- Bedankjes 996
Kan schermlijnen niet vergroten of verkleinen
- Sjef van Hese
- Auteur
Kan schermlijnen niet vergroten of verkleinen
24 dec 2018 21:13
Ik Aldfaer 7.0 opnieuw geinstalleerd maar nu kan ik de lijnen niet meer verzetten. De vensters blijven zo ze zijn. Wil ik meer nakomelingen zien gaat dat niet. Dit is gebeurd na een update van Windows 10. Met Aldfaer 6.2
heb ik daar geen last van. Maar dan kan ik de files gemaakt in 7.0 niet uploaden. Ik heb zowel Windows 10 als Aldfaer opnieuw geinstalleerd op mijn laptop. Wie weet raad???
heb ik daar geen last van. Maar dan kan ik de files gemaakt in 7.0 niet uploaden. Ik heb zowel Windows 10 als Aldfaer opnieuw geinstalleerd op mijn laptop. Wie weet raad???
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Kan schermlijnen niet vergroten of verkleinen
25 dec 2018 11:17
Dag Sjef,
U bedoelt waarschijnlijk de velden in het hoofdvenster voor Kinderen, Ouders en Gezin.
De volgorde ligt in versie 7.0 vast,
Wel kunt u de grootte (maar dus niet de volgorde) van deze velden veranderen door deze te verslepen
U bedoelt waarschijnlijk de velden in het hoofdvenster voor Kinderen, Ouders en Gezin.
De volgorde ligt in versie 7.0 vast,
Wel kunt u de grootte (maar dus niet de volgorde) van deze velden veranderen door deze te verslepen
- Sjef van Hese
- Auteur
25 dec 2018 14:00
Dag Ruud, allereerst bedankt voor je snelle reactie. Dat is juist het probleem, ik kan de velden niet groter maken door de lijnen te op en neer te slepen. ook het linker veld kan niet worden versleept zodat men meer ruimte ziet in de in tevullen velden. Daar had ik bij 6.2. geen. last van. Ook kan men oudere files gemaakt in 6.2 niet converteren naar 7.0. Dat lukt wel met gedcom file.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
25 dec 2018 18:13 - 25 dec 2018 18:13
Sjef,
U heeft Aldfaer 'opnieuw' geïnstalleerd, hopelijk na de eerste installatie te hebben verwijderd. De installatie heeft u toch in C:\Aldfaer uitgevoerd, en NIET in Program Files. Zo ja, sluit Aldfaer en zoek in de map C:\Aldfaer naar het bestand Aldfaer.ini. Hernoem dat bestand bv als Aldfaer_old.ini en start vervolgens Aldfaer opnieuw.
Om het 6.2 bestand te openen, via menu Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en vink allen Stambomen aan. Selecteer in het resultaatvenster het gewenste stamboombestand en klik op knop 'Open Stamboom'.
U heeft Aldfaer 'opnieuw' geïnstalleerd, hopelijk na de eerste installatie te hebben verwijderd. De installatie heeft u toch in C:\Aldfaer uitgevoerd, en NIET in Program Files. Zo ja, sluit Aldfaer en zoek in de map C:\Aldfaer naar het bestand Aldfaer.ini. Hernoem dat bestand bv als Aldfaer_old.ini en start vervolgens Aldfaer opnieuw.
Om het 6.2 bestand te openen, via menu Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en vink allen Stambomen aan. Selecteer in het resultaatvenster het gewenste stamboombestand en klik op knop 'Open Stamboom'.
Laatst bewerkt 25 dec 2018 18:13 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
25 dec 2018 20:04
Sjef,Hetr is wel degelijk mogelijk om de grootte van de velden aan te passen. ook je probleem versie 6.2 niet converteren is een niet bestaand probleem.
Neem buiten het forum contact op, klik op mijn naam voor het adres
Neem buiten het forum contact op, klik op mijn naam voor het adres
- Sjef van Hese
- Auteur
27 dec 2018 19:07
Bedankt allemaal voor het meedenken, maar ik denk dat ik er uit ben. Het ligt niet aan Aldfaer 7.0 maar aan de laatste update van Windows 10 is mijn gedachte. Ik heb op de laptop windows 10 opnieuw moeten installeren en toen is het volgens mij mis gegaan. Die fouten heb ik n.l. niet op mijn desktop computer. Ik ga het als ik zin heb het opnieuw proberen en dan de laptop helemaal schoonmaken en her installeren.