bestand gevonden : Aldfaer.iniprogram (iniprogram bestand).Aldfaer.ini niet.
Hoe mag ik dat hernoemen ? gewoon naam wijzigen naar ??
Na het doorsturen van mijn vraag naar het forum heb ik gemerkt dat de bijlage er 5 keer in staat, en dan nog tussen mijn uitleg. Ik begrijp niet wat ik verkeerd gedaan heb, ik dacht de vraag om die reden te herroepen maar dit lukt blijkbaar niet.

Lees meer

19 feb 2019 17:22
Dat bestand staat er wel maar omdat uw Windows instelling voor bestanden met bekende extensies op 'niet tonen' staat ziet u in het rijtje alleen maar Aldfaer staan. Het moet 'Aldfaer' zijn met in de Type kolom 'Configuratie instelling' met 4 Kb

Lees meer

19 feb 2019 18:45

• Quintens V