pdf niet in kleur

• J.D. de Graaf
  • Auteur

pdf niet in kleur

06 nov 2018 15:54
Ondanks het feit dat uit de 'Windows Testpagina voor printer' blijkt dat 'Microsoft Print To PDF' correct is aangesloten, wordt de grafische kwartierstaat (die op het Aldfaer scherm in kleur staat) zwart-wit opgeslagen. Waar kan de oorzaak liggen? Is dit probleem met Aldfaer instellingen op te lossen?

Lees meer

Re: pdf niet in kleur

06 nov 2018 16:22
Zie Tonen > rapporten > Standaard grafische rapporten -- en dan op het rechter scherm naar beneden bladeren > lees het deel m.b.t. Afdrukken.

Je dient er zelf voor te zorgen dat achtergrondkleur mee afgedrukt moet worden.
Dat kun je dus aangeven in je browser waarmee je afdrukt (waarschijnlijk IE).

• J.D. de Graaf
  • Auteur

06 nov 2018 16:57
Hartelijk dank. Maar dit werkt wel voor printen op papier via de IE maar niet voor het printen naar een pdf bestand. Of zie ik iets over het hoofd?

Lees meer

06 nov 2018 17:01
J.D.
Staat de print-to-pdf wel in kleur in gesteld?
(bij de mijne onder selectie van printer printer-eigenschappen-papier/kwaliteit)

• J.D. de Graaf
  • Auteur

06 nov 2018 17:02
Uiteraard bedoel ik dan het printen via het Printer icoontje.

• J.D. de Graaf
  • Auteur

06 nov 2018 17:17
Waarbij ook nog opgemerkt moet worden dat bij Edge voor het afdrukken de mogelijkheid om de achtergrondkleur aan te vinken (Uitvoeropties / kleurmodus) ontbreekt.

Lees meer

06 nov 2018 18:18 - 06 nov 2018 18:23
In de Bonus rapporten -> rubriek Grafisch kunt u een functie 'afdrukken grafisch' lezen waarin aanbevolen wordt een virtuele printer te installeren , bijvoorbeeld PDF reDirect. Dus niet de standaard Microsoft Print to Pdf gebruiken.
Maar het kan ook liggen aan de browser die u gebruikt.
Doorgaans zorg ik eerst dat het rapport in het venster via de klik op het wereldbolletje naar de standaard browser gaat (bij mij FF) en daarna de virtuele printer bedienen.
Laatst bewerkt 06 nov 2018 18:23 door Han Kortekaas.

• J.D. de Graaf
  • Auteur

07 nov 2018 11:21
Allemaal hartelijk dank voor de suggesties.
Met Firefox werkt het nu prima. Waarom in Edge (ook na herstellen en opnieuw instellen) de mogelijkheid om de achtergrondkleur aan te vinken nog steeds ontbreekt, blijft een raadsel.
Het maken van een pdf met PDF reDirect is een aantrekkelijke mogelijkheid.

Gemaakt door Kunena