- Bedankjes 1024
xhi.alf
- Pellens Ernest
- Auteur
xhi.alf
14 dec 2018 23:34
Fout melding vandaag, zie bijlage, als je doet wat er staat in afbeelding 1 ,krijg de 2de fout melding direkt,dan probeer je die verborgen map te wissen wat niet lukt,want je ziet die alleen als je Aldfaer hebt open staan en kan je die map niet verwijderen omdat het program open staat ! Als je dan je veiligheidskopie wilt terug zetten komt hij zeggen 'Het openen van veiligheidskopie is niet gelukt' en beginnen we terug van het begin.
heb nu back-up terug gezet maar die was 3 dagen oud dus weer aanvullen, maar wat is die fout ?
heb nu back-up terug gezet maar die was 3 dagen oud dus weer aanvullen, maar wat is die fout ?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: xhi.alf
15 dec 2018 00:13 - 15 dec 2018 00:22
Het stamboombestand/veiligheidskopie is waarschijnlijk beschadigd door bv wegschrijven naar een cloud(OneDrive) of een synchro backup. Het terug openen van een veiligheidskopie is de enige oplossing. Het opnieuw invullen van hierdoor verloren gegevens kunt u beperken door in de instelling veiligheidskopie een vink te plaatsen bij automatische vk bij afsluiten en, zo nodig bij uitgebreide toevoegingen, regelmatig een handmatige vk te maken en het aantal kopieën verhogen.
Laatst bewerkt 15 dec 2018 00:22 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
15 dec 2018 09:55 - 15 dec 2018 09:59
Ernest,
Stuur mij het betreffende *.aldf bestand. Klik op mijn naam voor het adres. Ik stuur dat door naar een persoon die daarvoor de noodzakelijke toegang heeft.
Let op: zorg dat het aantal V-kopieën op 100 of meer staat (vanwege probleempje versie 7.0)
Stuur mij het betreffende *.aldf bestand. Klik op mijn naam voor het adres. Ik stuur dat door naar een persoon die daarvoor de noodzakelijke toegang heeft.
Let op: zorg dat het aantal V-kopieën op 100 of meer staat (vanwege probleempje versie 7.0)
Laatst bewerkt 15 dec 2018 09:59 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pellens Ernest
- Han Kortekaas
-
15 dec 2018 10:48
Dit is een fout betreffende de huwelijks index. Kunt u eens in het bestand wat nog opent in Stamboom -> Controleer gegevens draaien en 'fouten in database' aanklikken?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pellens Ernest
- Ruud de Ruiter
-
- Han Kortekaas
-
16 dec 2018 15:13
Dat is een puzzle, als de een een melding krijgt en jij kan het zonder meer openen. Heb je dan wel het juiste bestand?
- Ruud de Ruiter
-
17 dec 2018 14:16
Han,
Blijkt dat het verkeerde bestand gestuurd was. Het foutieve bestand was gemaakt op basis van een v-kopie terwijl in dezelfde sessie het bronbestand van die v-kopie was gebruikt (bewerkt?). Dat bronbestand vertoont dezelfde medling. . .
Blijkt dat het verkeerde bestand gestuurd was. Het foutieve bestand was gemaakt op basis van een v-kopie terwijl in dezelfde sessie het bronbestand van die v-kopie was gebruikt (bewerkt?). Dat bronbestand vertoont dezelfde medling. . .