Krijg geen raporten meer op scherm.

Lees meer

Krijg geen raporten meer op scherm.

10 dec 2018 20:28
Ik heb op mijn computer met een windows 7 crash, opnieuw windows 7 geinstalleerd.
Na het installeren van Aldfaer versie 7 en de foto folder en mijn stamboom bestand,
leek alles goed te werken.
Behalve een rapport op het scherm tonen. Het maakt niets uit welk rapport.
Bij elke opdracht laat het programma de bijlage zien als einde.
Zelfs het copieren van de folder Aldfaer van de oude hdd naar de nieuwe maakt niks uit.
Wat kan hier het probleem zijn?
Dank voor de moeite.

gr. Rudi.

Bijlagen:

Lees meer

Re: Krijg geen raporten meer op scherm.

10 dec 2018 21:55 - 10 dec 2018 21:57
Rudi,
De bijlage is onleesbaar. Maak een afdruk van alleen het infoscherm nadat het venster naar beneden is vergroot.
Laatst bewerkt 10 dec 2018 21:57 door JayCee.

Lees meer

10 dec 2018 22:07 - 10 dec 2018 22:13
Dat venster kan niet vergroot worden. Als dat venster getoond wordt doe Alt+PrintScrn en niet PrintScrn
Als het alleen de standaard tekst rapporten betreft controleer in instellingen of overal een koppelstreepje bij de drie instellingen staat.
Als voorbeeld die voor de kwartierstaat
C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj
Laatst bewerkt 10 dec 2018 22:13 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

10 dec 2018 23:04
Ik heb opnieuw bijlage(s) toegevoegd. Op mn computer zijn ze goed te bekijken.
De - tekens in de bestandsnamen en foldernamen zijn aanwezig.
Zelfs een copy van de hele folder c:\Aldfaer van de kapotte hdd wil niet werken en geeft eenzelfde resultaat bij het opvragen van welk rapport ik ook wil.
Zit de fout misschien in iets in Windows zelf?
Een extra programma dat nodig is, zoals flash, adobe reader, oid....???

Bijlagen:

Lees meer

10 dec 2018 23:11
Nog steeds niet leesbaar. Maak een knipsel met het knipselprogramma van Windows of beter lees het onderwerp "Maak een schermafdruk" in de FAQ's op de tab Index van deze forum, waarvan hier de link.

Staat Aldfaer geïnstalleerd in C:\Aldfaer of program files? Het laatste is uit den boze.

Lees meer

11 dec 2018 06:41
Ik heb Aldfaer in c:\Aldfaer staan. Zowel op de oude hdd als op de nieuwe.

En ik gebruik het knipselprogramma van windows zelf. Printscreen of alt-printscreen maakt niks uit. Bestand bewaren als jpg of png maakt ook geen verschil. Gaat de site misschien automatisch het bestand comprimeren als ie iets te groot is? Mijn printscreens zijn iets groter dan op de site als maximum aangeeft.

Het rare doet zich voor dat de oude hdd (die ik weer opstartbaar heb gemaakt) de rapportage wel werkt en als ik een copy van die Aldfaer folder op de nieuwe hdd zet en daar van opstart, Aldfaer geen rapportage geeft. Duidt dat er niet op dat er wat mist in Windows op de nieuwe hdd?

Misschien ook belangrijk is dat ik op de oude hdd, Aldfaer van begin af aan, aldoor heb geupdated en op de nieuwe hdd de nieuwste versie erop heb gezet.

Lees meer

11 dec 2018 07:45
Rudi,
Na de crash Windows opnieuw geïnstalleerd. Heeft u daarbij ook Internet Explorer opnieuw geïnstalleerd met de daarbij tevens noodzakelijke Adobe SVG plug-in ?
Aldfaer heeft altijd Internet Explorer nodig als interne browser. Zelfs als u een andere browser gebruikt

Lees meer

11 dec 2018 09:44
Rudi,
heeft u ook wel gekeken in de Extra -> Instellingen -> bestanden of het pad voor de rapportuitvoer wel bestaat. Als dat een copy is van uw andere PC dan is die beslist fout. Klik op het gele map icoontje en zoek dan de juiste map.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rudi van der Woude

Lees meer

11 dec 2018 16:06
Beste Han,

Ik heb elk bestandsverwijzing in de configuratie opnieuw aangemaakt.

En dat was de oplossing!!!.

Dank voor het goed antwoord.

Ik ben erg blij met het programma Aldfaer.

Lees meer

11 dec 2018 17:53
Blij te horen, maar kijk voor een volgende keer toch eens naar het maken van goede schermafdrukken bij de veelgestelde vragen. Het helpt echt bij het eerder onderkennen van problemen en het oplossen van vragen.

Lees meer

11 dec 2018 18:55
Beste Han,

Ik heb op verschillende manieren een schermafdruk gemaakt en hier zijn alle prtscr's gewoon en scherp te zien op het scherm. Zelfs het inzoomen is nog mogelijk.
Ligt het misschien aan het feit dat de plaatjes van een te groot formaat zijn?

Desalnietemin..... Dank voor alle hulp.

Gemaakt door Kunena