parenteel grafisch verticaal van 12 generaties afdrukken

• Evert J. ten Hove
  • Auteur

parenteel grafisch verticaal van 12 generaties afdrukken

24 nov 2018 21:00
Beste mensen,
Ik wil een parenteel grafisch verticaal van 12 generaties op een A1 formaat af laten drukken maar loop vast in het proces.
Systeem: Win 10 en nieuwste versie Aldfaer. PDF reDirectv2 geïnstalleerd. In IE “achtergrondkleur en afbeelding afdrukken” en “Tekst passend” maken ingesteld. Papierformaat A4-staand ingesteld.
Probleem: bij “Groep 2” stap 3 van de instructie “Afdrukken grafische overzichten” (zie op de bijlage blauwe nummer 1) staat: “Start het sjabloon en kies via menu de juiste instellingen” Als ik het sjabloon start wordt (vrijwel) direct het parenteel getoond. (Heeft instellingen aanpassen op dit moment dan nog wel nut?) Ik ga dan wel naar het menu instellingen via de knoppenbalk van Aldfaer en pas de blokbreedte aan op 20 en aantal generaties op 12 maar lettertype en lettergrootte kunnen hier niet aangepast. Die heb ik wel in IE aangepast.
Vervolgens staat er onder blauw 2 “Kies na het starten van het sjabloon voor instellingen aanpassen” en moet er volgens de instructie een scherm verschijnen, blauw 3. Het parenteel wordt gemaakt en getoond maar de menu’s verschijnen niet. Ik kan daarom geen instellingen aanpassen.
Kunt u zien wat er niet goed ingesteld is of wat ik verkeerd doe?
Vriendelijke groet,
Evert

Bijlagen:

Lees meer

Re: parenteel grafisch verticaal van 12 generaties afdrukken

24 nov 2018 22:35
Evert,

Gebruik je wel het juiste sjabloon? Wat hier bedoeld wordt bereik je als volgt: Tonen -> Rapporten -> Overige rapporten -> Bonus rapporten -> Grafisch -> Nageslacht en dan naar keuze Parenteel verticaal of ParenteelA4.

Paul

• Evert J. ten Hove
  • Auteur

24 nov 2018 23:15
Ja, dat gebruik ik Paul.

Lees meer

25 nov 2018 00:05
Evert,

Kan je, als je het sjabloon start de Control-toets Ctrl ingedrukt houden. Dan blijft het rapportvenster staan. Wat staat er in dit rapportvenster (klik eventueel op de knop Details als je geen tekst ziet)?

Paul

• Evert J. ten Hove
  • Auteur

25 nov 2018 14:16
Ik vermoedde dat mijn Aldfaer installatie op mijn PC op de d-schijf niet helemaal correct was verlopen. Heb daarop Aldfaer op mijn laptop op de c-schijf geinstalleerd. Daar kan ik de stappen volgens de afdruk instructies wel volgen tot en met het afdrukken via PDF reDirect v2. Echter het resultaat is nog helemaal wat ik verwachtte: in verticale richting staan de 12 generaties er wel op maar in de horizontale (nog) niet. Ik moet dus nog even puzzelen. Ik ga nu eerst proberen de installatie op de PC op de d-schijf goed te doen. Hiervoor had ik al instructie van jou (?) gekregen maar kennelijk niet uitgevoerd(!). En daarna proberen het afrukken in orde te krijgen. Dank voor je geduld en je hulp.
Evert

Lees meer

25 nov 2018 14:33
Evert,

Uit "Afdrukken grafische overzichten":

Bij de sjablonen ParenteelVerticaal en KwartierstaatVerticaal is niet in het algemeen te zeggen bij welke instellingen de afdruk in de breedte op één pagina past. Per geval dient men dit te bepalen door de blokbreedte te wijzigen en vervolgens te proberen of het overzicht op één pagina past.

Je kunt het beste landschapsmodus (liggend) proberen en zelfs dan ga je al gauw richting A0-formaat.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Evert J. ten Hove

Gemaakt door Kunena