- Bedankjes 1024
Pdf als bijlage mogelijk?
- E.C.
- Auteur
Pdf als bijlage mogelijk?
21 nov 2018 13:49
Besten. Net nieuw aangemeld op uw forum, waag ik mij aan een vraag mbt materiaal dat gekoppeld kan worden, b.v. afbeelingsformaten jpeg etc. Nu de vraag: kan of moet ik ergens instellen als ik pdf documenten aan een persoon wil koppelen? Vast dank voor reactie. Groet.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Pdf als bijlage mogelijk?
21 nov 2018 14:45 - 21 nov 2018 15:01
Tekst uit de help (zoek met trefwoorden 'Andere materialen toevoegen'):
"Voor afbeeldingen en foto's worden bijna alle grafische formaten ondersteund (gif, jpg, bmp, tiff, png, etc), voor geluiden het formaat WAV en voor video het formaat AVI en MPE."
Alleen foto's worden weergegeven in het hoofdvenster. Voor andere formaten wordt het inccontje weergegeven.
Ook kan in de notities of bronvelden een link worden ingevuld. Een hyperlink aanmaken bv: <nt><a href=" www.aldfaerforum.nl ">Aldfaer Forum". waarin www.aldfaerforum.nl te vervangen door het pad van het document. In het hoofdvenster zal enkel de link, zoals hier beschreven, worden getoont. In het rapport staat 'Aldfaer forum' en wanneer daarop geklikt wordt het bestand zal geopend worden in een apart venster.
"Voor afbeeldingen en foto's worden bijna alle grafische formaten ondersteund (gif, jpg, bmp, tiff, png, etc), voor geluiden het formaat WAV en voor video het formaat AVI en MPE."
Alleen foto's worden weergegeven in het hoofdvenster. Voor andere formaten wordt het inccontje weergegeven.
Ook kan in de notities of bronvelden een link worden ingevuld. Een hyperlink aanmaken bv: <nt><a href=" www.aldfaerforum.nl ">Aldfaer Forum". waarin www.aldfaerforum.nl te vervangen door het pad van het document. In het hoofdvenster zal enkel de link, zoals hier beschreven, worden getoont. In het rapport staat 'Aldfaer forum' en wanneer daarop geklikt wordt het bestand zal geopend worden in een apart venster.
Laatst bewerkt 21 nov 2018 15:01 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: E.C.
- E.C.
- Auteur
21 nov 2018 15:40
Dank voor het antwoord. In de rapporten zie ik geen resultaat van het pdf-icoontje en ook niet van een afbeelding die ik geupload heb. De afbeelding is wel te zien in de persoonskaart. Ook een aangebrachte URL in het vak notitie van het tabblad persoon levert in de rapporten geen resultaat op. Wat kan ik beter doen?
- Han Kortekaas
-
21 nov 2018 17:24 - 21 nov 2018 17:24
U moet bij de tab Persoon onder de foto het publiceervinkje aan hebben staan en daarnaast bij de Extra -> Instellingen -> Tekst moet u aangeven wat u in de rapporten wilt opnemen, in dit geval dus een vinkje bij Materiaal.
Laatst bewerkt 21 nov 2018 17:24 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: E.C.
- E.C.
- Auteur
21 nov 2018 18:05
Hartelijk dank. Helemaal helder. Ik miste dus die laatste stap(pen). Tot een volgende keer! Groet