- Bedankjes 1024
laptop gecrasht. Waar blijven mijn gegevens
- Maranne de Jager-Abeelen
- Auteur
laptop gecrasht. Waar blijven mijn gegevens
11 dec 2018 21:32
Goedenavond,'
Onlangs is mijn laptop gecrasht. Nu heb ik een nieuwe. Heb het programma van aldfaer weer gedownload. Tot mijn verbazing is mijn stamboom weg. Op welke wijze kan ik deze alsnog ophalen?
Vriendelijke groet,
Marianne
Onlangs is mijn laptop gecrasht. Nu heb ik een nieuwe. Heb het programma van aldfaer weer gedownload. Tot mijn verbazing is mijn stamboom weg. Op welke wijze kan ik deze alsnog ophalen?
Vriendelijke groet,
Marianne
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: laptop gecrasht. Waar blijven mijn gegevens
11 dec 2018 22:03 - 11 dec 2018 22:08
Goedenavond,
De stambomen worden niet bij Aldfaer zelf bewaard.
Laat ons hopen dat u regelmatig veiligheidskopieên hebt gemaakt op een externe opslag, een harde schijf of USB. Zo niet, hoewel de pc niet meer werkt is de harde schijf nog bruikbaar waarvan u dan de gegevens alsnog kunt ophalen.
De stambomen worden niet bij Aldfaer zelf bewaard.
Laat ons hopen dat u regelmatig veiligheidskopieên hebt gemaakt op een externe opslag, een harde schijf of USB. Zo niet, hoewel de pc niet meer werkt is de harde schijf nog bruikbaar waarvan u dan de gegevens alsnog kunt ophalen.
Laatst bewerkt 11 dec 2018 22:08 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maranne de Jager-Abeelen
- Auteur
11 dec 2018 22:10
Dank voor je snelle antwoord. Ik had een stille hoop dat het ook een back-up bij Aldfaer was. Dan hoop ik dat ik het nog kan vinden in mijn back-up. Omdat ik net was begonnen met mijn stamboom is het voor mij nog een beetje onbekende omgeving waar ik mijn stamboom in maak.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
11 dec 2018 22:26
Indien u een standaardinstallatie is uitgevoerd heeft Aldfaer de volgende submappen aangemaakt:
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\gedcom
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\invoegtoepassingen
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\materiaal(*)
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\rapporten
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\stambomen(*)
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\veiligheidskopieën
Om verlies van gegevens te vermijden is het aanbevolen van de met (*) gemerkte mappen een backup te maken op een externe opslag.
In de instellingen voor veiligheidskopie kunt u een vinkje zetten bij "Automatische veiligheidskopie maken bij afsluiten".
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\gedcom
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\invoegtoepassingen
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\materiaal(*)
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\rapporten
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\stambomen(*)
C:\Users\<uwnaam>\Documents\Aldfaer\veiligheidskopieën
Om verlies van gegevens te vermijden is het aanbevolen van de met (*) gemerkte mappen een backup te maken op een externe opslag.
In de instellingen voor veiligheidskopie kunt u een vinkje zetten bij "Automatische veiligheidskopie maken bij afsluiten".
- Auteur
11 dec 2018 22:51
Ik ga morgen meteen zoeken. Dank!
- Ruud de Ruiter
-
12 dec 2018 07:23
Helaas dat is ijdele hoop. Op de nieuwe laptop vindt u niets terug van stamboombestanden en materiaal van de oude PC tenzij informatie is/was overgezet naar de nieuwe laptop. Een installatie van het programma Aldfaer doet wat dat betreft niets.
- Auteur
12 dec 2018 09:29
Antwoord is duidelijk. NU duimen dat ik het nog van de oude harde schijf kan halen
Vrgr Marianne
Vrgr Marianne
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
12 dec 2018 10:10Een pc dat crashed betekent niet dat de HD het perse laat afweten en dus bestanden nog kunnen gecopieerd worden.Ruud de Ruiter schreef : Helaas dat is ijdele hoop.
- Francke
12 dec 2018 11:03
Precies, de voeding kan stuk zijn of de processor heeft het loodje gelegd of de grafisch kaart is kaduuk oid
- Auteur
12 dec 2018 11:19
Gelukkig nog eea op een externe kunnen zetten. Ik ga in mijn bestanden zoeken. Alle bedankt voor de reacties
Vriendelijke groet,
Marianne
Vriendelijke groet,
Marianne
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
12 dec 2018 13:02
Marianne,
dat kan redelijk snel door de externe aan te sluiten en via menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden alle schijven, veiligheidskopieën en stambomen aan te vinken. Selecteer vervolgens het gewenste bestand en klik op de knop 'Open stamboom'.
dat kan redelijk snel door de externe aan te sluiten en via menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden alle schijven, veiligheidskopieën en stambomen aan te vinken. Selecteer vervolgens het gewenste bestand en klik op de knop 'Open stamboom'.