- Bedankjes 135
In één keer vele notities verwijderen
- Donald van Oort
- Auteur
In één keer vele notities verwijderen
28 nov 2018 15:54
Bij ruim 1000 personen (van de 10.000) staat in het notitieveld ineens een #. Voor zover ik terug kan puzzelen zijn dit personen welke ik jaren geleden heb ingevoerd. Ik denk dat ik dat met een migratie naar Aldfear in een gedcom misschien wel fout heb gedaan.
Kan ik ergens dat # in één keer verwijderen, zonder dat afzonderlijk bij 1000 personen te moeten doen?
Kan ik ergens dat # in één keer verwijderen, zonder dat afzonderlijk bij 1000 personen te moeten doen?
- Evert
Lees minder
Lees meer
Re: In één keer vele notities verwijderen
28 nov 2018 16:21
Donald,
Dat zou via stamboom/onderhoud/notitie mogelijk moeten zijn.
Even in de help kijken hoe e.e.a. werkt.
Groet,
Evert.
Dat zou via stamboom/onderhoud/notitie mogelijk moeten zijn.
Even in de help kijken hoe e.e.a. werkt.
Groet,
Evert.
- Donald van Oort
- Auteur
28 nov 2018 16:32
Evert,
Ik ben al een paar weken bezig met onderhoud en notities, maar dat lukt me dus niet. Ik zou eventueel het # kunnen overschrijven. Maar dat wil ik niet, ik wil het weg hebben. Ook geprobeerd het te overschrijven met een spatie maar pikt hij ook niet.
Als ik bij een paar personen het hekje handmatig weg haal, dan geeft hij wel aan bij onderhoud dat er een verwijderd zijn (iets met nutteloze stukjes tekst.
Met vriendelijke groet,
Donald van Oort
Ik ben al een paar weken bezig met onderhoud en notities, maar dat lukt me dus niet. Ik zou eventueel het # kunnen overschrijven. Maar dat wil ik niet, ik wil het weg hebben. Ook geprobeerd het te overschrijven met een spatie maar pikt hij ook niet.
Als ik bij een paar personen het hekje handmatig weg haal, dan geeft hij wel aan bij onderhoud dat er een verwijderd zijn (iets met nutteloze stukjes tekst.
Met vriendelijke groet,
Donald van Oort
- Evert
28 nov 2018 16:42
Donald,
Ik heb het even geprobeerd.
Bij mij gaat het # wel weg dmv tekst wijzigen en dan het # gewoon weghalen.
Groet,
Evert.
Ik heb het even geprobeerd.
Bij mij gaat het # wel weg dmv tekst wijzigen en dan het # gewoon weghalen.
Groet,
Evert.
- Han Kortekaas
-
28 nov 2018 17:20
Met het weghalen van de tekst "#' bent u er niet want deze tekst met niets er (behalve een minimale spatie)in blijft bestaan en dus ook alle daaraan gekoppelde personen. Dat kunt u zien.
De enige manier op dit moment is dit via een omweg (gedcom - editor - gedom) voor elkaar te brengen. Dus zolang de spatie niet stoort is dat de oplossing.
De enige manier op dit moment is dit via een omweg (gedcom - editor - gedom) voor elkaar te brengen. Dus zolang de spatie niet stoort is dat de oplossing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Donald van Oort
- Evert
28 nov 2018 18:01
Donald,
Sorry dat ik de verkeerde info gaf.
Ik heb naar het verkeerde tabblad gekeken.
Dus volg de info van Han.
Groet,
Evert.
Sorry dat ik de verkeerde info gaf.
Ik heb naar het verkeerde tabblad gekeken.
Dus volg de info van Han.
Groet,
Evert.
- Han Kortekaas
-
28 nov 2018 18:17 - 28 nov 2018 18:20
@ Evert
dat onderwerp is ook lastig
@ Donald
als dit een feit betreft dan:
een andere 'omweg' is dat er een hookconstructie komt waarbij het overig feit 'naam_overig_feit' van weergave onderdrukt wordt. Omdat er waarschijnlijk meerdere mensen met dit probleem zitten zal ik een hookconstructie maken die werkt op de categorie 'WEG'. Het enige wat je dan moet doen is de categorie die je nu hebt hernoemen naar 'WEG' en mij een mail sturen voor de hookconstructie. Klik op mijn naam aan de linkerzijde voor mijn e-mailadres.
dat onderwerp is ook lastig
@ Donald
als dit een feit betreft dan:
een andere 'omweg' is dat er een hookconstructie komt waarbij het overig feit 'naam_overig_feit' van weergave onderdrukt wordt. Omdat er waarschijnlijk meerdere mensen met dit probleem zitten zal ik een hookconstructie maken die werkt op de categorie 'WEG'. Het enige wat je dan moet doen is de categorie die je nu hebt hernoemen naar 'WEG' en mij een mail sturen voor de hookconstructie. Klik op mijn naam aan de linkerzijde voor mijn e-mailadres.
Laatst bewerkt 28 nov 2018 18:20 door Han Kortekaas.
- Carel Plantagie
-
28 nov 2018 21:03
Het betreft dus notities met alleen een # als inhoud?
Via Onderhoud > Notities is dit te veranderen naar [*#*] zodat het in ieder geval niet meer op de rapporten te zien is...
Via Onderhoud > Notities is dit te veranderen naar [*#*] zodat het in ieder geval niet meer op de rapporten te zien is...
- Donald van Oort
- Auteur
29 nov 2018 12:51Carel Plantagie schreef : Het betreft dus notities met alleen een # als inhoud?
Carel,
Dit werkt inderdaad prima om niet meer in de rapporten te zien te krijgen, waarvoor dank! Als de andere oplossingen niet werken dan kan ik in de loop van de komende jaren steeds het hekje verwijderen.
Ga ik me nu eens verdiepen in de oplossingen van Han Kortekaas. Da's voor de gevorderden onder ons.
Met vriendelijke groet,
Donald van Oort
- Donald van Oort
- Auteur
29 nov 2018 12:59Han Kortekaas schreef : Met het weghalen van de tekst "#' bent u er niet want deze tekst met niets er (behalve een minimale spatie)in blijft bestaan en dus ook alle daaraan gekoppelde personen. Dat kunt u zien.
Han,
In ieder geval heb ik een soort van oplossing om het niet meer in de rapportage te laten verschijnen, daar ben ik al heel blij mee.
Over het werken met een gedcom editor is vast al een soort van beschrijving geschreven. Weet jij zo waar ik dat kan vinden? Dan ga ik me er eens in verdiepen om het probleem definitief op te lossen.
Bedankt alvast.
Met vriendelijke groet,
Donald van Oort
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
29 nov 2018 13:39
Aanvullend:
De door Carel aangebrachte methode is goed maar heeft ook een keerzijde. Wellicht staan in andere notities of velden bij andere personen ook teksten (beveiligde teksten) tussen [**], bv bij personen waarvan bepaalde gegevens of notities, voor welke reden dan ook, niet gepubliceerd mogen worden. Wanneer in de instellingen Rapporten > Tekst gekozen wordt om beveiligde tekst toch te publiceren, betekent dit dat alle beveilgde teksten zullen gepubleceerd xorden.
De door Carel aangebrachte methode is goed maar heeft ook een keerzijde. Wellicht staan in andere notities of velden bij andere personen ook teksten (beveiligde teksten) tussen [**], bv bij personen waarvan bepaalde gegevens of notities, voor welke reden dan ook, niet gepubliceerd mogen worden. Wanneer in de instellingen Rapporten > Tekst gekozen wordt om beveiligde tekst toch te publiceren, betekent dit dat alle beveilgde teksten zullen gepubleceerd xorden.
- Donald van Oort
- Auteur
30 nov 2018 18:31
Met wat experimenteren heb ik nog een oplossing gevonden:
Als ik het # plaats zo als geadviseerd als[*#*} wordt het, als ik beveiligde tekst wel in een rapportage wil hebben, weer het #je afgedrukt. Maar als ik nu bij onderhoud, wijzigen tekst, het wijzigt in: [**] dan heb ik dus de tekst gewijzigd en wordt het opgeslagen én als ik dan de beveiligde tekst laat afdrukken in rapportages dan zie ik dus niets. Probleem opgelost!
Met vriendelijke groet,
Donald van Oort
Als ik het # plaats zo als geadviseerd als[*#*} wordt het, als ik beveiligde tekst wel in een rapportage wil hebben, weer het #je afgedrukt. Maar als ik nu bij onderhoud, wijzigen tekst, het wijzigt in: [**] dan heb ik dus de tekst gewijzigd en wordt het opgeslagen én als ik dan de beveiligde tekst laat afdrukken in rapportages dan zie ik dus niets. Probleem opgelost!
Met vriendelijke groet,
Donald van Oort