- Bedankjes 996
schrijfwijze achternaam
- Jan Rijs
- Auteur
schrijfwijze achternaam
25 okt 2018 16:19
Ik kom verschillende variaties van Achternaam tegen. In het verleden heb ik ze wel eens gekoppeld zodat zoeken en sorteren in Personenlijst meer overeenkomt. Ik heb het gezocht, maar kan het niet meer vinden.
Voorbeeld: ik wil achternamen Van der Eng, Van der Engh, Van den Eng, Uteneng, Utenengh, Uten Engh, e.d. allemaal bij Eng gesorteerd zien. Hoe moet dat?
Voorbeeld: ik wil achternamen Van der Eng, Van der Engh, Van den Eng, Uteneng, Utenengh, Uten Engh, e.d. allemaal bij Eng gesorteerd zien. Hoe moet dat?
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: schrijfwijze achternaam
25 okt 2018 16:22
Menu > Stamboom > Onderhoud > Achternaam > Sorteren als Eng
- Han Kortekaas
-
Re: schrijfwijze achternaam
25 okt 2018 16:33
De situatie die u schetst kan inderdaad met het invoeren van een 'sorteer als' achternaam opgelost worden maar als ik me niet vergis zijn dit achternamen waarbij de zogenaamde voorvoegsels onderdeel zijn van de achternaam. U moet dan wel er op bedacht zijn dat als u naar een 'Uteneng' in uw voorbeeld in de Personenlijst onder 'Eng' moet zoeken, anders moet u iedere keer bij het zoeken de volledige naam intoetsen. Dus op zich een prima mogelijkheid maar kan af en toe iets lastiger zijn