invullen van bronnen

• Frans
  • Auteur

invullen van bronnen

14 feb 2019 16:16
2 weken geleden onderhoud bronnen overbodige teksten uitgevoerd, zijn er ongeveer 7 à 8000 bronnen verdwenen.
Aldfaer met alle bij horende file's verwijderd, computer opgeschoond, Aldfaer weer op nieuw geinstaleerd programma geopend met aldf file en alle personen gecontroleerd, die geven geen probleem. Met het invullen van nieuwe personen wordt het aantal verhoogd , maar de bronnen zijn niet stabiel bij de een blijft de bron wek behouden maar bij een ander persoon niet, ieder persoon die ingevuld is wordt direct gesaved.
Welke instellingen zijn nodig om dit te verhelpen.

Lees meer

Re: invullen van bronnen

14 feb 2019 17:44 - 14 feb 2019 17:46
Frans,
Wellicht is betere raad te geven als men weet:
Welke Windows versie, welke Aldfaer versie.
Wat was de reden om de sofwtare te verwijderen en her-installeren ?
Het opschonen van databases, zoals bronnen, kan ALdfaer intern regelen (Onderhoud).
Re: bronnen niet stabiel
Heb je Menu-Stamboom-Bestandsherstel gedraaid (dat moet alle interne relatiees nagaan).
re: direct gesaved
Dat werkt nu eenmaal zo, voor sommige bewerkeningen is het aan te raden eerste een save (Ctr-S) uit te voeren.
Laatst bewerkt 14 feb 2019 17:46 door G W Sandberg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frans

Lees meer

14 feb 2019 17:47
Aanvulling op Gijs:
en hoe/waar is het programma Aldfaer geïnstalleerd en waar staan de stamboombestanden?

• Frans
  • Auteur

14 feb 2019 18:34
Windows 10, Aldfaer 7 geinstal. in C: wordt opgeslagen in programma's.
Met update van windows 10 was ik een aantal foto's kwijt en verplaatst naar andere mappenbijna alle mappen waren veranderd. Door alles opschonen hoop ik van de problemen met windows verlost te zijn. Bij aldfaer werden bronnen soms opgeslagen en dan weer niet, ik heb de bronnen opgeschoond om dat daar veranderingen in zijn aangebracht, de tool klik ik aan en zie dat er ruim 7000 items opgeschoond worden, deze tool gebruik ik regelmatig. Daarom heb ik alles van aldfaer verweiderd om geen resten van windows 10 en op nieuw geinstaleerd. Nu vul ik de bronnen in en sla ieder persoon direct op met de bronnen, als ik aldfaer afsluit en opnieuw start en controleer zijn een aantal bronnen verdwenen, dit probleem is alleen bij de bronnen niet bij de getuigen of notities, de datum's blijven wel staan

Lees meer

14 feb 2019 23:43
Uw zin 'wordt opgeslagen in programma's' is de boosdoener. U mag Aldfaer NIET installeren in c:\program files (x86) of c:\program files\
Remedie is de standaard map C:\Aldfaer voor de programmatuur en de overige zaken in C:\Users\uw pc naam\Documents\Aldfaer op te slaan in de standaard submappen.

• Frans
  • Auteur

16 feb 2019 13:15
Aldfaer is in C: geïnstalleerd, de overige mappen zijn in C:\gebruiker\ Documenten\ Aldfaer geïnstalleerd . De veiligheidskopieën zijn in D: Aldfaer veiligheidskopieën geïnstalleerd . Aldfaer heb ik van de computer verwijderd , om dat het hele programma in D: stond , hier heb ik nooit problemen bij ondervonden , maar met de update van Aldfaer naar versie 7 zijn op mijn computer ongeveer 350 personen verdwenen , die zijn inmiddels weer ingevoerd . Om dat de bronnen verdwijnen heb ik het programma opnieuw geïnstalleerd , om eventuele fouten die door updates kunnen ontstaan te vermijden . Alle tools van Aldfaer zijn voor een schoon programma uitgevoerd. Maar zie geen verbetering.
De update van in oktober van Microsoft heeft heel het systeem in de war gegooid , er zijn een aantal programma’s verdwenen, bestanden in mappen verwisseld foto’s verwijdert enz.
Het invoeren van personen is geen probleem , maar een bron van uit de browser kopiëren naar de bronnen lukt niet, alleen door een tussenstap eerst naar notities en dan naar bronnen . Als ik ergens in het programma klik verdwijnt de ingevulde bron , dus tweemaal invullen om de ingevulde bron te behouden . Daarna safe, deze handeling per ingevoerde persoon , als Aldfaer afgesloten wordt en daarna weer opgestart dan zijn een aantal van de ingevoerde bronnen verdwenen . De bronnen die tot en met 2012 ingevoerd zijn blijven intact , maar de bronnen na 2012, daarvan zijn er een groot aantal verdwenen. Ik gebruik 2 schermen, een voor de browser en een voor Aldfaer.
De browser is Google chroom , Edge en Firefox ondersteunen niet alle websites van de archieven waardoor je niet alle aktes kunt inzien.

Lees meer

16 feb 2019 16:33
Frans,
ik heb moeite om uw verhaal te begrijpen.
Is Aldfaer nu in de root van C:\ OF C:\Aldfaer OF C:\Program files geïnstalleerd.
Uw Windows update verhaal is opmerkelijk, er kunnen nimmer mappen enz. verdwijnen bij een update. Bent soms van een W7 naar W10 gegaan??
De wijze van 'bronnen kopiëren' roept vraagtekens op. Als u bedoelt een akte te kopiëren, dan spreken we van een akte dowloaden naar een map met materiaal en vervolgens koppelen aan een persoon. Als u bedoelt de tekst te kopieren dan kunt u die gewoon met copy en dan in de notitievelden plakken. De tussenstap begrijp ik niet.

Ik begrijp ook niet dat er bronnen verdwenen zijn van na 2012.

Het lijkt mij dat u eerst eens de totale installatie na moet (laten)kijken .
Heeft u nog automatische veiligheidskopieën?, de aanbeveling voor het aantal is nu 100 i.p.v. 7

Lees meer

17 feb 2019 10:35
Han,

Uw Windows update verhaal is opmerkelijk, er kunnen nimmer mappen enz. verdwijnen bij een update.
Ter info:
De herfst 2018 update van W10 is juist veel later/met grote vertraging gekomen omdat er mappen en/of documenten en foto's van de gebruikers verdwenen bij het installeren van de 1e versie.

Groet,
Evert.

Lees meer

17 feb 2019 11:56
Evert, daar was ik me niet van bewust. Dank je.

Gemaakt door Kunena