2 huwelijken worden gezien als 1

• J.A. van der Ent
  • Auteur

2 huwelijken worden gezien als 1

21 nov 2018 14:09 - 21 nov 2018 14:14
Op grond van verkeerde informatie, had ik bij 2 kinderen, de stiefmoeder gekoppeld als biologische moeder. Toen ik mijn fout ontdekte, heb ik van de koppeling biologische ouder, stiefouder gemaakt. Daarna heb ik de juiste moeder ingevoerd en gekoppeld.

Nu blijkt Aldfaer echter de 2 huwelijken van de man als 1 te beschouwen. Bij het overzicht staat netjes (1) en (2) bij de relaties, maar ik kan bij het huwelijk maar 1 datum invullen. Als ik bij de ene vrouw de datum wijzig, wijzigt hij bij de andere vrouw ook. Ik heb vanalles gedaan maar niets helpt. De stiefouder verwijzing heb ik weggehaald, ieder kind is gekoppeld aan de juiste moeder, maar Aldfaer blijft 2 huwelijken als 1 beschouwen. Op mijn publicatie op internet staan alle kinderen bij dezelfde moeder en staat de tweede vrouw niet gekoppeld. ( www.genealogieonline.nl/de-families-roed...n-verwanten/I896.php ). (De tweede vrouw heet Geertjen ten Brinke).

Hoe kan ik dit wijzigen, zonder alle informatie en bijlagen van de kinderen te moeten verwijderen? Als ik de moeders probeer te verwijderen om daarna opnieuw in te voeren, krijg ik de melding dat dit niet kan omdat er kinderen gekoppeld zijn.
Laatst bewerkt 21 nov 2018 14:14 door J.A. van der Ent.

Lees meer

Re: 2 huwelijken worden gezien als 1

21 nov 2018 14:53 - 21 nov 2018 14:54
Met de echtgenoot in het hoofdvenster, selecteer vrouw 1 en vul de datum in. Vervolgens, selecteer vrouw 2 en vul de datum in.
Een ouder met gekoppelde kinderen verwijderen gaat niet. Ontkoppel eerst de kinderen van de foutieve moeder, vul de juiste moede in en koppel de kinderen.
Laatst bewerkt 21 nov 2018 14:54 door JayCee.

• J.A. van der Ent
  • Auteur

21 nov 2018 14:59
Bedankt voor je reactie, maar dat gaat dus niet. Als ik de datum bij de ene vrouw verander, verandert hij bij de andere vrouw ook. De kinderen zijn nu allemaal uitsluitend aan de juiste biologische moeder gekoppeld.

Lees meer

21 nov 2018 15:04
Met de datum begrijp ik de huwelijksdatum. Is dit correct?

• J.A. van der Ent
  • Auteur

21 nov 2018 15:30
ja. Datum en plaats huwelijk staat bij beide vrouwen gelijk. Als ik bij de eerste vrouw de datum van het eerste huwelijk invul, komt dit ook bij de tweede vrouw te staan en omgekeerd.

Lees meer

21 nov 2018 17:36 - 21 nov 2018 17:36
Als ik het verhaal goed begrijp heeft de man twee huwelijken. Er zijn 10 kinderen en die zijn allemaal van vrouw 1; dus als u bij de man kijkt dan ziet u twee partners (1) en (2) en bij de kinderen staat overal een (1). Als dat zo is kunt u dan eens bij de partners kijken met wie zij gehuwd zijn. Staat daar soms een dubbel huwelijk met dezelfde man??
Draai ook eens Stamboom Bestandscontrole met de vink op fouten in het bestand.
Laatst bewerkt 21 nov 2018 17:36 door Han Kortekaas.

• J.A. van der Ent
  • Auteur

21 nov 2018 17:47 - 21 nov 2018 17:48
Bedankt voor de reactie. Nee het vreemde is dat alles nu in Aldfaer goed staat. Bij de eerste 7 kinderen staat moeder Welleweerd en bij de laatste 3 moeder Ten Brinke. Bij de kinderen staat netjes (half) bij de juiste broer en zussen. Kijk ik bij moeder Welleweerd dan staan daar haar 7 kinderen en bij moeder Ten Brinke haar 3. Ik zie nu wel dat bij de vader bij alle kinderen (1) staat. Misschien ligt het wel daaraan!
Laatst bewerkt 21 nov 2018 17:48 door J.A. van der Ent.

Lees meer

21 nov 2018 17:50 - 21 nov 2018 17:54
Nee, uw reactie is op basis van GenealogieOnline toch en niet een plaatje van Aldfaer. GenealogieOnline kan waarschijnlijk de splitsing niet aan?? U zult dus daar verder moeten graven naar het waarom.

Mijn antwoord is fout:
U heeft toch verkeerde koppelingen bij de man staan want daar kan niet bij allemaal (1) staan.
Laatst bewerkt 21 nov 2018 17:54 door Han Kortekaas.

• J.A. van der Ent
  • Auteur

21 nov 2018 18:03
Nee de fout zit inderdaad in Aldfaer. Genealogieonline begrijpt de tegenstrijdige gegevens gewoon logischerwijs niet. Ik heb nu de kinderen bij de vader ontkoppeld en weer herkoppeld. Dit resulteert in niet 1, maar 5 huwelijken! Hij is nu 4 keer met moeder Ten Brinke getrouwd... Ik kan nu wél de huwelijksdatum goed krijgen dus ben wel een stap verder haha.

Lees meer

21 nov 2018 18:07
Heeft u wel de Controleer gegevens gedraaid? Dan had u waarschijnlijk ook al foutmeldingen betreffende dat gezin gezien. De remedie is inderdaad gewoon de kinderen van de vader ontkoppelen; de relatie van de moeders met de vader weghalen ; de moeders weer laten huwen met de vader en de vraag beantwoorden bij de nieuwe koppeling.

• J.A. van der Ent
  • Auteur

21 nov 2018 18:22
Ik had dat niet, omdat ik al wist dat het niet klopte omdat de huwelijksschermen niet goed waren. Ik heb nu de 3 kinderen bij de vader verwijderd en weer toegevoegd: gevolg 5 relaties. Kinderen bij moeder 2 verwijderd en de dubbele moeders verwijderd. Maar nu koppel ik de kinderen opnieuw aan de moeder en komt ze gewoon opnieuw dubbel. Wat een gedoe.

Lees meer

21 nov 2018 18:27
Volg mijn advies.
1. kinderen ontkoppelen van de vader dus de moeder laten staan!
2. de relaties van de vader met de moeders weghalen
3. zorg dat de juiste kinderen bij de moeder gekoppeld zijn (en dat de moeder een bilogische moeder is)
4. koppel de moeders weer aan de vader
De volgende gebruiker (s) zei dank u: J.A. van der Ent

Gemaakt door Kunena