overplaatsen van personen van de ene stamboom naar een nieuwe stamboom

• Lauwereins
  • Auteur

overplaatsen van personen van de ene stamboom naar een nieuwe stamboom

12 dec 2018 08:18
Uit een bestand van +/- 480.000 personen zou ik graag bepaalde personen willen verwijderen om die in een nieuw bestand te plaatsen. Kan dat en hoe ga ik te werk zonder gegevens te verliezen. Worden gegeven van gelinkte personen ook meegenomen ?

Lees meer

Re: overplaatsen van personen van de ene stamboom naar een nieuwe stamboom

12 dec 2018 08:49 - 12 dec 2018 09:10
Lees de help over het maken van groepen. Van een groep kunt u vervolgens een gedcom met materiaal maken om deze te exporteren. Alle koppelingen gaan, als functie van de gekozen parameters, derhalve mee.

Bedenk echter dat de personen in uw basisbestand aanwezig blijven. Het er op nahouden van een tweede (derde etc) bestand is derhalve af te raden. Reden: alleen maar extra werk.
Is het de bedoeling om dat extra bestand aan een ander toe te sturen dan is een groep alstijd te exporteren.

Mutaties in het hoofdbestand worden direct in de groep(en) overgenomen.
Laatst bewerkt 12 dec 2018 09:10 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

12 dec 2018 09:23 - 12 dec 2018 09:24
Mocht u toch de bewuste te verwijderen uit uw bestand halen dan moet u twee groepen maken (1) van iedereen (2) de te verwijderen personen. Vervolgens vinkt u beide groepen aan en klik dan op het tweede ronde icoontje van rechts waardoor de personen getoond worden die slechts in één groep voorkomen. U kunt het aantal onderin het venster controleren. Als dat goed is dan kunt u daar een nieuwe stamboom van maken door aan de linkerkant van het groepsvenster op het eerste icoon te klikken.
Dus Groep 1 -/- Groep 2 == nieuwe stamboom
Laatst bewerkt 12 dec 2018 09:24 door Han Kortekaas.

Lees meer

12 dec 2018 14:20
Heren,
Ik lees regelmatig info op dit forum over personen plaatsen in een "andere"Aldfaer.
Wat is er mis met het volgende:
Maak een copie van de .ald file en hernoem die naar wens (bijv. stamvader)
Start Aldfaer en open met deze nieuwe .ald file, stamvader dus.
Ga naar de Personenlijst (in stamvader), selecteer Alle personen en delete deze.
Het resultaat is een extra leeg Aldfaer programma die naar wens gevuld kan worden.
Bij het opstarten van Aldfaer kan dan de keuze worden gemaakt welke .aldf file op te starten.

Ik werk met 3 Aldfaer programma's (2 van bevriende genealogen).

Ton Beltzer

Lees meer

12 dec 2018 16:08
Een spraakverwarring; u heeft het over Aldfaer programma, maar bedoelt natuurlijk Aldfaer stamboom.

Wat u voorstelt is hetzelfde als gewoonweg met Bestand -> Nieuw een nieuw bestand maken. U heeft dan wel een hele lange omweg.
Als u de vraag leest dan is het onderwerp verwijderen en met het verwijderde deel een nieuwe stamboom maken.

Gemaakt door Kunena