- Bedankjes 1634
De knoppenbalk
- Jan Snijders
- Auteur
De knoppenbalk
19 nov 2018 11:02
De knoppen kwartierstaat, persoonskaart en parenteel werken niet meer.
Hoe los ik dat op ?
Hoe los ik dat op ?
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: De knoppenbalk
19 nov 2018 11:13
Ik neem aan dat hetzelfde ook het geval is als u de rapporten probeert te draaien via Tonen -> Rapporten.
Kijk eens of er bij Extra -> Instellingen -> Bestanden bij C:\Aldfaer\Aldfaer- sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj staat Let op het verbindingsstreepje . Als dat er niet staat dan is dat de oorzaak. Zo ook de andere twee.
Kijk eens of er bij Extra -> Instellingen -> Bestanden bij C:\Aldfaer\Aldfaer- sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj staat Let op het verbindingsstreepje . Als dat er niet staat dan is dat de oorzaak. Zo ook de andere twee.
- Jan Snijders
- Auteur
22 nov 2018 00:30
sorry voor het late antwoord ik was afwezig,
maar heb nu gecontroleerd op dat streepje dat staat er wel tussen ook bij de anderen
wat nu ?
maar heb nu gecontroleerd op dat streepje dat staat er wel tussen ook bij de anderen
wat nu ?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 nov 2018 13:42 - 22 nov 2018 13:43
Welke versie van Windows en Aldfaer heeft u, en staat Aldfaer in C:\Aldfaer?
Laatst bewerkt 22 nov 2018 13:43 door JayCee.
- Jan Snijders
- Auteur
23 nov 2018 07:50
ik heb windows 10 en van aldfaer versie 7, en C:\Aldfaer staat er ook
De knoppen hebben tot een weekgeleden altijd goed gewerkt
De knoppen hebben tot een weekgeleden altijd goed gewerkt
- Carel Plantagie
-
23 nov 2018 11:28
Vreemd. Ik vermoed toch dat u mogelijk onbewust een map verplaatst heeft.
De knoppen maken gebruik wat u bij Extra>Instellingen>Bestanden aangegeven heeft.
Dus bijvoorbeeld: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj
En dan zou u met de verkenner dit bestand ook moeten kunnen vinden.
Klopt dat? Komt de exacte padnaam overeen?
De knoppen maken gebruik wat u bij Extra>Instellingen>Bestanden aangegeven heeft.
Dus bijvoorbeeld: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj
En dan zou u met de verkenner dit bestand ook moeten kunnen vinden.
Klopt dat? Komt de exacte padnaam overeen?
- Han Kortekaas
-
23 nov 2018 14:17
De vraag of deze rapporten via Tonen -> Rapporten wel te krijgen zijn is nog niet beantwoord. Als dat niet kan dan is er inderdaad een fout in de mapnaam en/of is de map waar e.e.a. in staat versleept.
Dus de vraag aan Jan is ook om een plaatje te laten zien van de Extra -> Instellingen -> Bestanden
Dus de vraag aan Jan is ook om een plaatje te laten zien van de Extra -> Instellingen -> Bestanden
- Webmaster
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 9
23 nov 2018 15:50
Jan, U gebruikt waarschijnlijk Windows Live Mail en dat betekent dat de emails die u van Aldfaerforum krijgt niet goed weergegeven worden. Alle andere mailservers werken correct.
- Jan Snijders
- Auteur
24 nov 2018 07:53
het bestand staat in C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj goed
via via Tonen -> Rapporten werkt het ook niet
als bijlage een foto van Extra -> Instellingen -> Bestanden
wat mijn email betreft dat is inderdaad Windows Live Mail maar nog nooit problemen gehad
via via Tonen -> Rapporten werkt het ook niet
als bijlage een foto van Extra -> Instellingen -> Bestanden
wat mijn email betreft dat is inderdaad Windows Live Mail maar nog nooit problemen gehad
- Jan Snijders
- Auteur
- Han Kortekaas
-
24 nov 2018 10:54
Jan, het is al eerder opgemerkt maar ik denk dat er bestanden versleept zijn. Wil eens met de windows verkenner zoeken naar 'kwartierstaat.asj' en als je die vindt plaats die dan in de juiste map zoals die onder de Instellingen zou moeten staan.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
24 nov 2018 12:01Tip: i.p.v. een foto te maken van uw scherm, in de rubriek 'Veel gestelde vragen' onder de tab Index vindt u dit handig progje.Jan Snijders schreef : hier de bijlage ....