- Bedankjes 1634
privacy instelling
- Frans Verlinden
- Auteur
privacy instelling
20 dec 2018 15:35
Geactiveerde privacy instelling schijnt niet te werken. Bij gedcom export naar geneanet verschijnt alles op het publieke forum. Ook het veranderen van privacy instellingen op Aldfaer springt het automatisch terug naar de eerdere instelling, Ik kan het blijkbaar niet meer veranderen, zelfs niet naar de standaard instelling.
Mvg, Frans Verlinden
Mvg, Frans Verlinden
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: privacy instelling
20 dec 2018 16:21 - 20 dec 2018 16:21
Frans,
vanaf versie 7.0 is het mogelijk om meerdere profielen te maken waarbij de Instellingen voor het privacyfilter anders kunnen zijn.
Mij is niets bekend dat er iets mis is met dat filter. Heb net nog even getest. Als er iets wijzigt dan moet wel OK worden gegeven met 'Opslaan'
Ik neem aan dat u bij Geneanet uw gegevens even kunt terugtrekken.
vanaf versie 7.0 is het mogelijk om meerdere profielen te maken waarbij de Instellingen voor het privacyfilter anders kunnen zijn.
Mij is niets bekend dat er iets mis is met dat filter. Heb net nog even getest. Als er iets wijzigt dan moet wel OK worden gegeven met 'Opslaan'
Ik neem aan dat u bij Geneanet uw gegevens even kunt terugtrekken.
Laatst bewerkt 20 dec 2018 16:21 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frans Verlinden
- Ruud de Ruiter
-
20 dec 2018 16:58
Gebruik je de methode gegevens vervangen (=aanbevolen) of gegevens toevoegen of de derde mogelijkheid via de tool "Geneanet Upload" inclusief materiaal?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frans Verlinden
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
20 dec 2018 17:13
Han,
Bij mij heb ik dit ook nagespeeld met privacyfilter aan en uit
Van beide situaties een GEDCOM export gemaakt en deze beide gedcom bestanden vergeleken met elkaar en alleen de tijd dat deze is aangemaakt is het enige verschil.
In de bron stamboom bevinden zich echt personen die onder het privacyfilter vallen en niet in de GEDCOM mogen komen.
Bij mij heb ik dit ook nagespeeld met privacyfilter aan en uit
Van beide situaties een GEDCOM export gemaakt en deze beide gedcom bestanden vergeleken met elkaar en alleen de tijd dat deze is aangemaakt is het enige verschil.
In de bron stamboom bevinden zich echt personen die onder het privacyfilter vallen en niet in de GEDCOM mogen komen.
- Han Kortekaas
-
20 dec 2018 17:24
Meije,
zo ver met een gedcom heb ik niet getest. Dus een belangrijke fout.
zo ver met een gedcom heb ik niet getest. Dus een belangrijke fout.
- Frans Verlinden
- Auteur
21 dec 2018 10:19
Han, dank voor je antwoord. Dat opslaan is ook een probleem. Ik zie nergens een ok of opslaan als ik via instellingen/privacy iets wil veranderen.
- Frans Verlinden
- Auteur
- Frans Verlinden
- Auteur
21 dec 2018 10:26
Ik heb misschien een fout gemaakt bij de privacy bepaling. ik heb "zoveel jaren na relatie" op 0 laten staan en dat neemt misschien de bovenhand op "aantal jaren na geboorte". Ik snap de zin van jaren na relatie ook niet.
- Ruud de Ruiter
-
21 dec 2018 10:44 - 21 dec 2018 10:48
Frans,
NL wetgeving voor toegang archieven
100 jaar na geboorte
of
75 jaar na huwelijk
of
50 jaar na overlijden
EU-Wetgeving Internet. Levende personen hebben het afdwingende recht dat gegevens hen (of hun kinderen) betreffende informatie van Internet verwijderd worden. Dit betekent dat de dag na overlijden gegevens gepubliceerd mogen worden. Mijnerzijds vindt ik dat niet elegant en zet daaron ovl op 10 jaar
Zin,
Als geen geb datum bekend is geldt relatie datum, etc en/of omgekeerd
NL wetgeving voor toegang archieven
100 jaar na geboorte
of
75 jaar na huwelijk
of
50 jaar na overlijden
EU-Wetgeving Internet. Levende personen hebben het afdwingende recht dat gegevens hen (of hun kinderen) betreffende informatie van Internet verwijderd worden. Dit betekent dat de dag na overlijden gegevens gepubliceerd mogen worden. Mijnerzijds vindt ik dat niet elegant en zet daaron ovl op 10 jaar
Zin,
Als geen geb datum bekend is geldt relatie datum, etc en/of omgekeerd
Laatst bewerkt 21 dec 2018 10:48 door Ruud de Ruiter.
- Frans Verlinden
- Auteur
21 dec 2018 11:01
ok, verstaan, dank je wel. Maar krijgt het de bovenhand? Ik had 0 jaar na relatie ingevuld en daardoor staat alles misschien op het publieke forum?
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
21 dec 2018 13:27
Frans schreef
Na de veranderde Instellingen kun je altijd weer terug naar Instellingen om te controleren of deze inderdaad zijn gewijzigd.
Wat is de lettergrootte bij instellingen Algemeen, indien deze op 15 is ingesteld kan het zijn dat bij sommige beeldschermen de OK of Opslaan knop niet zichtbaar is, door na de keuze te hebben gemaakt en de OK of Opslaan knop is onzichtbaar dan dien je op ENTER te drukken in plaats van OK of Opslaan. Ook kun je je lettergrootte verkleinen naar 12 en dan is vermoedelijk wel de OK of Opslaan knop beschikbaar.Han, dank voor je antwoord. Dat opslaan is ook een probleem. Ik zie nergens een ok of opslaan als ik via instellingen/privacy iets wil veranderen.
Na de veranderde Instellingen kun je altijd weer terug naar Instellingen om te controleren of deze inderdaad zijn gewijzigd.
- Frans Verlinden
- Auteur
21 dec 2018 14:44
Dank je wel Han, problemen opgelost. ik had lettergrootte 12 maar niet volledig scherm genomen waardoor de safe instructie niet te zien was. Ook werkt de privacy instelling nu prima door de "jaren na relatie" op niveau van overlijden te brengen. Dus geen problemen meer met privacy op publieke forum.
nogmaals hartelijk bedankt. Idem voor Ruud.
Mvg, Frans
nogmaals hartelijk bedankt. Idem voor Ruud.
Mvg, Frans