- Bedankjes 1024
complete stamboom is weg
- M. van Doorn-de Graaf
- Auteur
complete stamboom is weg
14 jan 2019 20:09 - 14 jan 2019 20:10
Geachte heer/mevrouw,
vorige week opende ik de App, zoals altijd. Echter kreeg ik de volgende melding:
Bestand C:\Users\M\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_Familie_200905011802 - voor conversie vs 7\Familie_200905011802 - voor conversie vs 7_kp.alf is niet aanwezig
op OKE gedrukt en er verscheen:
Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "C:\Users\M\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_Familie_200905011802 - voor conversie vs 7" en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.
Alles geprobeerd, ook de recente veiligheidskopie op PC wilde niet openen en gaf weer dezelfde tekst!???
Na veel zoeken de laatste kopie (okt 2018) op een externe harde schijf erop gezet, dat werkte gelukkgi, maar de rest ben ik kwijt.
nu sinds 2 dagen weer bezig, gister goed afgesloten en vanmiddag goed kunnen openen, Echter net afgesloten en gecontroleerd waar de veiligheidskopie heen is, gevonden dacht ik, maar nee. Het programma is weer weg!
de extra stambomen die ik eveneens bijhoud in het programma zijn er nog wel!
Hoe kan dit en wat is er eventueel aan te doen??
met vriendelijke groeten,
Myrna van Doorn
vorige week opende ik de App, zoals altijd. Echter kreeg ik de volgende melding:
Bestand C:\Users\M\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_Familie_200905011802 - voor conversie vs 7\Familie_200905011802 - voor conversie vs 7_kp.alf is niet aanwezig
op OKE gedrukt en er verscheen:
Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "C:\Users\M\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_Familie_200905011802 - voor conversie vs 7" en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.
Alles geprobeerd, ook de recente veiligheidskopie op PC wilde niet openen en gaf weer dezelfde tekst!???
Na veel zoeken de laatste kopie (okt 2018) op een externe harde schijf erop gezet, dat werkte gelukkgi, maar de rest ben ik kwijt.
nu sinds 2 dagen weer bezig, gister goed afgesloten en vanmiddag goed kunnen openen, Echter net afgesloten en gecontroleerd waar de veiligheidskopie heen is, gevonden dacht ik, maar nee. Het programma is weer weg!
de extra stambomen die ik eveneens bijhoud in het programma zijn er nog wel!
Hoe kan dit en wat is er eventueel aan te doen??
met vriendelijke groeten,
Myrna van Doorn
Laatst bewerkt 14 jan 2019 20:10 door M. van Doorn-de Graaf.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: complete stamboom is weg
14 jan 2019 21:45 - 14 jan 2019 21:48
Het bestand is mogelijk beschadigd door gebruik van OneDrive of gelijkaardige cloud service.
Naar mijn mening tracht u telkens een veiligheidskopie te openen i.p.v. de stamboom. Aldfaer opent steeds automatisch de stamboom welke open was bij het afsluiten van Aldfaer. Wanneer u Aldfaer afsluit via het rode kruisje in de rechter boven hoek zal dit zo gebeuren. Echter, wanneer u eerst de stamboom afsluit via menu Bestand > Sluiten is het hoofdvenster leeg. Gevolg, na opnieuw openen van Aldfaer zal het hoofdvenster leeg zijn en moet de stamboom geopend worden via het pijltje rechts van het map-iccontje (links boven).
De veiligheidskopie wordt weggeschreven in de standaardmap waarvan het pad aangegeven is bij de instellingen 'Veiligheidskopieën'.
Ga naar menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden, kijk of er nog een bestand bestaat met naam Familie_200905011802 - voor conversie vs 7.alx bestaat en tracht dezete openen. Indien het niet lukt selecteer dan de gewenste stamboom en klik op 'Open stamboom'.
Naar mijn mening tracht u telkens een veiligheidskopie te openen i.p.v. de stamboom. Aldfaer opent steeds automatisch de stamboom welke open was bij het afsluiten van Aldfaer. Wanneer u Aldfaer afsluit via het rode kruisje in de rechter boven hoek zal dit zo gebeuren. Echter, wanneer u eerst de stamboom afsluit via menu Bestand > Sluiten is het hoofdvenster leeg. Gevolg, na opnieuw openen van Aldfaer zal het hoofdvenster leeg zijn en moet de stamboom geopend worden via het pijltje rechts van het map-iccontje (links boven).
De veiligheidskopie wordt weggeschreven in de standaardmap waarvan het pad aangegeven is bij de instellingen 'Veiligheidskopieën'.
Ga naar menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden, kijk of er nog een bestand bestaat met naam Familie_200905011802 - voor conversie vs 7.alx bestaat en tracht dezete openen. Indien het niet lukt selecteer dan de gewenste stamboom en klik op 'Open stamboom'.
Laatst bewerkt 14 jan 2019 21:48 door JayCee.
- M. van Doorn-de Graaf
- Auteur
14 jan 2019 22:32
Dank voor uw reactie Ik heb inmiddels wel een bestand terug gevonden via uw adviezen, echter is die van 30-11-2018. Daarna heb ik nog vaak aan het bestand gewerkt. Die latere edities staan niet op de PC, dat is voor mij een raadsel, aangezien ik het programma altijd sluit via het kruisje rechtsboven.
met vriendelijke groeten
Myrna van Doorn
met vriendelijke groeten
Myrna van Doorn
- Ruud de Ruiter
-
15 jan 2019 08:00
Myma,
Geen paniek, stuur me het bestand Familie_200905011802 - voor conversie vs 7.aldf toe.
Misschien is er een oplossing via assistentie van het team
Klik op mijn naam voor het adres
Geen paniek, stuur me het bestand Familie_200905011802 - voor conversie vs 7.aldf toe.
Misschien is er een oplossing via assistentie van het team
Klik op mijn naam voor het adres
- Jolanda
15 jan 2019 20:19
hallo Ruud.
Ik heb precies het zelfde en met dezelfde fout meldingen als de mevrouw hierboven, van alles gedaan maar krijg ook het systeem kan opgegeven pad niet vinden,
Graag uw hulp ben best radeloos. groeten Jolanda
Ik heb precies het zelfde en met dezelfde fout meldingen als de mevrouw hierboven, van alles gedaan maar krijg ook het systeem kan opgegeven pad niet vinden,
Graag uw hulp ben best radeloos. groeten Jolanda
- Ruud de Ruiter
-
15 jan 2019 21:11 - 15 jan 2019 21:12
Jolanda,
Wat is de exacte melding, iets als "padnaam te lang" ? of wat ?
Wat is de exacte melding, iets als "padnaam te lang" ? of wat ?
Laatst bewerkt 15 jan 2019 21:12 door Ruud de Ruiter.
- Jolanda
15 jan 2019 21:35 - 15 jan 2019 21:40
Dit zijn de foutmeldingen die ik krijg en de veiligheidscopie geeft het zelfde
Laatst bewerkt 15 jan 2019 21:40 door Jolanda.
- M. van Doorn-de Graaf
- Auteur
- Jolanda
15 jan 2019 23:17Jolanda schreef : Dit zijn de foutmeldingen die ik krijg en de veiligheidscopie geeft het zelfde
Het verwijderen van de map gaat ook niet, want die is dan in gebruik, en sluit ik de foutmelding is de map ook weer weg.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
15 jan 2019 23:31 - 15 jan 2019 23:37
Jolanda,
Gebruikt u OneDrive om de bestanden te bewaren? Zo ja, niet doen daar het een mogelijke oorzaak van de fout is.
Heeft u al getracht de recenste veiligheidskopie in te lezen? Zo niet, ga hiervoor naar menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden, selecteer de recenste veiligheidskopie en klik op 'Open stamboom' en vervolgens bewaren met de juiste stamboomnaam.
Gebruikt u OneDrive om de bestanden te bewaren? Zo ja, niet doen daar het een mogelijke oorzaak van de fout is.
Heeft u al getracht de recenste veiligheidskopie in te lezen? Zo niet, ga hiervoor naar menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden, selecteer de recenste veiligheidskopie en klik op 'Open stamboom' en vervolgens bewaren met de juiste stamboomnaam.
Laatst bewerkt 15 jan 2019 23:37 door JayCee.