twee personen werken in hetzelfde file

• Annemieke
  • Auteur

twee personen werken in hetzelfde file

13 nov 2018 13:56
Is het mogelijk dat twee personen onafhankelijk van elkaar in het zelfde file werken en dan deze twee nieuwe verkregen files samenvoegen?

Lees meer

Re: twee personen werken in hetzelfde file

13 nov 2018 14:00
Aldfaer is een zogenaamd single user programma, dus er kan slechts 1 persoon aan het bestand werken. Ideeën zijn wel tot stand gekomen dat mensen afspraken met elkaar maken hoe en wanneer een gezamenlijk bestand bijgewerkt kan worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Annemieke

• Annemieke
  • Auteur

13 nov 2018 14:03
Laat ik het anders omschrijven, alle namen staan ingevoerd in een file, kunnen dan twee personen apart extra info invoeren, zoals bv getuigen en dan later samen de twee verkregen files samenvoegen?

Lees meer

13 nov 2018 14:09
Als ieder zijn eigen bestand heeft en daar mutaties in aanbrengt dan kunnen in later stadium die twee wel samengevoegd worden. De grote maar is evenwel dat, als in die twee aparte bestanden dezelfde personen voorkomen, er bij het samenvoegen dubbele personen ontstaan die alleen met de hand opgeschoond kunnen worden.
Het samenvoegen gaat met de functie Menu Bestand ->Gedcom Export en ->Gedcom import.

• Annemieke
  • Auteur

13 nov 2018 14:12
Dus als ik het goed begrijp is dat niet raadzaam, want je krijgt dan altijd dubbele namen, dank u wel. Dat wordt goede afspraken maken dus. Even nog een vraag er achter aan, moet het materiaal op de pc staan of kan ik ook instellen dat het van de cloud (Stack) gehaald kan worden?

Lees meer

13 nov 2018 14:16
Stamboom -> Eigenschappen kan verwijzen naar de OneDrive. Kwestie van uitproberen of de OneDrive locatie ook gedeeld kan worden met anderen. Zal wel maar heb ik niet nader onderzocht.

• Annemieke
  • Auteur

13 nov 2018 14:18
Ik ga dat eens uitproberen, als altijd hetzelfde pad gebruikt wordt, lijkt mij dat dat zou moeten kunnen

Lees meer

13 nov 2018 14:20
Het pad bij de gebruiker zou zijn C:\User\OneDrive\....

• Annemieke
  • Auteur

13 nov 2018 14:22
in mijn geval dan Stack, ik ga dat eens uitvogelen, als het kan laat ik het weten.

Lees meer

13 nov 2018 19:48 - 13 nov 2018 19:51
Annemieke,
Ik heb dit vroeger al eens uitgeprobeerd.
Als ik me goed herinner heeft de stack-opslag een adres op je PC in de zin van
h_t_t_p_s://xxxx.stackstorage.com/remote.php/webdav/ (Z:) waarin Z de schijfnaam is en xxxx.stackstorage.com het adres dat je van TransIP hebt gekregen.
(( Ik plaatste underscores omdat anders de URL niet zichtbaar was ))
Maar in Aldfaer kun je in de stamboom-eigenschappen geen verwijzing maken naar een 'http:.....' .

(Ik zoek nog eens in mijn oude nota's)
Laatst bewerkt 13 nov 2018 19:51 door De Coster René.

Lees meer

13 nov 2018 20:27
Aanvulling:

Je kan ook een verwijzing maken als volgt:
<nt><a href="h_t_t_p_s://xxxx.stackstorage.com/remote.php/webdav/image.jpg" target="_blank">Afbeelding 1</a></nt>
(( Ik plaatste underscores omdat anders de URL niet zichtbaar was ))

Maarrrr: dan zal je iedere keer je 'username' / 'password' moeten opgeven om op de Stack te geraken.

• Annemieke
  • Auteur

13 nov 2018 22:20
Heb t geprobeerd, veel te omslachtig, ga voor andere oplossing.
Dank je wel voor het meedenken.

Gemaakt door Kunena